هشدار درباره‌ی پیامک جعلی رجیستری موبایل

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

طرح رجیستری موبایل مدتی است در مرکز توجهات قرار گرفته است و زمزمه‌های اجرای آن به گوش می‌رسد. این طرح هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد اما برخی سودجویان پیش از اجرای این طرح اقدام به کلاه‌برداری کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم فلاح جوشقانی سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر دریافت یک پیامک با موضوع رجیستری توسط مشترکان گفت که این پیامک قطعا جعلی است. ظاهرا ماجرا از این قرار است که یک شماره به برخی از کاربران پیام داده گوشی‌های آن‌ها قاچاق است و برای جلوگیری از قطع ارتباط‌شان باید برای شرکت در طرح رجیستری مبلغی را واریز کنند.

فلاح جوشقانی در این باره گفته این پیامک‌ها جعلی است و مشترکان باید در این باره هوشیار باشند. معاون رگولاتوری با بیان جعلی بودن این مطلب اضافه کرده که طرح رجیستری هنوز شروع نشده و در مرحله آزمایشی قرار دارد. از طرف دیگر چنین مواردی اساسا از طریق پیامک اطلاع‌رسانی نخواهند شد و اطلاع‌رسانی آن از طریق مراجع ذی صلاح مثل وزارت صنعت پیگیری می‌شود.

این مسئول به این هم اشاره کرد که بعد از اجرای قطعی طرح بازه زمانی خاصی در نظر گرفته می شود تا مشترکانی که گوشی خود را پیش از این طرح خریده و بعد از آن فعال کرده اند، به مراجع مربوطه مراجعه و رجیستر کنند که قطعا هزینه ای نخواهد داشت.

به گفته فلاح جوشقانی هیچ کدام از اپراتورها این شماره را که اقدام به کلاهبرداری کرده واگذار نکرده‌اند و این پیامک کلاهبرداری از طریق هیچ سرشماره انبوه و تبلیغاتی ارسال نشده است.

‌‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar امیرحسین

    مردم هر راهی برای سوءاستفاده پیدامیکنن

  2. Avatar امیر اسدی

    هنوز هیچی نشده سو استفاده شد از این طرح!! جلوی قاچاق رو از ریشه بگیرن، نه وقتی گوسی به دست مصرف کننده میرسه، الان ۲ تا از گوشی ها توی خانواده من قاچاقه، تکلیف اونایی که از خارج گوشی خریدن چی میشه؟

    1. Avatar مسعود

      این طرح هم مثل شبنم و بقیه نتیجه نمیده خیلی بخواد از قاچاق جلوگیری کنه بخش کمی از گوشی های قاچاق شناسایی میشه که اونم تاثیر نداره چون وارد کننده ها راهشو پیدا میکنن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه