تایید شد: سوسیس و کالباس عامل بروز سرطان هستند

۹ آذر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
Processed-meats

براساس تحقیقات انجام شده، گوشت‌های فرآوری شده مانند بیکن، سوسیس و کالباس عامل بروز سرطان هستند.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که گوشت‌های فرآوری شده مانند کالباس و سوسیس باعث بروز سرطان می‌شوند.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که خوردن ۵۰ گرم گوشت‌های فرآوری شده (دو برش بیکن) در روز احتمال مبتلا شدن به سرطان را ۱۸ درصد افزایش می‌دهد. همچنین در این گزارش گفته شده که گوشت قرمز هم ممکن است باعث ایجاد سرطان شود، اما هنوز دلایل کافی برای اثبات آن به‌دست نیامده است. سازمان تحقیقات درباره‌ی سرطان کشور انگلستان (Cancer Research UK) هم گفته که مردم بهتر است استفاده از گوشت قرمز را بسیار کم کنند و ساندویچ بیکن ممکن است احتمال بروز سرطان در افراد را افزایش بدهد.

Processed meats

در گوشت‌های فرآوری شده، تغییراتی ایجاد می‌شود که عمر استفاده از آن‌ها افزایش پیدا کند یا مزه‌ی آن‌ها با دودی کردن، اضافه کردن نمک و پخت به روش‌های مختلف تغییر کند. گوشت‌های فرآوری شده مانند بیکن، سوسیس، هات‌داگ و سالامی به دلیل تغییراتی که در آن‌ها ایجاد شده، موجب به خطر افتادن سلامتی می‌شوند. برای تولید این گوشت‌ها کارهای شیمایی مختلفی انجام می‌شود که احتمال بروز سرطان در مردم را افزایش می‌دهند. همچنین پخت غذا در دمای بالا مانند کباب کردن گوشت در باربیکیو مواد شیمایی سرطان‌زا به وجود می‌آورد.
در کشور انگلستان ۶ درصد از مردم احتمال دارد که سرطان مبتلا شوند. اگر این افراد در طول روز ۵۰ گرم گوشت فرآوری شده استفاده کنند، این آمار به ۷ درصد می‌رسد.

منبع: BBC

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۵ دیدگاه
  1. Avatar Naafaas

    گیاهخوار و یا خامگیاهخوار باشین تا سرطان نگیرید????

  2. Avatar محمد پرتوی

    تازه این برای سوسیس کالباسهای انگلستان هستش، مال ماها اصلا خود سرطان هستن با این حساب

  3. Avatar عباس

    اصل عامل سرطان به نظر من امواج الکترو مغناطیسه. که غیر قابل پیشگیری و استفاده نکردنه مخصوصا که الان میگن شبکه های وایلس عامل اصلی شیوع سرطان در کشور های دنیاست

  4. Avatar Amir Abbasi

    حالا سازمان بهداشت برای سوسیس کالباس های خارجی سرطان زا بودن رو ثابت کرده،سوسیس کالباس ما که سرطان زا رو هم رد کرده.
    جذام نگیریم خوبه…

  5. Avatar مسعود نودوشنی

    این مورد را هم در نظر بگیرید که اگر در انگلستان گوشت فرآوری شده ایرانی توزیع آمار سرطان به ۱۰ درصد میرسید و شایدم بیشتر! کشورهای مانند آمریکا و انگلستان و… بسیار مراقب صنعت غذا هستند چه د خصوص بهداشت چه در خصوص مواد افزوده شده و بسته بندی و حمل و نقل، اما در کشور ما چی؟
    چند روز پیش در یکی از شهرستان ها کارگاه سوسیس کشف شد؟!!!!!!!!!!!! سوسیس؟ کارگاه؟کارخانه های بنام ما رحم ندارند حالا داخل کارگاه ها دیگه چه خبره!
    بهتره است رژیم غذایی مناسبی داشت باشیم، درسته ورزش هم بسیار لازم هست اما اگر ورزش هم با رژیم غذایی مناسب همراه نباشه احتمالا در طولانی مدت عوارضی به همراه دارد، ورزش زساد بخاطر فعالیت بدن و وگردش بیشتر خون و ورود بیشتر اکسیژن عمر را میتونه کم کنید، بله همانقدر که اکسیژن آهن را به کمک آب میخورد داخل بدن ماهم اکسیژن ضرر های را به بدن ما میرساند، پس لازمه رژیم غذایی مناسب جهت مبارزه با این امر طبیعی هست، یکی از انها استفاده اب لیمو.

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه