اپل چاره‌ای جز ساخت «آی‌پد پرو» نداشت

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سال ۲۰۱۲، «تیم کوک» تبلت هیبریدی را به یخچالی تشبیه کرد که کار توستر را هم انجام می‌دهد. کمی عقب‌تر در سال ۲۰۰۷ هم «استیو جابز» انزجار خود را از قلم استایلس بیان کرده بود. حالا شرایط تغییر کرده و اپل با مدیریت تیم کوک، «آی‌پد پرو» را ساخته؛ این دستگاه دقیقا همان چیزی است که اپل خود را از ساختنش بر حذر می‌داشت. تا چند سال پیش اپل با سرسختی تمام، به مرزهایی که بین آی‌فون، آی‌پد و مک‌بوک کشیده بود می‌بالید. اما قاعده‌ی بازی عوض شده. کاربران چیزی بیشتر از یک آی‌پد معمولی می‌خواستند. اپل در پاسخ به این نیاز مردم، آی‌پد پرو را رو کرد. با تمام انتقادهای صورت‌گرفته توسط خاص و عام، باید گفت که اپل کار درستی انجام داد. با نگاهی به روندهای تکنولوژی و نیازهای مردم، این شرکت بهترین تصمیم را گرفت.

2

 

آی‌پد پرو نمایشگری ۱۲/۹ اینچی دارد. اپل برای این تبلت یک قلم استایلس و یک کیبورد فیزیکی هم در نظر گرفته؛ یک تبلت بزرگ با قلم و کیبورد. مایکروسافت، سامسونگ، ایسوس، لنوو و چند شرکت ریز و درشت دیگر، پیش‌تر وارد این بازی شده بودند.

1new

آمارها نکات جالبی را به ما گوش‌زد می‌کنند؛ شرکت تحقیقاتی Strategy Analytics پیش‌بینی کرده که فروش تبلت‌های معمولی احتمالا با کاهش ۸ درصدی روبرو خواهد شد. آی‌پدهای اپل هم شش فصل مالی است که فروش‌شان کم می‌شود. بر اساس جدیدترین گزارش، فروش آی‌پد نسبت به سال گذشته در همین فصل مالی، ۱۸ درصد کاهش یافته. همه‌ی آمارها از افت تدریجی فروش تبلت‌ها خبر می‌دهند. استیو جابز از آی‌پد به‌عنوان دستگاهی «جادویی و انقلابی» یاد می‌کرد. هنوز هم ما اعتقاد داریم که آی‌پدها محصولاتی بی‌نظیر هستند؛ اما اپل به یک جهش دیگر نیاز داشت. آی‌پد پرو، هر چند ایده‌ی خود اپل نبود، اما باید تولید می‌شد.

طرفداران سرسخت اپل می‌گویند که این شرکت همان اپل چند سال پیش است. اما محصولات یک سال اخیر این شرکت چیز دیگری می‌گویند. اپل تغییر کرده؛ بهتر بگویم: اپل مجبور بود تغییر کند. واقعیت این است که تبلت‌ها به‌تدریج از دنیای تلفن‌های هوشمند فاصله گرفته و به سمت دنیای کامپیوترهای شخصی حرکت می‌کنند. این روند توسط مایکروسافت و برخی شرکت‌های آسیایی تقویت شده. ذایقه‌ی مردم هم به آن عادت کرده. اپل هم با زیرکی تمام، شرایط را سنجیده و آن‌چه در چنته داشته را در قالب یک تبلت غول‌آسا رو کرده.

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۵ دیدگاه
  1. Ali

    سلام
    نمیدونم چرا اپل هر چی میسازه یه عده فقط میان تعریف میکنن.واقعا اپل تیم کوک شده یه اپل بازاری نه اپلی که روزی با جابز به دنیای تکنولوژی جهت میداد.این هیاهو به راه انداختنا واسه وقتیه که اولین کسی باشی که این دستگاهو ساختی.تکنولوژی فورس تاچ که هواویم داره حتی قبل اپل تو mates حالا اپل میاد میگه ما امروز فناوری تاچ را متحول کردیم.مقایسه سرفس پرو ۳ با آیپد پرو واقعا مسخرس چون مقایسه core i7 و ssd و windows با a9x و ios مسخرس.
    اگه اپل ایر ۳ رو هم معرفی میکرد همین هیاهو رو واسش راه مینداخت و میگفت این بهترین دستگاه دنیاست و طرفداراشم میگفتن که یه تبلت ۱۳ اینچی دست میگیره.وقتی کار اپل درست بود که سیستم عامل مک بوکشو روش میزاشت نه الان که داره با سیستم عامل آیپاد تاچ کار میکنه.
    اپل بعد جابز شده اپل دنباله رو بقیه به اعتبار گذشته.
    ممنون

  2. بابک

    از یک چیز اطمینان دارم, اگر اول اپل یک تبلت ساخته بود که از سخت افزاری خوش ساخت و قوی بهره می برد که با داشتن کیبورد و قلم خیلی از نیازهای کاربران, مخصوصا کاربران حرفه ای رو پوشش می داد الان دنیا منفجر شده بود از به به و چه چه و بعد اگر مایکروسافت یه چیزی دقیقا مثل اون می ساخت همه بهش می گفتند که بازم شروع کرده به کپی کردن و اصلا خلاقیت نداره و ….
    جملات بالا در حال حاضر دقیقا به عکس اتفاق افتاده ولی با دو تفاوت بزرگ؛ اول اینکه دنیا منفجر نشد با ساخت سری تبلت های سرفیس مخصوصا سرفیس پرو ۳ که فروش اون نشون میده واقعا استقبال خوبی داشته (حتی تو کشور خودمون) بخاطر منتقدینی که به عمد به سرکوبش می پرداختن و دوم اینکه الان اپل هستش که دقیقا از مایکروسافت الگوبرداری کرده ولی نه چندان جالب (کافیه به کیبورد معرفی شده نگاه دقیق کنید و متوجه می شید که انگار یه شرکت ثالث یه کیبورد اوریجینال با طراحی درحد خودش نه اپل, براش ساخته) و همون منتقدین تحسین می کنن از آیپد پرو ولی جالب اینه که دنیارو منفجر نمی کنن چون محصول معرفی شده خیلی شبیه سرفیس پرو ۳ هستش در حالی که سیستم عامل موبایل اپل رو داره و نه دسکتاپ که پروداکتیویتی لازم رو برای کاربران حرفه ای که باید بخرنش نمیده

    این جریان منصفانه نیست ….

    1. حامد

      مهم اینه که چه کسى بیشتر میفروشه. که متاسفانه سونى داره ور شمست میشه ( بخش موبایل) فروش سامسونگ رو که خودت شنیدی. مایکروسافت که خودش گوشى اندرویدى میزنه. شرکت HTC که سهامش افت کرده و حتى ASUS قصد خریدش رو داشت. اصلا قضیه تقلید رو مطرح نکنیم بهتره. چون این یه روند متداول شده و راه به جایى نمیبره. فقط در مورد سود عملیاتى باید صحبت کرد

      1. بابک

        همین سود عملیاتی هستش که مایکروسافت داره به سوی تبدیل شدن به یک شرکت سرویس فروش MOBILE FIRST CLOUD FIRST ( SKYPE ,BING, OFFICE 360 ,AZURE و حتی تبدیل خود ویندوز به یک سرویس )هستش. مانند ارایه OFFICE برای IOS و ANDROID

  3. Alireza.pr

    اینم یه راه برای موفقیت اپل برای بقا نسل ایپد ها..
    یکم صفحه نمایش بزرگ کرده و یه قلم انداخته روش.
    سیستم عامل هم که ای او اس. این قابل مقایسه با گلکسی نوت هستش ولی نه در حد سرفیس…
    همه میدونن اگه اپل لوگوی خودش رو برداره و یه لوگوی دیگه بزاره جاش و کلا صد تا از اون تولید کنه. دوستانی که اصلاع ندارن میگن آشغال هستش ولی اگه لوگوی اپل پشتش باشه همه چیز تغییر میکنه.
    اگه اینم بیاد قیمتش چند میشه حدودا؟

    1. Mahyar

      زدی تو خال ?????????:-O

  4. حافظ

    بعضی از دوستان همچین از الان رد میکنن آیپد پرو رو انگار الان دستشونه و دارن (اگه کارشناس باشن) کارشناسیش میکنن ! این همیشه ثابت شده به دنیا که عملکرد تولیدات اپل در مقایسه با تولیدات شرکت های دیگر که روی کاغذ چندین برابر قویتر از محصولات اپل بودندخیلی قویتر وکارآمدتر بودند! ادعاهای کهکشانی بعضی شرکت ها آدم رو یاد فیلم های هندی می اندازه ولی وقتی به کارایی میرسه کم میارن !

  5. حافظ

    با نظر دوستمون (رضا) موافقم . شرکت اپل با اینکار نشون داد چقدر مشتری رو در نظر میگیره در حالی که با امیالش سازگار نبود ولی فقط بخاطر رضایت مشتری آیفون های بزرگ ساخت و حالا آیپد پرو.به نظر من این چیزی نیست که بشه اسمش “مجبوریت”گذاشت!!! درضمن طبق گفته اقا رضا این دقیقا طبق نقشه راه استیو جابز هم بوده ! کامپیوترهای قابل حمل ! به نظر میاد خوب باشه جلوی کلمه آیپپد پرو نوشته بشه “ادامه دارد..!”

  6. حمید

    سلام
    طرفدارای اپل خیلی جالبن. وقتی مایکروسافت سرفس می سازه کلی ازش ایراد میگیرن. حالا که بعد از چند سال اپل اومده از مایکروسافت تقلید کرده، میگن اپل بهترین تصمیم رو گرفت 😐

    1. Taha

      میتونم بپرسم کدوم طرفدار اپل از سرفیس انتقاد کرده؟
      لطفا نظر یک نفر رو به یک جمع نسبت ندید.
      تنها مشکل سرفیس قیمت خیلی بالاتر از کاراییش بود

      1. Mohammad

        یعنی الان شما میگی این مشکل تو آیپد پرو حل شده؟
        آیپد پرو به هیچ وجه یا سرفیس قابل مقایسه اون وقت قیمتش هم بالاتره
        آخه کدوم آدم عاقلی ویندوز رو iOS مقایسه میکنه؟؟؟

      2. mehdi

        کاملا درسته

  7. امیر

    نگو که قیمتش از سرفیس پرو ۳ بالا تره

  8. رضا

    اتفاقا به نظر من آیپد پرو استارت وسیله ای هست که استیوجابز میخواست بسازه یعنی یک کامپیوتر قابل حمل،تا حالا فکر کنم سری آیپد ها فقط دست گرمیی بودن برای ساخت همچین محصولی .
    باید صبر کرد ، من فکر میکنم تا ٣ ، ۴ سال آینده حد اقل پنجاه درصد از کاربر های الان نوت بوک ها دیگه از آیپد ها و تبلت های هم ردش استفاده میکنند ، همین حالاشم میشه رو یه رقم ده درصدی این کاربر ها حساب باز کرد.
    اجرا شدن اوتو کد و اتصال یک کیبورد یعنی من میتونم کارهایی مثله ساخت یک کانسپت ، تایپ و طراحی و… را دیگه با آیپدم انجام بدم، اما فکر میکنم مثله مک بوک جدید این هم محصولی برای آینده باشه اما باید دید….

    1. حسین تاجیک

      داداش اتفاقا همه ( چه مردم و چه منتقدان) با حرف تو مخالف اند. آیپد پرو به هیچ وجه قابل رقابت با سرفیس نیست. چون آیپد پرو فقط یه دستگاهه که یسری پیشرفت ( انصافا پیشرفت خوبی چه از لحاظ سخت افزاری و چه نرم افزاری) نسبت به آیپد های نسل قبل داشته اما هنوز فاصله ی خیلی زیادی از سرفیس داره. تا زمانی که اپل دست به تغییر تبلت هاش نزنه و قابلیت اجرای برنامه های مک رو به تبلتش نیاره، توی میدون رقابت با سرفیس صد درصد بازنده هست.
      اگه تو می خوای اتوکد و باقی برنامه های حرفه ای رو روی یه تبلت داشته باشی، باید یه محصول از خانواده سرفیس (سرفیس پرو و یا سرفیس بوک) بخری و یا می تونی یه محصول ویندوزی دیگه رو بگیری. چون قیمت یه سرفیس متوسط، که از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری توی اکثر موارد بهتر عمل می کنه، برابر با قیمت یه آیپد پرو ۱۲۸ گیگیه و عقلانیه که آدم سرفیس بخره.
      آیپد پرو بدرد اون دسته می خوره که بخوان آیپد ایر با قدرت دو برابر داشه باشن و نمی خوان یه تبلت داشته باشن که جایگزین لپتاپ و کامپیوتر شخصیشون بشه.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه