آینده‌ی سبز ایکس باکس وان

۲۴ دی ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
فروش ویژه فروشگاه ایکس باکس

در نسل هشتم کنسول‌های بازی، تاریخ برای مایکروسافت و کنسول ایکس باکس وان تکرار نشد. مایکروسافت که در نسل هفتم با کنسول ایکس باکس ۳۶۰ به موفقیت‌های بسیار زیادی دست پیدا کرد و توانست در مقابل رقیب دیرینه‌اش سونی نمایش خوبی داشته باشد، در نسل هشتم چوب اشتباهاتش را خورد.

نزدیک به سه سال پیش بود که کنسول نسل هشتمی ایکس باکس وان با سر و صدای زیاد معرفی شد؛ اما برای استفاده از آن شرایط خاصی لازم بود که بسیاری از بازی‌کننده‌ها را دلسرد کرد. در آن زمان اعلام شد که این کنسول باید همیشه آنلاین باشد و برای کار کردن با آن به حسگر حرکتی Kinect نیاز است. همچنین کاربران نمی‌توانستند از بازی‌های دست دوم روی این کنسول استفاده کنند. همین ویژگی‌ها کافی بود تا سونی از فرصت استفاده کند و پلی استیشن ۴ را به صورتی معرفی کند که توانست دل کاربران ناراضی مایکروسافت را به دست بیاورد.

مایکروسافت از آن سال به بعد سعی کرده اعتماد از دست رفته‌‌ی کاربران را به‌دست بیاورد. پس از این اینکه «فیل اسپنسر» (Phil Spencer) به عنوان مدیر بخش سرگرمی‌های شرکت مایکروسافت انتخاب شد، سعی کرد تغییرات زیادی ایجاد کند. او در اولین قدم‌ها سعی کرد شرایط را برای ساخت بازی از سوی بازی‌سازان بزرگ روی پلتفرم خودش به وجود بیاورد. از جمله‌ی این افراد می‌توان به «هیدکی کامیا» (Hideki Kamiya) و استودیوی Platinum Games اشاره کرد. هیدکی کامیا از جمله بازی‌سازان مطرح ژاپنی به شمار می‌رود که به عنوان خالق مجموعه بازی‌های «زریدنت اویل» (Resident Evil) و Devil May Cry شناخته می‌شود. او بازی Scalebound را برای ایکس باکس وان معرفی کرده که شباهت زیادی به بازی محبوب Monster Hunter و حتی Devil May Cry دارد. از آنجایی که بازی‌کننده‌ها در سرتاسر دنیا به بازی Monster Hunter علاقه‌ی زیادی دارند، دیدن عنوانی دیگر با همان حال و هوا که توسط چهره‌های مطرح صنعت بازی ساخته می‌شود، خیلی‌ها را برای تجربه‌ی Scalebound هیجان‌زده کرده است. البته همکاری مایکروسافت با شرکت‌های ژاپنی محدود به استودیوی Platinum Games نمی‌شود و تا این لحظه مشخص شده که دو بازی نقش آفرینی ژاپنی دیگر به نام‌های Stranger of Sword City و Students of Round 2 هم قرار است برای ایکس باکس عرضه شوند.

Scalebound

بازی Scalebound برای کنسول ایکس باکس وان

حضور استودیوهای ژاپنی در کنار مایکروسافت و ساخت بازی‌های انحصاری برای کنسول نسل هشتمی‌اش یک برگ برنده برای این شرکت غربی به حساب می‌آید. وجود چنین عنوان‌هایی می‌تواند شرایط بد ایکس باکس وان در ژاپن را کمی بهبود ببخشند و به فروش این کنسول در نقاط مختلف دنیا هم کمک می‌کنند.

قدم بعدی مایکروسافت برای اینکه بتواند شرایط ایکس باکس وان را در سال ۲۰۱۶ و حتی سال‌های آینده بهبود ببخشد پایین آوردن قیمت و عرضه‌ی باندل‌های مختلف است. قیمت یکی از ویژگی‌های مهم از نظر کاربران به شمار می‌رود که به واسطه‌ی آن یک کنسول بازی را خریداری می‌کنند. تا این لحظه قیمت ایکس باکس وان بارها کاهش پیدا کرده و براساس اطلاعات منتشر شده، با هر بار کاهش قیمت استقبال کاربران از این پلتفرم بازی بیشتر شده است. این اتفاق در فصل تعطیلات سال ۲۰۱۵ به خوبی روی فروش ایکس باکس وان تاثیر گذاشت و آمارها به فروش نسبتا بالای کنسول‌های بازی اشاره کردند.

عرضه‌ی باندل‌های مختلف هم باعث می‌شود که بازی‌کننده‌ها با سلیقه‌های مختلف بتوانند محصولی را خریداری کنند که دوست دارند. مایکروسافت در طول چند ماه گذشته بیش از ۵ باندل مختلف برای این کنسول عرضه کرد که هر کدام آن‌ها برای بازی‌های مختلف تولید شده بودند و یکسری ویژگی‌های متفاوت را در اختیار کاربران قرار می‌دادند.

کنسول ایکس باکس وان الیت

یکی از باندل‌های جدید کنسول ایکس باکس وان

همچنین باید به این موضوع اشاره کنیم که شبکه‌ی ایکس باکس لایو همچنان یکی از سرویس‌های خوب ایکس باکس به شمار می‌رود که نه تنها امنیت بالایی دارد بلکه به جز موارد خاص همیشه در دسترس بازی‌کننده‌ها بوده است. ایکس باکس لایو همچنان میزبان بازی‌های مستقل مختلفی است و استقبال بازی‌کننده‌ها از آن بیشتر از قبل شده. با توجه به اینکه فروش کنسول ایکس باکس وان چندان بالا نیست، مایکروسافت در گزارش‌های مالی خودش به افزایش درامد ۱۷ درصدی از این بخش اشاره کرده است.

مایکروسافت پس از تغییر در سیاست‌های اشتباهش راه درست پیشرفت در صنعت بازی و به دست آوردن اعتماد بازی‌کننده‌ها را پیدا کرده است. بازی‌های متعدد از سوی بازی‌سازان مطرح، عرضه‌ی باندل‌های مختلف با قیمت‌های مناسب برای بازی‌کننده‌های گوناگون با سلیقه‌های متفاوت و اضافه کردن امکانات جدید به شبکه‌ی ایکس باکس لایو و خود کنسول ایکس باکس وان این موضوع را ثابت می‌کنند.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۵ دیدگاه
  1. حسن

    سلام به دوستان
    دیروز خبری روی سایت ایکس باکس منتشر شد مبنی بر اینکه ایکس باکس سری S معرفی کرد همه چیش خوب شده مخصوصا آداپتور برده داخل بدنش با امکانات بیشتر فقط نقطه ضعفش اینه که اتصال کینکت و از روش برداشته و گفتع با یک آداپتور اتصال به USB میتوان از کینکت استفاده کرد که البته اون رابط رو هم مجانی در اختیار مشتریاش میذاره تاریخ عرضه اونم هم آخر آگوست و با پیش خرید ۳۹۹ دلار که خیلی خوبه
    این مطمئن هستم که اگه بیاد توی ایران رابط کینکت و. به جای اینکه مجانی بدن به خریدار جدا و با قیمت بالا میفروشن

  2. سيد رضا

    هر کدوم از دوستان اگر خبرى شنیده، لطفاً بگه: سونی و مایکروسافت قصد ارتقاى سخت افزار رو ندارن؟ گرافیک black opps 3 روى pc و ps4 یا x one امتحان کردید؟

  3. رسول

    سلام اقا ی سوال! اینکه گفتید باید همیشه انلاین باشه راسته؟؟ اینو واقعا نمیخوان حل کنن؟؟؟؟؟؟چه ارتباطی داره من میخوام بازی کنم چرا باید انلاین باشم؟ میخواستم یه کنسول بازی بخرم و دیگه با PC بازی نکنم و فکر میکردم ایکس باکس خوبه ولی با این مقاله شما ترسیدم!!! این مشکلو مایکروسافت حل نکرده؟

    1. Sorush

      أین مشکلات همه را مثل نیاز به کینکت و همیشه آنلاین را مایکرسافت حل کرده

      1. پدرام

        متاسفانه بر اثر فشار کاربران در تمامی این موارد مجبور به عقب نشینی شد اون هم بخاطر رقابت با ps4 بوده، این تغییرات بصورت انفعالی انجام شده که در اثر نداشتن ابتکار عمل بوده. در واقع سونی با ps4 و فروش بسیار بالای کنسولش مجبور کرد مایکروسافت را تا موضعش را تغییر بده ولی خیلی برای اینکار دیر شده چون هیچ نشانه ای از اینکه ایکس باکس بتونه پلی استیشن را شکست بده و یا حتی هماوردی کنه دیده نمیشه. حتی به نظر میرسه شرایط طی سال ۲۰۱۶ حتی بیشتر به نفع سونی تغییر کنه.

    2. محمد

      این در روز اول گفتن سال۲۰۱۳ بعدش دیدن مردم اعتراض کردن از این تصمیم برگشتن شما بار اول ps4 بخرید باید بار اولش آبدیت کنید بعدش دیگه شما آفلاین باش دوست عزیز

    3. عرفان

      هیچ کدوم از این مشکلات رو نداره و داره هر روز بهتر از دیروز میشه. پیشنهاد من خرید X1

      1. شجاعی

        متاسفانه در رقابت با ps4 بسیار ضعیف عمل کرده. در اروپا نسبت فروشش یک سوم ps4 هست و تنها در آمریکای شمالی فروشش بخاطر بومی بودن نزدیک هست ولی باز ps4 جلو تره. در ژاپن هم هیچ حرفی برای گرفتن نداره. در آسیا هم و آفریقا و سایر نقاط جهان هم فروش ps4 بسیار قویتر بوده. در کل فروش ps4 در تمام جهان به نسبت دو برابر به نفع ps4 بوده. سال ۲۰۱۶ هم انحصاریهای بسیار خوبی برای ps4 معرفی شده. و همچنین امکان حقیقت مجازی PS VR هم یک ویژگی منحصربه‌فرد هست که طی چند ماه آینده و با حدود بیش از یکصد بازی به بازار میاد. در کل به نظر میرسه این نسل از کنسول ها کاملا ps4 به نفع خودش تموم کنه. البته پشتیبان موفقیتش قدرت سخت افزاری بسیار بیشتر است که شامل پردازنده گرافیکی است که پنجاه درصد قوی تر از ایکس باکس وان و همچنین رم gddr5 کنسول ps4 که بسیار سریعتر از ddr3 ایکس باکس وان هست.

      2. چابک

        جالبه… اول محدود میکنه تا ملت مجبور بشن کینکت بخرن و سود بیشتری از انلاین بودن هم ببره…بعد که مشتریها با نخریدن کنسول جواب ماکرووسافت را میدن, عقب نشینی میکنه و اعلام میکنه که مشکلات حل شدو حالا بیای کنسول ایکس باکس را بخرید…چه نبوغی دارن والا…. واقعامایکروسافت و ایکس باکسیها نابغه اند تو مشتری چاپی ولی این بار باختند….

    4. بهنام

      نه
      کی گفته حتما باید انلاین باشی.
      بازی رو خریدی مال خودت هست، حالا دوست داری انلاین بازی کنی یا افلاین.
      با تشکر

    5. الان شما آفلاین هم می‌تونید از کنسول استفاده کنید.

  4. محمد

    امیدوارم هک بشه با این درامد پایین داخل کشورمون ۲۰۰ هزار تومن پول بازی دادن سخته الان خودم این کنسول رو دارم و داره خاک میخوره هر موقع هم بازی عوض کردم ۵۰ تومن پول دادم

    1. سیاوش

      من اطلاع ندارم شما از کجا بازی هاتون رو میخرید . . . ولی اکثر فروشنده ها بازی هارو تا ۳ یا ۴ بار (در صورت سالم بودن) بدون هیچ هزینه ای عوض می کنن. . . یعنی عملا هر بازی ای ۵۰ تومن در میاد که نسبتا منطقیه . . . .ولی در هر صورت همه ی ما مشتاقانه منتظریم کپی خور بشه. . .

      1. آریان

        دوست عزیز بازی مثل فیفا یا یه بازی ماشین رو نمی شه عوض کرد که. باید فقط بازی های ماجرایی رو عوض کرد.

      2. سيد رضا

        کپی خور شدنش بیشتر ضرر داره تا سود.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه