سوالی که استیو جابز هر روز از جانی آیو می پرسید

۱۶ آذر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بنیان‌‌گذار اپل می‌خواست کمک کند مدیر ارشد طراحی‌اش تمرکز بالایی داشته باشد.

چهار سال پس از مرگ جابز، آیو دوست و همکارش را به عنوان فردی با تمرکز بسیار بالا به یاد می‌آورد.

استیو جابز، «جانی آیو» (Jony Ive)، مدیر ارشد طراحی اپل را “شریک معنوی‌اش” می‌دانست و این دو مدیر یک رابطه‌ی بسیار نزدیک حرفه‌ای و شخصی داشتند. جانی آیو ذهن خلاق برتر در پس طراحی آیفون‌ها و بسیاری دیگر از محصولات اپل است و اولین آیفون را او طراحی کرد.

چهار سال پس از مرگ جابز، آیو دوست و همکارش را به عنوان فردی با تمرکز بسیار بالا به یاد می‌آورد. از دید آیو، بارزترین ویژگی شخصیتی بنیان‌گذار اپل، مهارت‌اش در حفظ تمرکز هنگام کار بود.

آیو می‌گوید او هیچ‌وقت نتوانست از نظر تمرکز به سطح جابز برسد، اما یک تمرین روزانه باعث شد او بفهمد که نه گفتن چه حس خوب و رضایت‌بخشی دارد. تقریبا هر روز جابز از آیو یک سوال را می‌پرسید. آیو گفت: “او سعی می‌کرد به من در افزایش تمرکزم کمک کند و می‌پرسید، «امروز چندبار گفتی نه؟»”

به نظر جابز هرچه بیشتر نه بگوییم بهتر است. جابز برای این که تمرکز بسیار بالایی داشته باشد، همیشه بسیاری از فرصت‌ها را رد می‌کرد، حتی اگر آن فرصت‌ها واقعا عالی بودند. آیو گفت: “اینکه بتوانید به چیزی که با شور زیادی به آن اعتقاد دارید نه بگویید تا تمرکزتان را متوجه کارتان کنید، نیاز به نظم و قدرت زیادی دارد. این کار بسیار سخت، اما در عین حال واقعا موثر است. این کار، تمرین یا یک عادت نیست… بلکه یک مهارت فوق‌العاده است.”

آیو در مورد قوه‌ی تمرکزش در مقایسه با جابز کمی متواضع بود، اما جابز قبلا گفته بود: “آیو در میان تمام کسانی که با آنها آشنا شدم، بیشترین تمرکز را دارد.” آیو درباره‌ی سمت جدیدش و استرس‌های آن هم صحبت کرد و گفت که به دلیل مسوولیت‌های زیادش تحت فشار و استرس زیادی قرار دارد.

منبع: Inc

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹ دیدگاه
  1. Avatar محمد

    در مورد رابطه جانی ایو و استیو جابز بیشتر بگین؛
    کم کم داره خوشم میاد.
    ممنون.

  2. Avatar Invisible man

    جالب بود.ممنون

  3. Avatar جواد

    عالی بود.ممنون

  4. Avatar محسن

    نویسنده محترم لطفا به بعضی چیزها دقت کنین!
    شریک معنوی؟ در فرهنگ اینها مفهوم شریک معنوی چیز دیگه ای هست.

    1. Avatar mehman

      تو با فرهنگ اونا چیکار داری؟ نویسنده داشت درس فرهنگ شناسی میداد؟ بهتر نیست به نقطه عطف موضوع تکیه کنیم ویاد بگیریم چطور تمرکزمون رو به سطح بالایی برسونیم؟ نویسنده این موضوع هدفش گوش زد این موضوع بود که یاد بگیریم چطور تمرکز کنیم.

  5. Avatar چرخ خیاطی

    نگارش متن عالی بود البته موضوع هم خیلی جالب بود خسته نباشید

  6. Avatar R

    استیو من هستم ارام بخواب

  7. Avatar حافظ

    خانم غلامی سلام . من میبینم که یه هجمه ای هست که سعی داره استیو جابز رو یه جورایی هیولایی معرفی کنه .این تو کل دنیا هست .یعنی یه دسته همیشه مقابل طرفداران اپل و استیو جابز هست که این سعی رو دارن به نظر یه مقاله در این مورد و دلایل اون دسته بد نباشه ! بررسی دلایل حق و یا حتی ناحق اونها(و اشتباهات احتمالی اپل و جابز)پر بیراه نباشه و یک روشنی ای به ذهن ما و همه بده ! ممنون

  8. Avatar Sina

    اگه استیو جابز قلب اپل بود. جانی آیو روح اپل(ه).
    خدا رحمت کنه استیو جابز و.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه