تست استحکام گوشی نکسوس ۶P هواوی

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شبکه‌ی یوتیوب JerryRigEverything، ویدیویی منتشر کرده که در آن گوشی نکسوس ۶P در معرض تست خراش، آتش و خمیدگی قرار می‌گیرد.

“حتی خواهر کوچک من هم می‌توانست این گوشی را دو نصف کند.”

گوشی نکسوس ۶P یک بدنه‌ی فلزی دارد. این اولین گوشی نکسوس است که یک دستگاه بالارده به نظر می‌رسد. همچنین این گوشی نمایشگری از جنس Gorilla Glass 4 دارد که شیشه‌ی بسیار محکم و بادوامی است. اما در ویدیویی که JerryRigEverything منتشر کرده، نکسوس ۶P چندان هم مستحکم به نظر نمی‌رسد.

همان‌طور که در ویدیو می‌بینید، این گوشی در معرض تست خراش قرار می‌گیرد. برای انجام تست خراش از مقیاس سختی موس (Mohs) کمک گرفته شد. در این جدول مواد معدنی مختلف براساس میزان سختی‌شان در مقابل خراش از سطح ۱ تا ۱۰ رتبه‌بندی شده‌اند که در میان آنها الماس با سطح ۱۰ سخت‌ترین به شمار می‌رود. هر چه عدد مربوطه بالاتر باشد، میزان سختی آن ماده بیشتر است. روی نمایشگر نکسوس ۶P با یک شی نوک تیز (اشیای نوک‌تیز براساس میزان سختی‌شان روی ۶P کشیده می‌شدند)، در سطح ۷ و ۸ آثار خراش آشکارا به جای ماند. علاوه بر این، شیشه آن‌قدر آسیب دیده بود که با یک لمس ترک برداشت.

این تست‌ها شامل تست آتش هم شد. شعله‌ی آتش یک فندک در مقابل نمایشگر نکسوس ۶P قرار گرفت. براساس گفته‌ی JerryRigEverything صفحه نمایش گوشی‌های قبلی که در معرض آتش قرار گرفتند، رنگ‌شان سیاه شد. اما رنگ صفحه‌ نمایش نکسوس ۶P سفید شد و بعد از مدتی هم از بین نرفت. در آخر، JerryRigEverything یک تست خمیدگی روی این گوشی انجام داد که در نتیجه‌ی آن نکسوس ۶P به راحتی خم شد؛ به طوری که «جری» گفت: “حتی خواهر کوچک من هم می‌توانست این گوشی را دو نصف کند.”

این آزمایش‌ها گرچه چندان علمی نیستند، اما به وضوح میزان مقاومت گوشی جدید نکسوس را نشان می‌دهند. اگر شما در حال حاضر این گوشی را خریداری کرده‌اید تمام سعی‌تان را بکنید تا آن را از هرگونه آسیب و خراش و ضربه در امان نگه‌دارید. این فقط یکی از تست‌های انجام شده روی نکسوس ساخت هواوی بود و تاکنون گزارش دیگری از کیفیت پایین این دستگاه وجود نداشته است.

منبع: YouTube

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۷ دیدگاه
  1. Avatar مهنا

    سایت بسیار خوبی دارید ممنون

  2. Avatar amin kasra

    با سلام خدمت همه دوستان
    معمولا این تست هارو روی گوشی هایی که بعد از رونمایی سر و صدای زیادی به پا میکنند انجام میدهند، که البته میزان استناد به آنها مشخص نیست
    توی بررسی و خبر های متعددی که میخوندم متوجه شدم که حجمه زیادی از انتقادها و یا ایرادها به این گوشی گرفته شده که به نظر من دور از انصاف هست و میتونه تا حدودی شیطنت برندهای دیگه باشه، چرا که برندی مثل هواوی و یا بسیاری برندهای معتبر و مشابه توی چنین همکاری با شرکت گوگل که میتونه یه نقطه عطف در کارنامشون باشه تمام شرایط رو لحاظ میکنن و سعی میکنن بهترین کارشون ارائه بدن.
    موفق باشین.

  3. Avatar Iman Mirzaeian

    به به به و به به افتزاحی دوباره از کمپانی چینی هوآوی تازه با همکاری گوگل اینو ساخته نام نجاری نکسوس رو خراب کرد خم نشد بچه ها خم نشد دو نیم شد
    بعد میگن برند های چینی رو دست کم نگیرید بفرمایید اینم شاهکار هوآوی

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه