جزئیات کارت گرافیک سرفیس بوک مشخص شد

۱۹ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مایکروسافت در جریان مراسم اختصاصی ویندوز ۱۰ که چهارده‌ام مهرماه برگزار شد، از لپ‌تاپ سرفیس‌بوک با شعار «سریع‌ترین لپ‌تاپ ۱۳ اینچی‌ای که تا به امروز در سیاره ساخته شده» پرده‌برداری کرد.

متاسفانه جزئیات دقیق سخت‌افزاری این لپ‌تاپ در زمان معرفی مشخص نشد. مایکروسافت فقط اعلام کرد که این لپ‌تاپ از نسل ششم پردازنده‌های Intel Core (با کد اسکای‌لیک) و یک کارت گرافیک NVIDIA GeForce استفاده می‌کند.

اما تعدادی از اعضای سایت Reddit به فروشگاه‌های فیزیکی مایکروسافت رفته و توانسته‌اند به کمک نرم‌افزار GPUz، مهم‌ترین علامت سوال این دستگاه، یعنی کارت گرافیک آن را مشخص کنند.

Surface_Book_GPU_01

طبق اطلاعات به دست آمده، شرکت NVIDIA یک تراشه‌ی اختصاصی برای لپ‌تاپ مایکروسافت طراحی کرده است. این تراشه‌، فرکانس هسته‌ی ۹۵۰ مگاهرتز و فرکانس حافظه‌ی ۵ گیگاهرتزی داشته و یک گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی GDDR5 دارد. سایر اطلاعات هم نشان می‌دهند که کارت گرافیک موجود در سرفیس‌بوک تقریبا همان GeForce 940M (با ارتقا حافظه به GDDR5) است. لازم به ذکر است که ۹۴۰M یک کارت گرافیک میان‌رده است که می‌تواند اکثر بازی‌های روز را با دقت HD و تنظیمات گرافیکی متوسط اجرا کند.

با این حساب، احتمالا علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری بهتر است که دور Surface Book گران‌قیمت را خط بکشند.

منبع: HEXUS.net

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. مجتبی جهانی

    سلام
    توی سایتتون هم این اطلاعات رو قرار بدید بری سیپیو و گرافیک
    مثلا بگید که این سیپیو یا کارت گرافیک در رنکینگ چه رتبه ای داره و نسبت به فلان سیپیو بهتر یا پایین تر است

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه