علی‌بابا رکورد فروش آنلاین در یک روز را شکست

۱۴ آذر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
علی‌بابا

فروشگاه آنلاین «علی‌بابا» که در زمینه‌ی تجارت الکترونیکی نام شناخته شده‌ای است، توانست رکورد بیشترین فروش در بین تمام فروشگاه‌های آنلاین در یک روز را بشکند.

فروشگاه آنلاین علی‌بابا در مدت ۱۰ ساعت نزدیک به ۸ میلیارد دلار فروش داشته است.

شرکت چینی علی‌بابا امروز توانست در مدت ۱۰ ساعت نزدیک به ۸ میلیارد دلار فروش داشته باشد و به این ترتیب رکورد بیشترین فروش یک فروشگاه آنلاین را شکست. این شرکت تا ساعت ۹ صبح امروز به وقت کشور چین توانست به فروش ۵۰ میلیارد یوان (۷٫۸۶ میلیارد دلار) دست پیدا کند. شرکت علی‌بابا فروش ویژه‌ای را در سایت خودش آغاز کرده بود که از نیمه‌شب شروع شده و به همین دلیل تا اوایل صبح امروز به این رکورد شگفت‌انگیز دست‌پیدا کرده است.

دنیل ژانگ (Daniel Zhang) مدیر اجرایی این شرکت گفت: “کل دنیا در تاریخ ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) شاهد قدرت مصرف‌گرایی چینی‌ها بودند.”

با نگاهی به اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان تحقیقاتی comScore، فروش قطعات کامپیوتری در روز «سایبر ماندی»(Cyber Monday) سال ۲۰۱۴ کشور آمریکا در مدت پنج روز به ۶٫۵۶ میلیارد دلار رسیده است و به همین دلیل رکوردشکنی سایت علی‌بابا بسیار جلب توجه می‌کند.

شرکت علی‌بابا این فروش را در روزی به نام «روز مجردها» آغاز کرده است. از سال ۱۹۹۰ به بعد روز ۱۱ نوامبر در کشور چین به عنوان روز مجردها شناخته می‌شود. علی‌بابا از سال ۲۰۰۹ به بعد در این روز فروش‌های ویژه‌ای برگزار می‌کند و توانسته رکورد فروش در روز «بلک‌فرایدی» (Black Friday) را هم بشکند. بر اساس اطلاعات منتشر شده، ۴۲٫۶ درصد فروش این فروشگاه در این روز موبایل و تبلت بوده است. سال گذشته محصولات شرکت شیائومی در این سایت با استقبال بسیار زیادی مواجه شدند و پس از آن محصولات شرکت‌های هوآوی، Haier  و شرکت ژاپنی Uniqlo به فروش بالایی دست پیدا کردند. بسیاری از سازمان‌های تحقیقاتی اعلام کردند که در فروش ویژه‌ی امسال شرکت علی‌بابا هر نفر ۲۲ درصد بیشتر از سال گذشته خرید خواهد کرد.

کشور چین با داشتن ۶۶۸ میلیون کاربر اینترنت یکی از بزرگ‌ترین جمعیت خریداران آنلاین را شامل می‌شود.

علی‌بابا

نخست وزیر کشور چین یک ساعت پس از اینکه سایت علی‌بابا به این رکورد دست پیدا کرد، در تماسی تلفنی با مدیرعامل این سایت به او تبریک گفت.

منبع: The Guardian

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹ دیدگاه
  1. Avatar زهرا

    لطفل یک مقاله در مورد عضویت و شروع تجارت الکترونیک در سایت علی بابا بنویسید، آیا ما ایرانی ها می توانیم در این سایت به فروش کالا بپردازیم.؟

  2. Avatar یحیی

    کل دنیا شاهد مصرفگراییِ چینی‌ها بودند؛ این که باعث شرمساریِ نه افتخار.

    1. Avatar علی

      بیشتر برای دولتش افتخار هست.اوضاع اقتصادی مردم چین به قدری خوبه که میتونن اینقدر قدرت خرید داشته باشن☺

    2. Avatar محمدایران منش پورکرمانی

      سلام برادر بزرگوار
      شما لطفاً نیمه پر لیوان رو نگاه کنید ، در پایین گزارش آمده بیشترین فروش مربوط به شرکتهای شیائومی ، هوآوی و حایر است این یعنی حمایت از تولید ملی پس از این جیب به اون جیبه . اونها به این موضوع رسیدن حرمت امامزاده رو متولیش نگه میداره باید خودشون به تولیداتشون بها بدن تا دنیا نیم نگاهی به محصولاتشون بکنه، نتیجه اون هم این میشه که ، کمپانیهای بزرگ در حال حاضر از رقابت با شرکتهای چینی در هراس افتادن. یاعلی

  3. Avatar محمدایران منش پورکرمانی

    علی‌بابا رکورد فروش در یک روز را شکست ( ۱۳۹۴/۸/۲۰)
    با سلام ، امیدوارم دیجی کالا هم با تکمیل کالاهایش بویژه گوشیهای موبایل ، پل ارتباطی مستحکمی بین مشتری و شرکتهای تولیدی و بالاخص تولیدکنندگان ایرانی باشد و روزی شاهد رکورد زدن دیجی کالا در عرصه منطقه ای و بین المللی باشیم .
    خواستن توانستن است و همه کارها از عهده ما ایرانیها بر می اید، پس تولید کننده ایرانی همت کن و به وقت و سلیقه هموطنت احترام بگذار ، مصرف کننده ایرانی شما هم از برادران و خواهرانتان حمایت کنید تا ایرانی همچون همیشه ی تاریخ سربلند و پرچمدار باشد. یاعلی

  4. Avatar عبد الغاصب

    فروش شما میرسه به این مقدار ؟ یا بیشتره ؟

  5. Avatar حمید

    به قول آقای فردوسی‌پور : چه می‌کنن این چینی‌ها

    1. Avatar محمدایران منش پورکرمانی

      باسلام ، حمید آقا ، ما هم میتوانیم ما هم ایرانی هستیم و از عهده هرکاری برمی آییم فقط یک یاعلی میخواد . یاعلی

      1. ءMars ءMars

        سلام
        کشور چین با داشتن۰۰۰۰۰۰ ۶۶۸ کاربر اینترنت رو با کل جمعیت ایران مقایسه کن.
        کـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــل ایران

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه