جنگ اول (پیش‌نمایش Battlefield 1)

۲۲ خرداد ۱۴۰۲ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه

مجموعه بازی‌های «ندای وظیفه» یا همان Call of Duty، چند سالی است به فضا سفر کرده‌اند و حسابی علمی-تخیلی شده‌اند. این موضوع هم به مذاق بسیاری از گیمرها خوش نیامده؛ طوری که از هر بازی‌کننده‌ای که می‌پرسید، با دلی پر می‌گوید که بازی‌های جدید ندای وظیفه را دوست ندارد و دل‌اش برای جنگ جهانی لک زده است. شرکت بازی‌سازی الکترونیک‌آرتز هم حسابی از این موضوع خبر داشت و تصمیم گرفت تا یک سالی را به استودیوی بازی‌سازی DICE و مجموعه‌ی بتلفیلد (Battlfield) زمان دهد و از آن‌ها بخواهد تا یک بازی درست و درمان بسازند.

در حالی که قبل از رونمایی بازی، تعدادی از تصویرهای هنری آن به بیرون درز کرده بودند، الکترونیک‌آرتز رسما در بهار امسال از Battlefield 1 رونمایی کرد؛ بازی‌ای که همانطور که از نام‌اش پیداست، قرار است در جنگ جهانی اول اتفاق بیافتد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

جنگی برای پایان همه‌ی جنگ‌ها

رونمایی از ندای وظیفه‌ی جدید یعنی Call of Duty: Infinite Warfare و Battlefield 1 بسیار نزدیک به هم صورت گرفت. این موضوع هم حسابی به نفع Battlefield 1 تمام شد. بازی‌کننده‌ها آن‌قدر از ندای وظیفه‌ی جدید ناراضی بودند که با آغوش باز، Battlefield 1 را پذیرفتند؛ البته بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که بازی جدید الکترونیک‌آرتز نمایشی شگفت‌انگیز داشت. تریلر اولیه‌ی Battlefield 1 آن‌قدر خوش‌ساخت بود که بارها و بارها آن را تماشا کرده‌ایم.

Battlefield-1_2016_06-12-16_004

تنفر از ندای وظیفه‌ی جدید فقط هم به فضایی بودن آن باز نمی‌گردد. موضوع این جا است که ندای وظیفه موضع‌اش را شفاف نمی‌کند و حتی خودش هم نمی‌داند می‌خواهد به چه سمتی حرکت کند. قسمت دوم «تایتان‌فال» (Titanfall) هم قرار است همزمان با Infinite Warfare و Battlefield 1 عرضه شود، اما بازی‌کننده‌ها به خوبی تحویل‌اش گرفته‌اند. ندای وظیفه جدید واقعا خوب نیست؛ حداقل این چیزی است که نمایش‌های مختلف این بازی به ما گفته‌اند.

از سوی دیگر، Battlefield 1 قرار است در عین اینکه شبیه بازی‌های مدرن امروزی باشد، تجربه‌ی بازی کردن عناوینی مثل «مدال افتخار» یا «ندای وظیفه ۲» را برای‌مان دوباره رقم بزنند؛ تجربه‌هایی که سال‌هاست دوباره منتظر بازگشت آن‌ها هستیم.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

قصه‌های جنگ

از بخش داستانی Battlefield 1 زیاد نمی‌دانیم؛ اما آنچه در تریلرها و ویدیوهای بازی دیده‌ایم، به ما می‌گوید که با یک اکشن خیلی خوب طرف هستیم. تا بخش داستانی را تمام نکنیم، نمی‌توانیم درباره‌ی داستان‌اش نظر بدهیم، اما از اینکه استودیوی بازی‌سازی DICE می‌خواهد نحوه‌ی داستان‌گویی جدیدی را پیش‌بگیرد، استقبال می‌کنیم.

در حالی که مجموعه بازی‌های Battlefield نقشه‌های چند نفره‌ی بسیار بزرگی داشته‌اند، بخش داستانی آن‌ها وسعت کوچکتر داشته و آن حس بزرگ جنگ را تداعی نکرده است. این موضوع قرار است امسال با Battlefield 1 تغییر کند. به جای اینکه بازی داستانی خطی داشته باشد و قصه‌ی یک شخصیت را دنبال کند، در Battlefield 1 با داستان‌های مختلفی طرف هستید که سازندگان بازی، آن‌ها را «قصه‌های جنگ» نامیده‌اند.

battlefield-1_2016_05-06-16_001

بخش داستانی بازی ساختاری اپیزودیک یا همان قسمت-قسمت دارد. هر قسمت از بخش داستانی بازی، قصه‌ی یک شخصیت را روایت می‌کند. قرار است داستان‌های این قسمت‌ها به جای اینکه درباره‌ی جنگ باشند، روی شخصیت‌ها تمرکز کنند و احساسات بازی‌کننده‌ها را برانگیزند.

در هر مرحله از بخش داستانی بازی، به جای اینکه هدف‌ها و صحنه‌هایی از پیش تعیین شده را دنبال کنید، خودتان روند بازی‌تان را می‌سازید. بازی یک نقشه‌ی بزرگ و هدف‌هایی را مقابل‌تان می‌گذارد. خودتان مختارید تا از هر اسلحه یا وسیله‌ی نقلیه‌ای استفاده کنید و مرحله را به اتمام برسانید. برای مثال می‌توانید از دور با یک اسلحه‌ی دوربین‌دار حمله کنید یا اینکه یک تانک بردارید و به دل دشمن بزنید.

‌‌‌‌‌‌‌‌

میدان جنگ

مجموعه بازی‌های Battlefield را هیچ‌وقت به خاطر بخش داستانی و تک نفره‌ی آن‌ها دوست نداشته‌ایم و این بازی‌ها بیشتر ما را با بخش چندنفره‌شان سرگرم کرده‌اند. توانسته‌ایم به لطف بتای بازی، نگاهی کوتاه به بخش چندنفره‌ی Battlefield 1 داشته باشیم.

در بازی، هشت کلاس مختلف دارید. این کلاس‌ها به دو بخش تقسیم شده‌اند: کلاس‌های پیاده نظام‌ها و کلاس‌های وسایل نقلیه. چهار کلاس اصلی بازی از این قرار هستند: Assault، Medic، Scout و Support. احتمالا می‌توانید از اسم همین کلاس‌ها هم کاربرد آن‌ها را حدس بزنید. کلاس Assault با خودش اسلحه‌هایی مثل شات‌گان یا سلاح‌های ضدتانک دارد. کلاس Medic می‌تواند با سرنگ‌ها هم‌تیمی‌های خودش را بلند یا وسایل نقلیه‌ی آن‌ها را تعمیر کند. کلاس Support یک جا مستقر می‌شود و با رگبار از دیگران محافظت می‌کند. کلاس Scout هم از دور و با تفنگ‌های دوربین‌دار به دشمنان حمله می‌کند یا اینکه از محل دشمنان به هم‌تیمی‌های‌اش خبر می‌دهد.

Battlefield-1_2016_05-06-16_003

کلاس‌های وسایل نقلیه شامل Tanker، Pilot و Cavalry می‌شوند. بازی‌کننده‌هایی که سوار به تانک هستند در کلاس Tanker، بازی‌کننده‌هایی که سوار هواپیماها می‌شوند در کلاس Pilot و بازی‌کننده‌های اسب‌سوار هم در کلاس Cavalry دسته‌بندی می‌شوند.

هر کدام از کلاس‌هایی که نام بردیم، با مجموعه‌ای از سلاح‌ها و تجهیزات خاص خود شخصی‌سازی می‌شود؛ طوری که اسلحه‌ها و قابلیت‌های کلاس‌های مختلف با یکدیگر فرق می‌کنند.

آخرین کلاس هم Elite نام دارد که خفن‌ترین کلاس‌های بازی هستند و توانایی‌های ویژه یا اسلحه‌های خاص دارند. برای مثال شخصیت‌های ویژه‌ای که آتش‌افکن به دست می‌گیرند، در این کلاس جای دارند.

اساس روند بازی تفاوتی با شمار‌های قبلی ندارد، اما کلاس‌ها، اسلحه‌ها و وسایل نقلیه‌ی جدید بازی، آن را برای مثال از Battlefield 1 جدا می‌کنند. اسلحه‌ها هر کدام با دیگری فرق می‌کنند و شخصیتی مختص خود دارند و این موضوع، به لذت بازی افزوده است.

‌‌‌‌‌‌‌

شکوه جنگ

مطمئنا با دیدن تریلرهای بازی یا حتی تجربه‌ی بخش آزمایشی Battlefield 1، بسیار مجذوب جلوه‌های بصری بازی و صداگذاری آن شده‌اید. از موتورپایه‌ی فراست بایت و استودیوی بازی‌سازی Dice، انتظار کمتری هم نداریم. گرافیک بازی آن‌قدر خوب است که به خود می‌گوییم اگر پلی‌استیشن‌ها و ایکس‌باکس‌های ما می‌توانند گرافیکی به این خوبی ارایه دهند، واقعا چه نیازی به مدل‌های ارتقا یافته‌ی این کنسول‌ها داریم.

Battlefield-1_2016_06-12-16_003

صداگذاری هم‌چنان در Battlefield 1 مثل قسمت‌های قبلی شگفت‌انگیز است. صدای اسلحه‌ها آن قدر خوب است که هر شلیک را احساس می‌کنید. یک بار پشت تانکی بنشینید تا قرچ قرچ کردن تانک و حرکت زنجیرهای‌اش را روی زمین فقط با شنیدن صدای‌اش درک کنید.

بخش داستانی بازی هم در قالب تریلری، کیفیت بی‌نظیر شخصیت‌ها و صورت آن‌ها را نشان داده است. بهتر است برای حسن ختام، شما را با این تریلر تنها بگذاریم؛ این تریلر خودش به تنهایی می‌تواند شما را برای عرضه‌ی Battlefield 1 آماده کند.

Battlefield 1 قرار است در روز ۲۹ مهر ماه روی ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن۴ و رایانه‌های شخصی عرضه شود.

دانلود تریلر Battlefield 1 با کیفیت Full HD

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar sina

    گرافیک بازی بسیار خوب و رضایت بخش بود، در بعضی از صحنه ها ترس و هیجان زیادی به گیمر وارد میشه اما این گیم دو اشکال اصلی داشت یک اینکه مراحل بازی کم هست و خیلی زود تموم میشه و دومین مشکل سکوت حاکم بر فضای بازیه جوری که بعد از نیم ساعت واقعا دلگیر و کلافه کنندست، من تا حالا تو هیچ گیمی این حس و حال رو تجربه نکرده بودم، به نظرم battlefielde2 با اینکه برای سال ها پیش هست ولی از نظر محیط بازی و شلوغی اتفاقات و صحنه ها بسیار جذاب تر از این نسخه بود.

  2. Avatar رضا

    بعد از چندین روز بازی کردن این عنوان شاهکار
    بازی بسیار زیبا و نفس گیر بودو در تمام لحظه های بازی استرس و ترس و هیجان حاکم بود
    پیشنهاد من این هست که حتی برای یکبار امتحان کنین

  3. Avatar رضا

    این هفته مقاله های خیلی خوبی روی سایت اومد. خیلی ممنون.
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    B1 نباید از دست داد. از گرافیکش بگیر تا تم و اتمسفر بازی. واقعا دلم لک زده بود واسه یه شوتر با حال هوای جنگ جهانی.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه