سوپرسل با Clash Royale به میدان می‌آید

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

حتی اگر طرفدار پروپاقرص بازی و بازی کردن هم نباشید، احتمالا نام بازی Clash of Clans به گوش‌تان خورده. یک بازی استراتژی موبایلی که در یکی دو سال گذشته میلیون‌ها کاربر را از سراسر جهان جذب کرده است و با مکانیک‌های خوش‌ساخت‌اش موفق شده بازی‌کننده‌ها را صدها ساعت درگیر خود کند. بازی Clash of Clans در میان بازی‌کننده‌های ایرانی هم کلی طرف‌دار جدی دارد که برای بهتر بازی کردن حاضرند مبالغ کلانی هزینه کنند.

حالا درست وسط برگزاری نمایشگاه سالیانه‌ی CES که بزرگ‌ترین رویداد مرتبط با تکنولوژی و IT در کشور ایالات متحده به‌شمار می‌رود، استودیوی بازی‌سازی «سوپرسل» (Supercell)، خالق بازی پرطرفدار Clash of Clans از عنوان جدیدش با نام Clash Royale رونمایی کرده. سبک بازی جدید سوپرسل یا همان Clash Royale، «کارتی» (Card-Based) است. هم‌چنین بازی در همان روز معرفی‌اش به‌شکل محدود برای پلتفرم iOS عرضه شده است. برای اساس اطلاعات منتشر شده بازی فعلا فقط در اختیار کاربران محصولات اپل آن هم در کشورهایی محدود مثل کانادا، استرالیا و دانمارک قرار گرفته است. پر واضح است بلافاصله بعد از طی دوره‌ی آزمون و رفع مشکلات اولیه، بازی در سطح جهانی عرضه خواهد شد. هم‌چنین کاربران پلتفرم‌های دیگر مثل اندروید می‌توانند مطمئن باشند که این بازی پس از مدتی کوتاه در اختیار آن‌ها هم قرار خواهد گرفت.

Clash-Royale-3

بر اساس اطلاعاتی که از Clash Royale منتشر شده است، طراحان بازی تلاش کرده‌اند از شخصیت‌ها و سازوکارهایی که پیش از این در بازی Clash of Clans از آن‌ها استفاده شده بود، در این عنوان جدید هم استفاده کنند. البته طراحان سوپرسل تاکید کرده‌اند که Clash Royale به هیچ وجه دنباله‌ی Clash of Clans نیست و برای ساخت‌اش از مکانیک‌های جدید و استاندارد ژانر کارتی استفاده شده است. برای آن دسته از بازی‌کننده‌هایی که به Clash of Clans علاقه‌ی زیادی دارند، در Clash Royale هم باید قبیله تشکیل بدهید؛ البته با همان شخصیت‌های دوست داشتنی بازی اول. اما برای بازی کردن باید مکانیک‌ها و استانداردهای ژانر بازی‌های کارتی را بیاموزید. در Clash Royale بازی‌کننده‌ها به شکل یک-به-یک روبه‌روی هم قرار می‌گیرند و باید با استفاده از ذخایر و کارت‌هایی که در طول بازی جمع‌آوری کرده‌اند، با هم به مبارزه بپردازند. طراحان بازی تاکید کرده‌اند که داشتن استراتژی مناسب در انجام Clash Royale از اهمیت بالایی برخوردار است.

اگر اهل بازی‌های موبایلی، آن هم در ژانر کارتی باشید، احتمالا بازی Hearthstone، ساخته‌ی استودیوهای بازی‌سازی بلیزارد، نزدیک‌ترین تجربه به Clash Royale خواهد بود. طی روزهای آینده با مشخص شدن مشخصات و ویژگی‌های بیش‌تر از بازی جدید سوپرسل، شما را از طریق سایت دیجی‌کالا مگ در جریان قرار خواهیم داد.

منبع: Android Authority

CES_2016_Slider_02

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۱ دیدگاه
  1. Avatar دانلود آهنگ جدید

    مفید بود مرسی

  2. Avatar فرشيد

    من بیشتر از ۵ سال که بازی کامپیوتری میکنم هر روز به مدت ۲ ساعت!
    از نظر من افت چشمگیری که بازی کلش آو کلنز بعد از آپدیت بزرگ در مارکت گوگل پلی و البته تمام نقاط دنیا داشته است!
    سوپر سل را مجبور کرد که بسیار زودتر از حد پیش بینی ها از بازی جدید خود رونمایی کند تا بلکه دید نسبتا منفی که نسبت به بازی کلش و البته اهداف این غول بزرگ بازی سازی در بین کاربران ایجاد شده بود از ذهن گیمر های دنیا کمرنگ شود.(اهداف مالی و اینگه گیمرها رو بیشتر به صورت $ می دیدن)
    در این بازی شما باید با تخریب برج های پادشاهی حریف تاج پادشاهی را به کسب کنید و با بدست آوردن chests دستاوردهای جدید با باز کنید.همچنین می توانید در این بازی همانند کلش آو کلنز قبیله ای برای خود تشکیل دهید.
    بازی کلش رویال یک بازی مالتی پلیر کارتی (به اصطلاح Card Collection) است که در آن می توانید به صورت رو در رو با حریفانتان به طور ریل تایم (همزمان و دوئل) مبارزه کنید. در این بازی هم هدف ارسال نیروها به سمت سپاه دشمن برای تخریب برج ها و سرنگون کردن پادشاه آنهاست.این بازی از نوع استراتژی کارتی است:
    یعنی شما کارت هایی که شامل سربازهای شما می شوند را انتخاب میکنید و سپس در جنگ با حریف از آنها استفاده میکنید.اکسیر شما باید به حد ساخت کارت برسد تا شما بتوانید از سربازها و کارتهای خودتان استفاده کنید.
    شما میتوانید از اسپلها,شخصیت های کلش و همچنین شخصیت های جدید ماننند شوالیه,دراگون کوچک , شاهزادگان و . . . استفاده کنید و آنها را به میدان جنگ روانه کنید

  3. Avatar wasted

    این دوستانی که میگن بروزرسانی اخیر کلش بد بوده و دیگه بازی نمیکنن و …، دقت کنید:

    میدونم مشکل اغلب شما با این بروزرسانی موضوع شیلد و اسنایپ هست. من هم مثل خیلی از شما از همون اولای TH7 خودمو کشوندم به لیگ Champion و فقط با Hero یا چندتا نیروی ساده Town Hall رو میزدم و هربار نزدیک ۲۰۰ هزارتا طلا و اکسیر و ۱۲۰۰ تا اکسیر سیاه (یا به قول ایرونیا “نفت!”) گیر میاوردم. خودمم همیشه Town Hall رو گوشه میذاشتم تا بقیه هم بتونن اسنایپ کنن و سریع شیلد ۱۲ ساعته بگیرم. یعنی هر وقت کارم تموم میشد و مخواستم آفلاین بشم کافی بود ۳۰ ثانیه از بازی خارج بشم و شیلد بگیرم، و معمولاً هم کسی کامل حمله نمیکرد و منابع دست نخورده میموند.

    ولی اینطور به قضیه نگاه کنید. روند بازی دو حالته، حمله و دفاع. وقتی شما به جای حمله کردن فقط اسنایپ میکنی و به جای دفاع کردن Town Hall رو میذاری گوشه تا شیلد بگیری، عملاً نه حمله ای میشه، نه دفاعی. یعنی فلسفه اصلی گیم پلی که دفاع و حمله هست کاملاً بی معنی یا اصطلاحاً “کشک” میشه. شما نه حمله کن، نه دفاع کن. فقط منابع جمع کن و برجها و بناها رو ارتقا بده. آخرش که چی؟ این همه تجهیزات و تسلیحات قرار نیست از چیزی دفاع کنن؟

    شاید قبلاً فکر میکردید که این یک بازی استراتژیک هست و این روشی هم که پیش گرفتید نوعی استراتژی هست که سریع تر پیشرفت کنید. اما اگه دقت کنید میبینید که این شیوه بازی خیلی مسخرست. اگه توضیحات مربوط به Town Hall رو بخونید نوشته این بنا قلب دهکده شماست و باید ازش دفاع کنید. تمام اون دیوارها و تسلیحات برای این هستن که از Town Hall دفاع کنید، در حالی که شما اونو کاملاً بی دفاع گوشه بورد میذارید! لحظه ای رو به یاد بیارید که کارگرها و اهالی دهکده موقع حمله میدوئن میرن داخل Town Hall قایم بشن، به امید اینکه اونجا امن ترین بنای دهکده هست، غافل از اینکه صاف میرن تو دهن شیر و قراره خونه رو سرشون خراب بشه!

    سوپرسل برای اینکه جلوی این بی مفهوم شدن بازی و سو استفاده از قوانین رو بگیره این به روزرسانی رو ارایه داد. اینطوری بازیکن ها مجبورن واقعی و جدی جمله کنن، به مغزشون فشار بیارن و استراتژی ها و سبک های حمله جدید خلق کنن، و بیس هایی طراحی کنن که بتونه مقابل سنگین ترین حمله ها خوب دفاع کنه.

    پس بازی کنید و لذت ببرید، اینقدر هم مزخرف نگید.

    1. Avatar unicorn

      عالی!! در حوصله من یکی که نمی‌گنجید اینقدر بلند بالا بنویسم ولی خیلی خوب و کامل گفتی شما. لایک

  4. Avatar محسن

    فک کنم تو سبک بازی ایرانی فروت کرفت باشه

  5. Avatar mrd

    واقعا باید مکانیزم خوب و خلاقانه ای داشته باشه. چون هارت استونه بلیزارد به شدت قشنگه و هیجانه خوبی داره. فکر نمیکنم بتونه با هارت استون رقابت کنه هرچی باشه بلیزارد تو بازی های اعتیاد آور و خلاقانه امتحانشو پس داده و استاده. ولی مطمئنا بازی قشنگیه.

  6. Avatar Ali

    کلش آو کلنز یه چیز دیگه بود، البته قبل از آپدیت آخر. بعد از آپدیت دیگه روز ۱۵ دقیقه هم بازی نمیکنم در حالی که قبل از اون روزی ۳-۴ ساعت بازی میکردم. دیگه اینا به فکر مشغول کردن مردم نیستن و ۱۰۰ درصد رفتن تو فاز فروش جم و کسب درآمد خیلی بیشتر از حال حاضر. مکانیزمو یه جوری میکنن تا بیشتر مجبور بشی جم و اینجور چیزا خرج کنی. دیدن آبروشون با آپدیتشون رفت میخوان یه بازی جایگزین درست کنن. ولی اونایی که پول خرج بازی کنن (هرچند تریلیاردر باشن و پول واسشون مثل چرک باشه) از نظر روانی و عقلی در سلامت کامل نیستن.

  7. Avatar مسعود

    ای وای. بیچاره شدیم.معتادان کلش خوشحال باشید.

  8. Avatar Mohammad

    به نظرم هر چی بنویسن و بدن بیرون وقت و هزینه ی خودشون رو اصراف کردن.. کلش آف کلنز ـشون رو با هیچی مردم عوض نمیکنن

    1. Avatar فریبرز

      کلش عالی بود تا قبل آپدیت من که دیگه بازی نمیکنم فقط چون لیدر کلن هستم میرم برا بچه ها وار استارت میکنم و وار میزنم همین

  9. Avatar سینا

    اعتیاد سال ۲۰۱۶…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه