آیفون‌های بعدی بدون نیاز به اتصال کابلی شارژ می‌شوند

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بر اساس برخی گزارش‌ها، شرکت اپل ضمن همکاری با اِنرجِس (Energous) قصد دارد تکنولوژی شارژ دستگاه‌های الکترونیکی را متحول کند.

شرکت Energous که در قالب یک استارتاپ کار خود را آغاز کرده، تکنولوژی وات‌آپ (WattUp) را به عنوان راهکاری برای شارژ بی‌سیم دستگاه‌های ابداع کرده است. برخی منابع خبری گزارش داده‌اند که اپل مشتری انحصاری این تکنولوژی شده است.

با تکنولوژی شارژ بی‌سیم می‌توان دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل را تا فاصله‌ی چهار و نیم متری از دستگاه فرستنده، شارژ کرد. در این شیوه، قطعه‌ی کوچکی داخل دستگاه تعبیه می‌شود که ضمن ارتباط با فرستنده، دستگاه هوشمند را شارژ می‌کند. فرستنده دستگاهی الکترونیکی است که بدون نیاز به اتصال مستقیم و کابلی، به کمک آنتن، امواج الکترومغناطیسی را به دستگاه‌های مجاور ارسال می‌کند.

این امکان وجود دارد که اپل از تکنولوژی وات‌آپ در آیفون ۷ استفاده و چیپ لازم را در این گوشی‌های جدید خود تعبیه کند. این چیپ‌ها تا حدی کوچک هستند که در صورت نصب داخل آیفون، تغییری در اندازه‌ی این دستگاه‌ها ایجاد نخواهد شد.

energous-wattup-apple-iphone

البته تا این لحظه هیچ یک از این دو شرکت خبر رسمی مبنی بر این توافق را منتشر نکرده‌اند. اما در صورتی که اپل استفاده از این تکنولوژی را به انحصار خود دربیاورد، می‌تواند با فروش فرستنده‌ها به کاربرانی که آیفون‌های مجهز به وات‌آپ دارند، سود مالی قابل توجهی به دست بیاورد.

مدتی قبل از انتشار این اخبار، Energous قصد داشت که در سال ۲۰۱۶ یا ۲۰۱۷ تکنولوژی خود را روانه‌ی بازار کند. تصور می‌شود که اگر این تکنولوژی در دستگاه‌های آیفون‌ ۷ تعبیه نشود، به احتمال زیاد در آیفون ۷s تعبیه خواهد شد.

به غیر از اپل، شرکت‌های سامسونگ، HP، مایکروسافت و هیتاچی هم احتمال بهره‌برداری از این تکنولوژی را دارند. در صورتی که این تکنولوژی در گوشی‌های هوشمند تعبیه شود، بازار فروش این دستگاه‌ها متحول خواهد شد.

منبع: Phone Arena

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar (Ali S(asobhani99@gmail.com

    بعضی ها طوری صحبت میکنن انگار این یه تکنولوژی ناشناخته است!!
    مثل اینکه یادتون نیست ۱ سال قبل این موقع شارژ وایرلس اس۶ کجا بود!!
    و قبل از اون سامسونگ gear این تکنولوژی رو به دنیا معرفی کرد
    حتی همین هندزفری بی سیم هم قبلا مدل level u توسط سامسونگ اومد
    بازم نوآوریه عایا؟؟

    1. Avatar علی جوادی

      دوست عزیز…با نظرات شما موافقم…
      به جرات میتونم قسم بخورم که این فناوری ضررش بیشتر از استفاده شه…چطور میشه که تا فاصله ی چندمتری گوشی شارژ بشه ولی ضرری تشعشعات حاصل از اون برای انسان نداشته باشه؟
      من خودم به شخصه فقط شارژ وایرلس رو استاندارد میدونم و بس…تازه همونم نسبت به نوع اتصال کابلی برای شارژ خطرات خودشو داره صددرصد

  2. Avatar محمدرضا

    من در حوضه پزشکی کار میکنم و بشر هنوز در خصوص فواید و عوارض این تکنولوژی ها تحقیقات کاملی نداره چون که همگی عمرشان حتی به یک دهه هم نمیرسد.سازمان های سلامتی آمریکا همانندFDA برای تایید بی ضرر بودن وسایلی همانند این ها به حداقل سی سال پژوهش مستمر تایید شده نیاز داره….بنابراین تصور نفرمایید که این چنین توانایی هایی برای سلامتی انسان بی ضرر هستند و مردم بایستی با وسواس و دقت و بدور از هیایو های تبلیغاتی این صنایع برای کاربرد این تکنولوژی ها دست به انتخاب بزنند که استفاده بکنند یا نکنند…من به شخصه همان سیستم های کابلی را ایمن تر میدانم تا اینکه انسان دایما بدنش را تحت انواع تشعشعات الکترومغناطیسی در شبانه روز قرار دهد که حتی بدرستی عوارضش را هم نمیدانیم.پس توصیه میکنم در استفاده از تکنولوژی های نو حریص نباشیم و اول از همه خوب فکر کنیم که روشهای ایمن تر ولو اینکه قدیمی تر باشند را انتخاب کنیم یا ریسک بالایی را بپذیریم و از هر آنچه کشف میکنیم بدون ملاحظه استفاده کنیم.صادقانه و دلسوزانه پیشنهاد میکنم چشم و گوش بسته هر نوآوری را به سادگی به زندگیمان راه ندهیم و کمی بیشتر بیندیشیم .

  3. Avatar Arian

    واقعا هر شرکتی این تکنولوژی رو انحصاری خودش کنه میتونه یه قدم از همه رقباش جلو بیوفته ،این سیم های دست و پا گیر رو جمعع کنن عالی میشه ،همین الان گوشیم به شارژه واقعا دارم تصور میکنم اگه این تکنولوزی رو داشت چقد. عالی بود ،البته ذوق کردن واسش در صورتیه که دیوار ها و موانع روش اثز نزارن و سرعت شارژ کردن و صد البته تفاوت قیمتش یا یه سیم چقدره و هزاران سوال و موضوع دیگه

  4. Avatar عليرضا

    خیلی خوبه به لطف اپل به زودی از شر تمامی کابل های مزاحم خلاص میشیم اون از هندز فیری بی سیم و اینم از شارژر بیسیم به معنای واقعی نه اینکه گوشه رو روی یه صفحه بزاری و تکونش ندی تا شارژ بشه بعدش خود اون صفحه با سیم به منبع برق متصل باشه .

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه