راهنمای خرید ساعت هوشمند؛ انواع، قابلیت‌ها، تفاوت‌ها و پرفروش‌ها

۴ دی ۱۴۰۱ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲۳ دقیقه
بهترین راهنمای خرید اسمارت واچ

همانطور که می‌دانید، گجتی مانند ساعت هوشمند چیزی فراتر از یک ساعت است. به طور دقیق‌تر این نوع از ساعت‌ها را می‌توان یک مینی کامپیوتر بر روی مچ‌ دست تصور کرد که می‌تواند شما را از تماس‌های دریافتی، پیام‌های متنی و فوری و به‌روزرسانی‌های لازم برای شبکه اجتماعی به صورت بی‌سیم مطلع کند. ساعت‌های هوشمند معمولاً دارای حسگرهای داخلی، از جمله شتاب‌سنج، فشارسنج و کنترل‌کننده‌ی ضربان قلب برای مدیریت فعالیت‌های بدنی شما هستند. جالب است بدانید که برخی از مدل‌های این محصول دارای اتصالات شبکه‌ی مخصوص به خود (سیم‌کارت) هستند، این قابلیت این امکان را می‌دهد تا ساعت به صورت مستقل و بدون نیاز به اتصال به گوشی هوشمند، بسیاری از کارهای پیشرفته را انجام دهد. به عنوان مثال، قابلیت‌‌هایی از قبیل ارتباطات میدان‌نزدیک یا همان NFC، به شما این امکان را می‌دهد که از ساعت هوشمند خود برای پرداخت‌های لازم در محل خرید استفاده کنید.

در عین حال فناوری‌های ساعت‌های هوشمند در حال پیشرفت است و مدل‌های جدید آن از مدل‌های قدیمی که بزرگ، قطور و با طراحی ناخوشایندی بودند، فاصله گرفته است. تحلیلگران این صنعت انتظار دارند که ساعت‌های هوشمند به زودی قابلیت‌های راحت‌تری برای کاربران ایجاد کنند، به طوری که اپلیکیشن‌های مختلفِ نصب شده بر روی آن به سادگی با یکدیگر در ارتباط باشند. حال در این راهنمای خرید هر آنچه برای انتخاب و خرید یک ساعت هوشمند به بهینه‌ترین روش ممکن نیاز است را بررسی و در کنار آن پیشنهاد‌هایی برای خرید ساعت هوشمند با قیمت زیر ۱ میلیون تومان را ارائه می‌کنیم.

تقابل همیشگی ساعت‌های هوشمند ارزان با گران‌قیمت

راهنمای خرید ساعت هوشمند

همواره در زمان خرید محصولات دیجیتال به‌ویژه گجت‌های پوشیدنی و هوشمند، مساله‌ی بودجه حرف اول را می‌زند. در این میان می‌توان خرید این نوع محصولات را از دو نقطه نظر قیمتی بررسی کرد، در چنین حالتی شما می‌توانید با توجه به شرایط خود مدل مناسب را انتخاب و خریداری کنید.

ساعت‌های هوشمند اقتصادی با امکانات اساسی

این مدل از ساعت‌های هوشمند شباهت زیادی به مچ‌بندهای هوشمند (Fitness trackers) دارند. با این حال، برخلاف مچ‌بندهای هوشمند، ساعت برنامه‌های شخص ثالث را پشتیبانی می‌کند. تعداد دقیق و تنوع برنامه‌های قابل نصب بر روی این محصولات وابسته به سیستم عامل آن است. اما تقریباً هر ساعت هوشمندی توانایی اعلان تماس‌ها، ایمیل‌ها و پیام‌های دریافتی را دارد. مدل‌های اقتصادی معمولا بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ دلار قیمت (این قیمت‌ها در سال ۱۴۰۱ در رنج حدود ۳۰۰ هزار تومان تا زیر ۸۰۰ هزار تومان قرار دارد!) دارند.

ساعت‌های هوشمند گران‌قیمت

علاوه بر انجام تمام عملکردهای اساسی مطرح شده در بخش قبلی، این مدل از ساعت‌های هوشمند، ویژگی‌های بیشتری از جمله صفحه‌نمایش لمسی و تمام رنگی، قابلیت فرمان صوتی، مدیریت فعالیت‌های بدنی، GPS، قابلیت‌های پرداخت و تماس‌های صوتی را ارائه می‌کنند. جای تعجب نیست که قیمت این مدل‌ها بین ۲۵۰ تا ۸۰۰ دلار (از حدود ۱ میلیون تومان تا حدودا زیر ۳ میلیون تومان) است.

در این میان اگر ادعا کنیم بهترین ساعت هوشمند دنیا اپل واچ ۷ است، چندان ادعای گزافی نکردیم، چراکه کمپانی اپل، پرچم‌دار صنعت گجت‌های پوشیدنی دنیا به‌حساب می‌آید. بنابراین اگر محدودیت مالی ندارید، این نوع از ساعت‌های هوشمند جزو بهترین‌ها برای خرید است. اما اگر از جمله طرفداران اندروید هستید، پیشنهاد می‌کنیم که سراغ سری‌های گلکسی به‌ویژه کلکسی واچ ۴ سامسونگ بروید.

انواع ساعت‌های هوشمند

مروری بر انواع ساعت‌های هوشمند

برخی از ساعت‌های هوشمند، با وجود یک یا چند ویژگی برجسته قابلیت قرارگیری در دسته‌بندی‌های ملموسی را دارند. با توجه به همین مساله هم در این بخش مروری بر انواع ساعت‌های هوشمند همراه با مشخصه‌های با اهمیت در هر یک خواهیم داشت.

۱. ساعت هوشمندِ مستقل (Standalone Smartwatches)

یک ساعت مستقل چیزی بیشتر از پاسخ‌دهنده به تماس‌های ورودی است. درواقع همانطور که از نام آن پیداست، این ساعت‌ها می‌توانند به تنهایی کار کنند. چراکه دارای فضای ذخیره سازی قابل توجه‌، حافظه و یک پردازنده‌ی قدرتمند و اختصاصی هستند. با کمک این مدل از ساعت‌ها می‌توانید به پیامک‌ها، تماس‌ها، ایمیل‌ها و تقریباً همه‌ی نیازهای مربوط به تلفن هوشمند دسترسی داشته باشید. معمولاً این ساعت‌های هوشمند دارای سیم‌کارت هستند که برای انجام تمامی عملکردهای فوق لازم است. به علاوه، این نوع از سیستم‌ها تمامی قابلیت‌های اتصال مانند وای‌فای و NFC را دارند و به کمک آن‌ها می‌توان عملیات‌های پرداخت‌ را انجام داد.

۲. فَشن واچ (Fashion Smartwatches)

فَشن واچ

این گزینه‌های خرید دارای طراحی قابل توجهی هستند و طبیعی است که قیمت بالاتری هم نسبت به هم رده‌های خود داشته باشند. فَشن واچ‌ها تمام ویژگی‌های مربوط به تناسب اندام را دارند و اغلب از سیستم عامل Wear OS بهره می‌گیرند. به طور کلی این نوع محصولات از نظر سرعت و عملکرد باتری ضعیف عمل می‌کنند اما سیستم عامل Wear OS که محصول گوگل است مشخصه‌های مثبتی را به این ساعت می‌بخشد.

فَشن واچ‌ها از نظر سرعت و عملکرد باتری نسبت به دیگر مدل‌های ساعت هوشمند ضعیف عمل می‌کند!

قابلیت‌های پرداخت، دستیار گوگل و دسترسی به هزاران برنامه‌ی شخص ثالث از جمله مزایای سیستم عامل این نوع ساعت است.

۳. ساعت‌های هوشمند تناسب اندام (Fitness Smartwatches)

 

هر مدل ساعت هوشمند بدون وجود قابلیت‌های تناسب اندام یک محصول ناقص است. به طور کلی بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این ساعت‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شما را در مسیر اهداف تناسب اندامتان نگه می‌دارند. تمامی مدل‌های این دسته از ساعت‌های هوشمند مجهز به شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، جی‌پی‌اس (GPS)، مدیریت کننده‌ی خواب و سنسور ضربان قلب هستند. این ساعت‌ها با نام ساعت‌های سلامتی (Health watches) هم شناخته می‌شوند، زیرا می‌توانند در تشخیص وضعیت سلامتی شما مفید باشند.

۴. ساعت‌های هوشمند ورزشی (Sports Smartwatches)

ساعت‌های هوشمند ورزشی

ساعت‌های هوشمند ورزشی بسیار شبیه به ساعت‌های تناسب اندام هستند، با این تفاوت که در طراحی، بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزار نسبت به مدل‌های قبلی برتری دارند. ساعت‌های هوشمند ورزشی به دلیل وجود بدنه‌ی ساخته شده از ترموپلاستیک، آلیاژ آلومینیوم و نوارهای سیلیکونی سبک هستند، علاوه بر این، با وجود ظاهر زمخت آن‌ها در زمان پوشیدن بسیار راحت هستند.

۵. ساعت‌های هوشمند هیبریدی (Hybrid Smartwatches)

ساعت‌های هوشمند هیبریدی

ساعت هوشمند هیبریدی با عمر باتری طولانی، طراحی سنتی و نمایشگر غیر لمسی (البته در اغلب موارد) محصولی متمایز از دیگر مدل‌ها است. به عبارت ساده‌تر، یک مدل هیبریدی یک ساعت آنالوگ با عقربه‌های زیبای مکانیکی است که به طور ماهرانه‌ای همراه با ویژگی‌های هوشمندی مانند شمارش گام، اعلان‌ها و هشدارها و مدیریت فعالیت‌ها است. ساعت هیبریدی برای افراد میان‌سال یا کسانی که ظاهری کلاسیک را ترجیح می‌دهند، گزینه‌ای مناسب است. البته لازم به تاکید است که ویژگی‌های هوشمند این کالا محدود است و تا حد زیادی به عنوان یک وسیله‌ی پایش سلامتی شناخته می‌شوند.

۶. ساعت‌ هوشمند راگد (Rugged Smartwatches)

ساعت‌ هوشمند راگد

ساعت‌های هوشمند راگد همانطور که از نام آن‌ها هم مشخص است، محصولاتی با ظاهری زمخت و البته مستحکم است. این نوع ساعت هوشمند از کیفیت ساخت فوق‌العاده‌ای برخوردار است تا در شرایط سخت مانند گشت‌وگذار در فضای باز و حرفه‌های حادثه‌خیز مقاومت کافی را داشته باشد. بنابراین این مدل‌ها برای کارگران ساختمانی، آتش‌نشان‌ها و نیروهای امدادی توصیه می‌شود.

۵ قابلیت مهم که یک ساعت هوشمند باید داشته باشد!

5 قابلیت مهم که یک ساعت هوشمند باید داشته باشد

درست همانند لپ‌تاپ و تلفن‌های هوشمند، ساعت‌های هوشمند هم همراه با سیستم‌عامل‌ و برنامه‌های خاص خود هستند. سیستم عامل اکثر این محصولات Wear OS گوگل است؛ در حالی که ساعت‌های هوشمند اپل از سیستم عامل اپل واچ استفاده می‌کنند. همچنین ساعت‌های هوشمند فیت‌بیت (Fitbit) سیستم عامل مخصوص به خود را دارند.

با این حال، همه‌ی ساعت‌های هوشمند در رنج قیمت بالا عملکرد بسیار خوبی را ارائه نمی‌دهند و برخی از مدل‌ها ضعف‌های تعجب‌آوری از جمله شارژ کُند یا قابلیت اتصال با تعداد محدودی از گوشی‌های هوشمند را به همراه دارند. در کنار این موارد توجه به ۵ نکته‌ی زیر در هنگام خرید ساعت هوشمند چه از نوع ارزان و چه گران شایان اهمیت است.

۱. سازگاری با سایر دستگاه‌ها

مهم‌ترین چیزی که در زمان خرید هر نوع ساعت هوشمندی باید به آن توجه کنید، سازگاری آن با تلفن هوشمند شما یا هر دستگاه هوشمند دیگری است که قصد اتصال آن به ساعت را دارید. اتصال دستگاه‌های مختلف به این گجت هوشمند از طریق بلوتوث، وای‌فای و در مواردی سلولار است. لازم به ذکر است که بعضی از ساعت‌های هوشمند قابلیت اتصال و کنترل ابزارهایی همچون بلندگوهای هوشمند، چراغ‌ها، ترموستات و قفل درب‌ها را دارند. بنابراین اگر این موضوع برای شما حائز اهمیت است به آن توجه کنید.

در زمان استفاده از قابلیت بلوتوث به منظور اتصال به تلفن هوشمند یا دستگاه‌های مشابه، ساعت باید در فاصله‌ی حدودا ۷ الی ۹ متری از گوشی قرار گیرد.

۲. راحتی در استفاده

ساعت هوشمند باید برای پوشیدن راحت باشد. درواقع برخی از مدل‌های این نوع کالا بزرگ هستند و ممکن از طراحی مناسبی برخوردار نباشند، بنابراین در زمان خرید باید به وزن و بزرگی آن توجه کنید. لازم به ذکر است که مدل‌های جدیدتر معمولا حجم کمتری دارند.

۳. توجه به عمر باتری

توان هر باتری برای نگهداری شارژ از یک روز تا چند روز متغیر است و این مساله وابسته به نحوه استفاده از ساعت و پیچیدگی تکنولوژی آن است. به طور کلی لازم است به خاطر داشته باشید که ساعت‌هایی با نمایشگر رنگی احتمالا میزان مصرف باتری بیشتری نسبت به دیگر مدل‌ها دارند.

۴. ضدآب بودن ساعت هوشمند

اکثر ساعت‌های هوشمند حداقل می‌توانند تا حدودی در برابر آب مقاوم باشند، اما در این میان تنها مدل‌های خاصی از این محصول وجود دارد که می‌تواند غوطه‌وری در آب را تحمل کند. بنابراین اگر اهل ورزش‌های آبی هستید و علاقه‌مندید که فعالیت بدنی خود را در هنگام چنین فعالیت‌هایی مدیریت کنید، به ضد آب بودن آن توجه کنید.

۵. شارژر دستگاه

برخی از ساعت‌های هوشمند دارای شارژر بی‌سیم هستند، برخی دیگر از داک‌های مخصوص (از نوع Snap-on) برای شارژ استفاده می‌کنند و بعضی از مدل‌ها هم نیاز به کابلی دارند که به خود ساعت وصل می‌شوند. همه‌ی این مدل‌ها از کارکرد مناسبی برخوردار هستند و در زمان انتخاب ارجحیت زیادی نسبت به یکدیگر ندارند. بنابراین با توجه به مدل کاربری خود ساعتی با شارژ مناسب را انتخاب کنید.

ساعت هوشمند چی بخرم؟

ساعت هوشمند چی بخرم؟

به یاد داشته باشید که فناوری ساعت‌های هوشمند هنوز نسبتا جدید است و ویژگی‌ها و عملکردهای آن‌ها به طور مداوم در حال پیشرفت و تغییر است. بنابراین قبل از اینکه بیش از حد هزینه کنید، درباره‌ی مشخصه‌های مدنظر در خرید تصمیم‌گیری کنید. اگر قصد دارید که در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، می‌توانید مدلی را انتخاب کنید که برخی از ویژگی‌های پیچیده‌تر و جرئی‌تر را ندارد. همچنین اگر واقعاً به دستگاهی نیاز دارید که فقط فعالیت‌های ورزشی شما را کنترل کند، انتخاب یک فیتنس تِرَکر (Fitness tracker) یا مچ‌بند هوشمند می‌تواند کافی باشد.

اگر از طرفداران اندروید هستید، ساعت‌های هوشمند با سیستم عامل Android Wear با گوشی اندرویدی شما و همچنین دستیار دیجیتالی گوگل، سازگاری خوبی دارد. طرفداران اپل ممکن است به ساعت هوشمندی که ساخته‌‌ی همین شرکت است، گرایش داشته باشند. از طرفی اگر شرایط خرید ساعت هوشمند اپل را ندارید، اما دستگاه‌های شما آی‌او‌اسی است، لازم است بدانید که چندین برند دیگرِ ساعت هوشمند، سیستم‌های سازگاری با iOS دارند.

اتصال ساعت هوشمند به سایر دستگاه‌ها

اساساً می‌توان ساعت‌های هوشمند را از جمله لوازم جانبی گوشی‌های هوشمند در نظر گرفت، چراکه بیشتر عملکرد‌های آن از طریق بلوتوث یا شبکه WiFi به گوشی تلفن وابسته است. البته در موارد استثنا، یک‌سری از مدل‌های ساعت هوشمند مجهز به سلولار هستند. به طور کلی، کلمه‌ی سلولار به هر دستگاهی که امکان دسترسی به شبکه همراه با استفاده از سیم کارت (همچون ایرانسل، همراه اول، رایتل، شاتل و…) را داشته باشد، اطلاق می‌شود که به وسیله‌ی آن می‌توان تماس‌ها را دریافت کرد و به شبکه‌ی اینترنت متصل شد.

هشدارها و اعلان‌ها

هنگامی که ساعت به گوشی هوشمند شما متصل شود، می‌تواند شما را از طریق ویبره، صدا یا هر دو شما را از تماس‌های دریافتی، پیام‌های متنی و فوری، پست‌های شبکه‌های اجتماعی و سایر هشدارهای مربوط به برنامه‌ها مطلع کند. همچنین بسیاری از ساعت‌های هوشمند پیام‌ها را بر روی صفحه نمایش خود نشان می‌دهند.

پیام‌ها و تماس‌های صوتی

پیام‌ها و تماس‌های صوتی

اکثر ساعت‌ها به شما این امکان را می‌دهندکه به ایمیل‌های دریافتی، پیام‌های متنی و پیام‌های فوری پاسخ دهید. برخی پاسخ‌ها از پیش آماده شده هستند. به عنوان مثال شما می‌توانید از پیام‌هایی همچون «ببخشید، من الان مشغول هستم.» یا «بعداً تماس خواهم گرفت.» استفاده کنید. در عین حال برخی از مدل‌ها اجازه می‌دهند که تماس‌های تلفنی را بپذیرید، رد کنید و حتی تماس‌های تلفنی را مستقیماً از طریق خود ساعت برقرار کنید.

مدیریت فعالیت‌های ورزشی

بسیاری از ساعت‌های هوشمند گام‌ها و حرکات را به طور دقیق اندازه‌گیری می‌کنند. همچنین یک‌سری از مدل‌های این محصول دارای کنترل‌کننده‌ی ضربان قلب، فشارسنج و GPS داخلی است. بسیاری از این کالاهای هوشمند دارای برنامه‌های تناسب‌اندام هستند که سوابق فعالیت‌های شما را ذخیره می‌کنند که به منظور آگاهی از میزان کالری دریافتی و کالری سوزانده شده، کاربردی است.

قبل از خرید ساعت هوشمند نیازهای خود را با دقت بازبینی کنید، چراکه ممکن است همه‌ی آن چیزی که نیاز دارید یک مچ‌بند هوشمند برای ورزش باشد!

حتی جالب است بدانید که برخی از شرکت‌ها ادعا می‌کنند که ساعت‌های آن‌ها قابلیت اندازه‌گیری طول خواب و میزان خوابِ عمیق را دارد. قبل از خرید ساعت هوشمند نیازهای خود را با دقت بازبینی کنید، چراکه ممکن است همه‌ی آن چیزی که نیاز دارید یک مچ‌بند هوشمند برای ورزش باشد! مچ‌بندهای هوشمند اغلب ارزان‌تر هستند و عمر باتری آن‌ها بالاتر است.

کنترل صدا و فرمان‌های صوتی

اپل واچ و ساعت‌های هوشمندی که از سیستم عامل Android Wear استفاده می‌کنند (سیری و دستیار گوگل) به شما این امکان را می‌دهند که از دستورات گفتاری برای انجام جستجوهای اینترنتی، ارسال متن، دسترسی به برنامه‌ها و پاسخ دادن به پیام‌های فوری استفاده کنید.

برنامه‌های قابل پشتیبانی

برنامه‌های قابل پشتیبانی

ساعت‌های هوشمند، مانند سایر دستگاه‌های هوشمند، می‌توانند برنامه‌ها را از طریق تلفن یا مستقیماً روی ساعت اجرا کنند. به طور کلی این اپلیکیشن‌ها می‌تواند شامل برنامه‌های مربوط به سلامتی و تناسب اندام، مسیریابی، پیش‌بینی آب و هوا، شبکه‌های اجتماعی و موارد دیگر باشد. البته باید اذعان کرد که با توجه به نوع سیستم عامل نصبی بر روی ساعت، برنامه‌های قابل پشتیبانی هم متفاوت خواهد بود. امروزه توسعه‌دهندگان در تلاشند تا برنامه‌های جدیدی را به منظور بهبود عملکرد این کالاها آماده و به بازار ارائه کنند.

تفاوت نمایشگرهای LCD با OLED در ساعت‌ هوشمند

اکثر ساعت‌های هوشمند دارای صفحه‌نمایش LCD یا AMOLED هستند که به شما این امکان را می‌دهد که عکس‌ها، برنامه‌ها و سایر محتواها را با رنگ‌های روشن‌تر و واضح‌تر مشاهده کنید. البته همانطور که قبلا اشاره شد، هر چیزی بهایی دارد و این نمایشگر رنگی می‌تواند میزان نگهداری شارژ ساعت را کوتاه‌تر کند؛ اگرچه سازندگان ساعت‌های هوشمند در حال بهبود کارایی دستگاه‌های خود هستند. بنابراین اگر ساعت شما توانایی هفته‌ها روشن ماندن را نداشته باشد، برخی از آن‌ها می‌توانند حداقل تا چندین روز دوام بیاورند. اما اگر می‌خواهید طولانی‌ترین زمان نگهداری از شارژ را داشته باشید، باید صفحه نمایش‌های سیاه و سفید را انتخاب کنید.

با انتخاب مدل‌هایی با نمایشگر سیاه و سفید، می‌توانید تا هفته‌ها از شارژ مجدد ساعت خود بی‌نیاز باشید!

ساعت‌های هوشمند گران‌قیمت‌تر به جای نمایشگرهای LCD، از نمایشگرهای OLED استفاده می‌کنند. چنین نمایشگری طراحی‌ باریک‌تری را برای این محصول رقم می‌زند. در همین راستا جالب است بدانید که اپل اولین نمایشگر OLED را برای ساعت‌های خود توسعه داد تا نسل اول اپل واچ را تا حد ممکن نازک کند. اما در این میان شرکت سامسونگ هم Galaxy Gear را با همین نمایشگرها در سال ۲۰۱۳ به بازار عرضه کرد.

بهترین ساعت هوشمند با قیمت زیر ۱ میلیون تومان

اگر علاقه‌مند هستید که بهترین ساعت هوشمند با قیمت زیر ۱ میلیون تومان را بشناسید، پیشنهاد ما به شما، مچ‌بند هوشمند آنر مدل Band 6 است. شاید در نگاه اول پیشوند مچ‌بند چندان به مذاق شما خوش نیاید، اما باید بدانید که این گزینه با وجود نمایشگری بزرگ، ظاهری کاملا مشابه به ساعت‌های هوشمند دارد. نمایشگر لمسی این مچ‌بند با کیفیت از نوع AMOLED و ۱.۴۷ اینچی است که با وجود رزولوشن ۳۶۸×۱۹۴ پیکسل بر اینچ، تصاویر را کاملا واضح و رنگی در اختیار شما می‌گذارد. حسگرهای این گجت هوشمند شامل شمارشگر ضربان قلب و سیستم سنجش اکسیژن خون است و شما می‌توانید تمام هشدارها و اعلانات را روی نمایشگر دستبندتان مشاهده کنید. خالی از لطف نیست اگر بدانید که این مدل مچ‌بند قابلیت پخش موسیقی هم دارد.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا
مچ‌بند آنر بند 6

مچ‌بند هوشمند آنر بند ۶

با این حال اگر همچنان بر تصمیم خود به منظور خرید یک ساعت هوشمند پافشاری دارید، می‌توانید در قسمت معرفی پرفروش‌ترین ساعت‌های هوشمند در بازار ایران، نیم‌نگاهی به مدل‌های زیر ۱ میلیون تومان بیاندازید و با توجه به نظرات کاربران انتخاب خود را کامل کنید.

پرفروش‌ترین ساعت‌های هوشمند در بازار ایران

در کنار آگاهی از نکات و اطلاعات لازم برای خرید ساعت هوشمند، خالی از ارزش نیست اگر نگاهی به محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین‌های سایت دیجی‌کالا بیاندازیم، چراکه با در نظر گرفتن نظرات خریداران می‌توان انتخابی بهتر را رقم زد.

ساعت هوشمند هایلو مدل Solar

ساعت هوشمند هایلو مدل Solar

ساعت هوشمند هایلو مدل Solar محصولی از شرکت خوش‌نام شیائومی است که می‌توان آن را جزو محصولات نسل دوم در بین ساعت‌های هوشمند به حساب آورد که هم از نظر طراحی (مناسب برای خانم‌ها و آقایان) و هم امکانات دچار تغییرات متعددی شده است.

این محصول با توجه به کاربردهای متنوعی که دارد که انتخاب کاملا اقتصادی است که از ارزش خرید بالایی برخوردار است. هایلو مدل Solar ساخته شده از پلی‌کربنات است و به همین دلیل سبکی و مقاومت مناسبی دارد. رزولوشن نمایشگر این کالا ۳۲۰×۳۰۰ پیکسل است و در اندازه‌ی ۱.۲۸ اینچی به بازار عرضه شده است.

ساعت هوشمند همراه با حسگرهای شتاب‌سنج (Accelerometer)، سنجش نور محیط و شمارنده‌ی ضربان قلب (Heart Rate) است و برای استفاده‌‌های ورزشی گزینه‌ای مناسب است. لازم به تاکید است که علاقه‌مندان به شنا هم می‌توانند این ساعت را با خیال راحت خریداری کنند، چراکه کاملا ضد آب است. از جمله دیگر قابلیت‌های این ساعت هوشمند می‌توان به تایمر، پخش موسیقی، یافتن تلفن همراه و پیش‌بینی وضعیت هوا اشاره کرد. در کنار تمام جنبه‌های مثبت این کالا لازم به ذکر است که متاسفانه ساعت هایلو مدل Solar، پیام‌ها و اعلانات فارسی را از چپ به راست و به صورت جدا جدا نمایش می‌دهد که برای کاربران فارسی‌زبان چندان خوشایند نیست. همچنین واچ فیس‌های این محصول از تنوع بالایی برخوردار نیست، اما در حالت کلی می‌توان ادعا کرد که این ساعت گزینه‌ای مناسب و خوش‌قیمت به حساب می‌آید که می‌تواند نیازهای شما را به خوبی برطرف کند.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

ساعت هوشمند شیائومی مدل mi watch lite

ساعت هوشمند شیائومی مدل mi watch lite

شاید این نوع ساعت چندان نیاز به معرفی نداشته باشد، چراکه ساعت هوشمند شیائومی مدل mi watch lite از جمله معروف‌ترین‌های شیائومی است. این محصول دارای یک نمایشگر رنگی در اندازه‌ی ۱.۴ اینچ و با رزولوشن ۳۲۰×۳۲۰ است که از قابلیت تنظیم خودکار روشنایی پشتیبانی می‌کند.

در ساخت این ساعت هوشمند هم از متریال پلاستیکی برای فریم‌های کناری و قسمت پشتی استفاده شده است که عاملی برای سبکی آن (۳۵ گرم) به‌ویژه در زمان ورزش است. این نوع ساعت هوشمند برای استفاده‌های رسمی و ورزشی (حتی شنا) کاملا مناسب است و علاوه بر آن قابلیت پایش کیفیت خواب، نظارت بر ضربان قلب، جی‌پی‌اس و راهنمایی برای تنفس صحیح را دارد. از جمله نقاط ضعف این کالا عدم وجود میکروفون و عدم پشتبانی از قابلیت مکالمه مستقیم است که در مقابل نقاط قوت این ساعت چندان قابل‌توجه نیست. لازم به ذکر است که این محصول فَست شارژ و باتری آن از نوع ۲۳۰ میلی‌آمپری است که برای استفاده‌ی معمولی تا ۹ روز گزینه‌ای مناسب است.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

ساعت هوشمند میبرو مدل Lite SmartWatch

ساعت هوشمند میبرو مدل Lite SmartWatch

Mibro یکی از شرکت‌های زیر مجموعه‌ی برند اقتصادی شیائومی است که ساعت هوشمند میبرو مدل Lite SmartWatch را به بازار عرضه کرده است. این ساعت مچی دارای صفحه نمایش ۱.۳ اینچی از نوع AMOLED است که همراه با حاشیه‌های باریک روی صفحه نمایش گرد آن و سیستم عامل اندروید، گزینه‌ای باکیفیت به حساب می‌آید.

این محصول تنها ۴۸ گرم وزن دارد و برای ورزش و استفاده‌های روزمره مناسب است. از جمله امکانات این گجت می‌توان به سیستم نظارت بر ضربان قلب، ضد آب بودن، ۱۵ حالت ورزشی متنوع به منظور پایش فعالیت‌ها و شارژ مجدد باتری از طریق مکانیزم پین مغناطیسی اشاره کرد. در پایان لازم است بدانید که باتری این ساعت قابلیت ۸ روز شارژدهی را دارد و ۲۳۰ میلی آمپری است.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch 4 40mm

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch4 40mm

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch 4 40mm محصولی خوش ساخت از برند معتبر سامسونگ است که در رنج قیمت متوسطی قرار دارد. به طور کلی Galaxy Watch 4 دارای یک صفحه نمایش ۱.۲ اینچی با فناوری super AMOLED (لمسی) است که مجهز به رزولویشن ۳۹۶×۳۹۶ پیکسل است. وضوح تصاویر در این ساعت بسیار باکیفیت است و در کنار آن دارای انواع مختلفی از حسگرها از جمله شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، فشارسنج و شمارش ضربان قلب است.

البته در کنار این مزایا باید بدانید که حاشیه‌های این ساعت هوشمند سامسونگ به لمس حساس است، بنابراین اگر در شرایط شغلی سخت هستید یا ورزشی حرفه‌ای انجام می‌دهید، بهتر است جانب احتیاط را رعایت کنید. در عین حال جالب است بدانید که برای دسترسی به بخش‌های مختلف ساعت می‌توانید در کنار دستورات لمسی و صوتی از حاشیه‌ی دستگاه هم استفاده کنند.

وزن Galaxy Watch 4، حدودا ۲۶ گرم و ابعاد قاب آن ۴۰.۴×۳۹.۳×۹.۸ میلی‌متر است. همچنین سیستم عامل این کالا Android Wear است و قابلیت سازگاری با دستگاه‌هایی مجهز به اندروید ۶ به بالا را دارد.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

ساعت هوشمند اپل واچ سری ۷ مدل ۴۵mm Aluminum

ساعت هوشمند اپل واچ سری 7 مدل 45mm Aluminum

ساعت هوشمند اپل واچ سری ۷ مدل ۴۵mm Aluminum، محصولی لوکس با قابلیت پشتیبانی به زبان انگلیسی است که تنوع رنگ بسیار بالایی هم دارد. درواقع علاقه‌مندان به ست لباس با اکسسوری مورد نظر می‌توانند با انتخاب این گزینه استایل خود را کامل کنند.

درباره‌ی مشخصات فنی این گجت هوشمند می‌توان مطرح کرد که جنس بدنه‌ی آن از آلومینیوم سبک است و همراه با امکاناتی شامل سنسور اندازه‌گیری اکسیژن خون، برنامه سلامت ECG، نمایشگر رنگی و از نوع OLED، توانایی قرارگیری در عمق ۵۰ متری آب، انواع حسگرها (شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما، شمارنده ضربان قلب و فشارسنج) و پردازنده‌ی دو هسته‌ای به بازار آمده است.

در حالت کلی این کالا یک ساعت کامل است که برای هر نوع استفاده‌ای چه برای خانم‌ها و چه آقایان مناسب است. عملکرد باتری این ساعت هوشمند ۱۸ ساعت است و تنها با ۴۵ دقیقه صرف زمان، شارژ می‌شود.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

ساعت هوشمند شیائومی مدل Redmi Watch 2 Lite

ساعت هوشمند شیائومی مدل Redmi Watch 2 Lite

ساعت هوشمند شیائومی مدل Redmi Watch 2 Lite، محصولی سبک وزن (۳۵۰ گرم) با ابعادی در حدود ۴۱.۲×۳۵.۳×۱۰.۷ میلی‌متر است که با شکل مستطیلی و قابلیت‌های ورزشی و روزمره‌ای که دارد ساعتی محبوب برای اغلب کاربران است. یکی از ویژگی‌های جالب توجه این ساعت هوشمند سازگاری بی‌نظیر آن با سیستم عامل اندروید و ios با استفاده از برنامه Xiaomi Wear Lite است. همچنین قابلیت‌های ویژه‌ی آن شامل حسگر شتاب سنج (Accelerometer)، ژیروسکوپ، گام شمار، شمارش ضربان قلب، فشارسنج و بلوتوث نسخه‌ی ۵ است. این کالا از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند، اما به جز این مساله این ساعت، کالایی همه چیز تمام با قیمتی به‌صرفه به حساب می‌آید.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

ساعت هوشمند امیزفیت مدل Bip U Pro Global

ساعت هوشمند امیزفیت مدل Bip U Pro Global

ساعت هوشمند امیزفیت مدل Bip U Pro Global، محصولی با صفحه‌نمایش رنگی و با کیفیت و با اندازه‌‌ی ۱.۴۳ اینچ است که تصاویر را با وضوح بالایی نمایش می‌دهد. رنگ‌بندی این کالا متنوع است و از این لحاظ برای اغلب کاربران به ویژه خانم‌ها شایان توجه است. این ساعت هوشمند همراه با نمایشگر لمسی، کاملا ضد آب است و با وجود باتری ۲۳۰ میلی‌آمپری تجربه‌ی کاربری خوبی را چه در زمان استفاده‌ی روزمره و چه هنگام ورزش برای شما ایجاد می‌کند.

در کنار این موارد این ساعت هوشمند با وجود سنسور PPG برای پایش ضربان قلب و پایش کیفیت خواب، ژیروسکوپ، شتاب سنج، قطب‌نما، پایش میزان اکسیژن خون و… محصولی کاملا به‌روز است. همچنین امیزفیت مدل Bip U Pro Global، قابلیت پشتیبانی از سیستم عامل اندروید ۵ به بالا و آی‌او‌اس ۱۰ به بالا را دارد. اما در کنار این موارد باید در نظر داشته باشید که Bip U Pro Global امکان پخش و کنترل آهنگ، قابلیت نصب سیم‌کارت و کارت حافظه ندارد. عمر باتری در این کالا ۹ روز است و تنها ۳۱ گرم وزن دارد.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch 4 Classic 46mm

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch4 Classic 46mm

ساعت Galaxy Watch 4 سامسونگ از نوع ۴۶ میلی‌متری محصولی با نمایشگر super AMOLED و رزولوشن ۴۵۰×۴۵۰ است. طبیعتا این ویژگی‌ها می‌تواند به منظور ارائه تصاویر با بالاترین کیفیت ممکن قانع‌کننده باشد.

این ساعت دارای حسگرهای متنوعی است که از جمله آن‌ها می‌تواند به مواردی از جمله شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، فشارسنج و سیستم شمارش ضربان قلب اشاره کرد. از دیگر مشخصه‌های این محصول قابلیت ضد آب بودن، وجود ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی در آن، ۱۵ گیگ رم و پردازنده‌ی Dual Core 1.18GHz اشاره کرد که قیمت بالای آن را کاملا توجیح می‌کند. ظرفیت باتری این مدل ساعت ۳۶۱ میلی‌آمپر، وزن آن ۵۲ گرم و ابعاد قاب آن ۴۵.۵×۴۵.۵×۱۱ میلی‌متر است.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

ساعت هوشمند مدل X22 Pro

ساعت هوشمند مدل X22 Pro

اگر به دنبال گجتی با قابلیت شارز وایرلس هستید که از کیفیت و کارایی کافی هم برخوردار باشد و در عین حال قیمتی زیر ۱ میلیون تومان داشته باشد، ساعت هوشمند مدل X22 Pro می‌تواند همان چیزی باشد که به دنبال آن هستید.

این کالا تنها ۵۰ گرم وزن دارد و برای استفاده‌های روزمره و البته ورزش کردن انتخابی مناسب است. حسگرهای نصب شده روی X22 Pro، شامل گام شمار، فشارسنج و شمارنده‌ی ضربان قلب است و از زبان‌های فارسی، انگلیسی و چینی پشتیبانی می‌کند. البته لازم به ذکر است که این مدل ساعت از قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن پشتیبانی نمی‌کند و در کنار آن سنسورهای سلامتی از دقت بسیار بالایی برخوردار نیستند. X22 Pro قابلیت سازگاری با دستگاه‌هایی با اندروید بالای ۴.۴ و آی‌او‌اس بالای ۸ را دارد.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

ساعت هوشمند میبرو مدل Mibro Watch X1

ساعت هوشمند میبرو مدل Mibro Watch X1

ساعت هوشمند میبرو مدل Mibro Watch X1، کالایی اسپورت است که برای خانم‌ها و آقایان قابل استفاده است. این محصول قابلیت پشتیبانی از سیستم‌هایی با اندروید ۵.۰ به بالا و آی‌او‌اس (iOS) 10.0 به بالا را به طور کامل دارد. همچنین یکی از ویژگی‌های جالب توجه‌ی این محصول پشتیبانی از زبان فارسی در پیام‌ها است که این ساعت رو به انتخاب کاربردی‌ای برای کاربران فارسی زبان بدل می‌کند.

ابعاد این ساعت هوشمند، ۴۷x47x11.4 میلی‌متر است و بدنه‌ای ساخته شده از ترکیب فلز و پلاستیک ABS+PC دارد. همین مساله هم ساختار محکمی به این ساعت بخشیده است که باعث می‌شود برای ورزش‌های پرتحرک و همچنین افرادی با مشاغل نه‌چندان ظریف، ساعتی مناسب باشد. البته لازم به ذکر است که این ساعت سیستم عامل ندارد و حسگرهای آن هم دقت بسیار بالایی ندارند. البته نمایشگر آن از کیفیت خوبی برخوردار است.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch3 SM-R840 45mm

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch3 SM-R840 45mm

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch3 SM-R840 45mm، حدودا ۱۴ درصد از مدل قبلی خود (Galaxy Watch) نازک‌تر، ۱۵ درصد سبک‌تر و ۸ درصد کوچک‌تر است. بنابراین کسانی که برای ظرافت ساعت ارزش ویژه‌ای قائل هستند می‌توانند با خیال راحت این مدل کالا را امتحان کنند.

درست است که این محصول از جمله ساعت‌هایی در رنج قیمت پایین نیست، اما ویژگی‌هایی دارد که ارزش خرید آن را به شدت بالا می‌برد. Galaxy Watch3 SM-R840 مجهز به حاشیه‌ی گردان برای تنظیم است و از صفحه‌نمایش همیشه روشن از نوع OLED درکنار محافظ Gorilla Glass بهره برده است. از دیگر مشخصه‌های این نوع گجت هوشمند حافظه‌ی رم یک گیگابایتی و حافظه داخلی ۸ گیگابایتی آن است.

همچنین این ساعت از استاندارد نظامی MIL-STD-810G برخوردار است که آن را گزینه‌ای سخت‌جان و ضد ضربه (جنس بدنه: فولاد ضد زنگ) کرده است. وزن این ساعت هوشمند ۵۳ گرم است و همراه با اتصالات NFC ،Bluetooth و WiFi شما را برای سال‌های سال از خرید یک گجت جدید بی‌نیاز می‌کند، بنابراین حتی اگر مدل‌های جدیدتر بازار را قصب کنند باز هم سامسونگ مدل Galaxy Watch3 SM-R840 45mm رضایت شما را جلب خواهد کرد.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

ساعت هوشمند هایلو مدل RT2 GLOBAL

ساعت هوشمند هایلو مدل RT2 GLOBAL

کمپانی هایلو به علت عرضه‌‌ی ساعت‌های هوشمند ارزان‌قیمت معروف است. در این میان یکی از گزینه‌های خوش‌قیمت آن ساعت هوشمند هایلو مدل RT2 GLOBAL است. جنس بدنه‌ی این کالا آلمینیومی است، بنابراین نباید از آن توقع استحکام و ضربه‌گیری بالایی داشت. از طرفی نوع نمایشگر RT2 GLOBAL۷ از نوع TFT است و تراکم پیکسلی ۳۶۰ در ۳۶۰ دارد. سیستم عامل این کالا WatchOS است و قابلیت سازگاری با اکثر سیستم‌هایی با اندروید بالاتر از ۶ و آی‌او‌اس بالاتر از ۱۱ را دارد. در حالت کلی از نقطه نظر کاربر، دقت حسگرها، عمر باتری و کیفیت نمایش تصاویر این ساعت در رنج متوسط قرار دارد و می‌تواند تا حد قابل قبولی نیازهای شما را برطرف کند.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

کلام پایانی

تمام تلاش ما در این راهنمای خرید ارائه به روزترین اطلاعات لازم به منظور یک خرید رضایت‌بخش بود؛ چراکه امروزه با توجه به تنوع بالای انواع گجت‌های دیجیتال از جمله ساعت‌های هوشمند، انتخاب سخت‌تر از قبل شده است. در پایان توصیه می‌کنیم که قبل از خرید این نوع از ساعت‌ها حتما به شغل و فعالیت‌های روزانه‌ی خود توجه داشته باشید! اگر ورزشکار حرفه‌ای هستید، مدل‌هایی با سیستم‌های مدیریت فعالیت را انتخاب کنید. در صورتی که شغل شما چندان ظریف نیست و امکان آسیب دیدن ساعت وجود دارد، مدل‌های راگد می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد.

منبع: Consumer Reports

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. Avatar امیر عصاری

    دمت گرم آقا، خوب مطلبی بووود، خــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــوب!

  2. Avatar محمد علی عسگری

    ممنون از مطلب خوبتون. مفید و به درد بخور بود.

  3. Avatar سهیل

    گیر اس ۲ و هوآوی واچ هم بزودی وارد میدان رقابت خواهد شد.

  4. Avatar کامبیز تهامی

    مرسی اپل واچ

  5. Avatar حمیدرضا شاهسون

    ممنون/ خیلی خوب بود. مرسی دیجیکالا مگ 🙂

  6. Avatar Eddie

    خیلی مطلب خوبی بود. ممنون

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه