اسپیکر ۴K تازه معرفی شده‌ی ال‌جی، وجود خارجی ندارد!

۱۵ دی ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

از تمام نوآوری‌هایی که در نمایشگاه CES 2017 دیده‌ایم، آن‌هایی از همه بدتر هستند که سعی دارند با اسم و لقب، الکی سر و صدایی به پا کنند؛ مثل اسپیکر جدیدی که ال‌جی در این نمایشگاه معرفی کرده است. ساندبار جدید ال‌جی که SJ9 نام دارد، از سوی این شرکت به عنوان اولین ساندبار ۴K دنیا با رزولوشن بالا معرفی شده است.

پیکسل‌ها هیچ ربطی به صدا ندارند و هیچ اسپیکری نمی‌تواند ۴K باشد.

شرکت ال‌جی می‌گوید که اگر به دو کانال که هر کدام یک صدای ۲۴ بیت و ۹۶ کیلوهرتز را پخش می‌کنند، گوش دهید، مقدار داده‌ای که انتقال داده می‌شود، بیشتر از ۴۰۰۰ کیلوبیت در ثانیه است. ال‌جی می‌گوید که با ضرب ۲۴ در ۹۶۰۰۰ و دو برابر کردن آن، به رقم ۴ میلیون و ۶۰۸ هزار بیت در ثانیه می‌رسید.

موضوع این جاست که رزولوشن ۴K به وضوح تصویر تلویزیون ربط دارد و اصلا اشاره‌ای به صدا و بیت نمی‌کند. ۴K به وضوح تصویر افقی یک صفحه نمایش اشاره دارد؛ به تعداد پیکسل‌های روی یک صفحه و تازه دقیق هم نیست. بیشتر تلویزیون‌ها وضوح تصویری برابر با ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل دارند که به ۴K نمی‌رسد، اما شرکت‌ها آن‌ها را ۴K می‌نامند.

پیکسل‌ها هیچ ربطی به صدا ندارند و هیچ اسپیکری نمی‌تواند ۴K باشد. با این حال، کاملا واضح است که ال‌جی به این واقعیت‌ها هیچ کاری ندارد و کار خودش را می‌کند.

منبع: The Verge

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۷ دیدگاه
  1. Avatar Sony

    یکی بگه حالا این سیستم صوتی اصلا وجود داره یا نه!!!!! ؟؟؟؟

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه