سونی اریکسون K750i؛ بهترین گوشی دوربین‌دار سال!

۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
سونی اریکسون K750i - اصلی

اگر ماشین زمانی داشتیم که می‌توانست ما را تنها چند دهه به عقب برگرداند باز هم کارهای بزرگی می‌توانستیم انجام دهیم؛ از جمله حضور در مراسم رونمایی از گوشی سونی اریکسون K750i! راستی این گوشی اصلا مراسم رونمایی داشت؟! حتی اگر سونی مراسم رونمایی هم برای K750i در نظر نگرفته بوده ولی به‌عوض در زمینه‌ی تبلیغات برای آن سنگ تمام گذاشته است. خوبی تبلیغات هم این است که برای دیدن مجدد آن نیاز به ماشین زمان ندارید.

کافی است نگاهی به ویدیوی زیر بیندازیم تا اندکی خاطرات شیرینمان با K750i زنده شود. خودمانیم ولی حتی گلکسی S10 و آیفون XS هم به اندازه‌ی K750i ادعا در زمینه‌ی دوربین عکاسی ندارند!

‌دوربین ۲ مگاپیکسل، فوکوس خودکار، فلش LED و صفحه‌نمایش ۱.۸ اینچ TFT با رزولوشن ۱۷۶ در ۲۲۰ پیکسل و قابلیت نمایش ۲۵۶ هزار رنگ؛ شوخی نمی‌کنیم، دقیقا با همین مشخصات در سال ۲۰۰۵ می‌توانستید بهترین عکس‌ها را با گوشی موبایل بگیرید.

البته اگر از حق نگذریم سونی اریکسون K750i در زمان خود واقعا یک شاهکار بود. تا حدی که برخی از سایت‌های معتبر حوزه‌ی تکنولوژی لقب بهترین گوشی دوربین‌دار سال ۲۰۰۵ را به آن دادند. یعنی K750i حتی توانسته بود با گوشی‌های بزرگی نظیر N90 نوکیا که در آن زمان جزو مدعیان عکاسی با موبایل بود رقابت کند.

هنوز هم می‌توان از درپوش دوربین K750i که باعث می‌شد حداقل لازم نباشد قبل از هر بار عکاسی لنز را پاک کنید به‌عنوان یک ویژگی خوب یاد کرد. البته خود عنوان «بهترین گوشی دوربین‌دار سال» از این حکایت می‌کند که K750i مربوط به دورانی است که هنوز گوشی «دوربین‌ندار» معنی داشته!

سونی اریکسون K750i سونی اریکسون K750i سونی اریکسون K750i سونی اریکسون K750i
  • سونی اریکسون K750i
  • سونی اریکسون K750i
  • سونی اریکسون K750i
  • سونی اریکسون K750i

سونی اریکسون K750i در ایران هم یکی از موفق‌ترین گوشی‌های زمان خود بود و با کمال تعجب هنوز هم ممکن است یکی از آن‌ها در هر حالی که احتمالا بارها بین افراد مختلف دست‌به‌دست شده، زنده بیابید. بنابراین احتمالا اگر K750i می‌توانست سخن بگوید خاطرات بسیار زیادی با ما داشت که تعریف کند. ولی ازآنجاکه متاسفانه K750i قادر به سخن گفتن نیست ما از شما دعوت می‌کنیم تا خاطرات خود را با آن در بخش نظرات برایمان تعریف کنید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷۰ دیدگاه
  1. Avatar عباس توانا

    سلام. من این گوشیو رو فکر کنم سال ۸۵ گرفتم. اون موقع سنگنوردی کار می کردم و موقع تمرین آهنگ های خارجی پخش می کردم و صداش رو زیاد می کردم و بچه های باشگاه هم کیف می کردند، بنظرم صداش خیلی زیاد بود با محافظ دوربین هم حال می کردم. اون موقع آتش نشان بودم، چه شب هایی که با صدای آهنگ از طریق این گوشی خوابم برد، گاهی اوقات دوستان شوخی می کردن و صدای هندزفری رو زیاد می کردن و من از خواب می پریدم…..کلا با این گوشی خیلی حال می کردم. کاش واقعا زمان به عقب بر می گشت

  2. Avatar حمید

    سلام امیدوارم حالتون خوب باشه
    یادمه اون موقع بامشقت وسختی تونستم ۵۰،۶۰تومن پول جمع کنم
    ماتوروستازندگی میکردیم پولامودادم ب پدرم که بره شهرواسم گوشی بخره
    حال وهوای عجیبی داشتم انگاردنیامال من بود چشم ب راه پدرم بودم که واسم گوشی بیاره
    وبالاخره پدرم ازشهربرگشت ویه ۷۵۰واسم خریده بود.خیلی خوشحال شدم واقعاداشتن گوشی اون موقع یه حس وحال دیگه ای ب آدم میداد
    شب وروزنداشتم بازی تنیس موزیک دوربینش واقعامعرکه بودمخصوصا انواع تم هاش واقعاعالی بود

  3. Avatar عبدالعزیز

    سلام من سال ۸۶ یدونه گرفتم کار ندارم اقا تا دوسال دستم بود شب و روز تمام کاری هاش تموم نشد قیمتشم فک کنم ۷۰ تومن بود
    حالا میریم ۲۸میلیون بابت موبایل میدیم حتی نمیتونه ۱۰ دقیقه سرگرممون بکنه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه