۱۰ اشتباهی که مانع از پیشرفت شغلی‌تان می‌شوند

۱۱ اسفند ۱۴۰۰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بزرگترین اشتباهی که می‌توانید در شغل خود انجام دهید چیست؟ این سوال در سایت Quora مطرح شده و کریس هرد (Chris Herd) مدیر عملیات و معماری در صعنت نفت و گاز به آن پاسخ داده. در ادامه ۱۰ اشتباه که در صورت ارتکاب آنها در شغل‌تان سالها پس‌رفت خواهید داشت را می‌خوانیم:

۱. اعتماد به افراد نامناسب و پیوستن به گروه‌هایی که کار کردن با آنها برایتان مناسب نیست می‌تواند سالها شما در روند پیشرفت شغلی عقب بیندازد.

۲. پیدا نکردن یک مربی که در موارد اساسی بهتان مشاوره دهد، مواردی که باید بر آنها متمرکز شوید را نشان‌تان دهد، اقداماتی که باید انجام دهید را برای‌تان روشن کند و به شما بگوید باید به دنبال چه تجربیاتی بروید.

۳. در اولویت قرار دادن حقوق به جای یادگیری. مهم ترین نکته اینجاست که در ابتدای ورودتان به یک شغل شما در معرض محیطی قرار دارید که می‌توانید حسابی از آن اطلاعات کسب کنید و بیاموزید. حتما باید در این شرایط یادگیری را در اولویت قرار دهید چون در آینده چنین فرصتی نخواهید داشت و ممکن است پشیمان شوید.

۴. تخصصی کردن زودهنگام کارتان می تواند به ضررتان تمام شود. در ابتدا درها را به‌روی خودتان باز بگذارید و به خودتان فرصت دهید تا بفهمید در چه حوزه‌ای توانمندتر هستید.

۵. در انتظار فرصت‌ها ماندن به جای در جستجوی فرصت ها بودن قطعا می‌تواند بهتان آسیب بزند. باید از طریق ایجاد روابط و جستجو کردن برای خودتان فرصت ایجاد کنید. تخصص و تجربه‌تان به تنهایی برایتان فرصت ایجاد نخواهد کرد.

mistake1

۶. به تعویق انداختن نوشتن، یکی دیگر از اشتباهات است. هر روز کمی بنویسید، هر هفته حجم بیشتری آماده کنید و کم کم سعی کنید یک کتاب بنویسید. این اقدام به شما اجازه می‌دهد خودتان را به عنوان یک فرد کلیدی و صاحب نفوذ در حرفه‌تان نشان دهید.

۷. اگر فکر کنید مدرک دانشگاهی‌تان کافی است که خیلی راحت در کار هم موفق باشید، بدجوری در اشتباهید.

۸. اگر فکر کنید مهارت‌های لازم برای تجارت را دارید و دیگر نیازی به توسعه و ترویج برند شخصی خود ندارید، برای سال‌ها از دیگران عقب خواهید افتاد.

۹. زیاد کار کردن برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران خیلی وقت‌ها هم نتیجه عکس دارد و نشان می‌دهد برای اوقات فراغت خود هیچ ارزشی قائل نیستید.

۱۰. عدم اعتماد به نفس باعث می‌شود روند پیشرفتتان واقعا کند شود و نتوانید به این زودی‌ها چیز ارزشمند و درخوری برای خود بسازید.



‌‌منبع: .Inc

‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar کامران

    نکته ای از پدر خدابیامرزم دارم که من بگوش نگرفتم وهمیشه یادآوری میکرد که نباید مقام مافوق آگاه شود شما از او بیشتر میفهمید والا در کار مشکل خواهید داشت که من بسیار دارم

  2. Avatar اعظم

    سابقه ده ساله ام در کارهای مختلف و تخصصم ترجمه بر درست بودن این نکات صحه می گذارد. نیازی نیست همه این نکته ها با یک شغل خاص مطابقت داشته باشد. هر کس با توجه به شغل خود می تواند از همه یا بعضی از این نکات استفاده کند.

  3. Avatar حمید دولتمند

    تو هرشغلی تمامی این مطالب نمیگنجه بیشتر تو شغلهای اداری و شرکتی جواب میده تو شغلهای ازاد قضیه فرق میکنه

  4. Avatar Smash

    البته شرایط شغلی کشورها با هم فرق میکنن…

  5. Avatar mohammad ali

    بسیار جالب و مفید ، با تشکر .

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه