جنس شیشه‌ی Ford GT جدید گوریلا گلس است

۲۱ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

«فورد جی‌تی» جدید قرار است پر از تکنولوژی‌های پیشرفته باشد. از موتور این ماشین که دو توربوشارژر دارد گرفته تا بدنه‌ی فیبر کربن،‌قابلیت‌های مختلف فورد جی‌تی ۲۰۱۷ آن را به یکی از بهترین خودروهای اسپرت تبدیل کرده است. شرکت فورد اخیرا هم خبر از همکاری با شرکت «کرنینگ» (Corning)، سازنده‌ی شیشه‌های Gorilla Glass داده است. فورد می‌خواهد تا شیشه‌ی جی‌تی جدید را با استفاده از همان تکنولوژی گوشی‌های هوشمند جدید بسازد.

شیشه‌ی استفاده شده در فورد جی‌تی ۲۰۱۷ همان شیشه‌ای است که در گوشی هوشمندتان استفاده شده.

این شیشه‌ی چند لایه‌ای هیبریدی که از ادغام چند نوع شیشه‌ی مختلف ساخته شده است، برای شیشه‌ی جلوی جی‌تی و هم‌چنین محافظ موتور استفاده خواهد شد. این شیشه‌ها، به سبک‌تر شدن خودرو کمک خواهند کرد. شیشه هم‌چنین سخت‌تر و مقاوم‌تر در مقابل خط افتادن می‌شود. چند لایه بودن شیشه هم به خرد نشدن آن به هنگام تصادفات کمک می‌کند.

شیشه‌ای که کرنینگ برای جی‌تی ساخته، از سه لایه تشکیل شده است. این شیشه ۲۵ تا ۵۰ درصد باریک‌تر است و با ضخامت ۳ تا ۴ میلی‌متری‌اش، هم‌چنین می‌تواند به اندازه‌ی یک شیشه‌ی لمینت سخت باشد. مثل بسیاری از تکنولوژی‌هایی که ابتدا برای خودروهای مسابقه‌ای و پیشرفته ساخته می‌شوند و سپس به خودروهای معمولی هم راه پیدا می‌کنند، ممکن است Gorilla Glass را هم تا چند وقت دیگر در خودروهای معمولی ببینیم.

ویدیویی که در ادامه می‌بینید، معرفی و نمایش فورد جی‌تی ۲۰۱۷ در فورتزا ۶ برای ایکس‌باکس وان است.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه