درخواست‌های دولتی از فیس‌بوک به بیشترین میزان رسیده است

۳۰ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

فیس‌بوک دو سال است که آمار و اطلاعات مربوط به درخواست‌های دولتی از این شبکه‌ی اجتماعی را منتشر می‌کند. این شرکت در جدیدترین آمار خود، گفته است که در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۵ میلادی ۴۱ هزار و ۲۱۴ درخواست از سوی دولت‌های مختلف به این شبکه‌ی اجتماعی صورت گرفته است. این رقم، بالاترین میزان درخواست در دو سال گذشته است.

فیس‌بوک باز هم به این موضوع اشاره کرده است که هیچ دولتی، دسترسی مستقیم به شبکه‌ها و اطلاعات فیس‌بوک را ندارد.

شرکت فیس‌بوک هم‌چنین اعلام کرده که درخواست‌های دولتی برای حذف محتوا از این شبکه‌ی اجتماعی، ۱۱۲ درصد افزایش داشته‌اند. حدود ۷۵ درصد این درخواست‌ها هم از سوی کشور هندوستان بوده‌اند. این کشور سازمانی به اسم «تیم پاسخ‌دهی سریع کامپیوتری» دارد که پست‌های شبکه‌های اجتماعی را با توجه به محتوای مذهبی یا دولتی بررسی می‌کنند و از شبکه‌های اجتماعی می‌خواهند که آن‌ها را حذف کند.

بیشترین درخواست داده از فیس‌بوک را کشور ایالات متحده داشته است. امریکا در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۵ میلادی، در ۱۷ هزار و ۵۷۷ درخواست از فیس‌بوک خواسته تا آمار ۲۶ هزار و ۵۷۹ کاربر را ارایه کند. فیس‌بوک هم به بیش از ۸۰ درصد این درخواست‌ها، پاسخ داده است.

آمار دقیق از تمام کشورهای دنیا ارایه نشده است، اما هندوستان، فرانسه و آلمان به ترتیب هرکدام ۵۱۱۲، ۲۵۲۰ و ۲۳۴۴ درخواست داشته‌اند و پس از امریکا قرار می‌گیرند. فیس‌بوک می‌گوید که اگر از نظر قانونی، ارایه‌ی اطلاعات به کشورها ممکن نباشد، این شرکت هم به درخواست‌ها پاسخ نخواهد داد. فیس‌بوک کمتر از نصف درخواست‌های هند، فرانسه و آلمان را قبول کرده است.

فیس‌بوک باز هم به این موضوع اشاره کرده است که هیچ دولتی، دسترسی مستقیم به شبکه‌ها و اطلاعات این شبکه‌ی اجتماعی را ندارد. با این حال، این شرکت یک سال پیش داده‌های کاربران روسی‌اش را به درخواست روسیه، به این کشور منتقل کرد. روسیه هم‌چنین اخیرا به توییتر گفته بود که باید مثل فیس‌بوک، داده‌های کاربران روسی را به کشور خودشان بیاورد.

توییتر و گوگل هم مثل فیس‌بوک، آمار و ارقام سالانه‌ای از درخواست‌های دولتی منتشر می‌کنند.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه