لوگوی گوگل پس از ۱۶ سال عوض شد

۱۱ شهریور ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گوگل یک لوگوی جدید معرفی کرد. کمتر یک ماه پس از اعلام تغییرات تشکیلاتی شرکت، گوگل تصویر لوگویش را هم تغییر داد.

ساعاتی پیش گوگل در راستای تغییرات تشکیلاتی که حدود سه هفته پیش اعلام کرد، لوگویش را از نو طراحی کرد.

 لوگوی جدید همچنان از همان حروف قبلی تشکیل شده، اما این بار در آن از فونت Sans-Serif استفاده شده است. این لوگو شباهت بیشتری به لوگوی شرکت مادر گوگل یعنی آلفابت دارد.
همان‌طور که گوگل در ویدیوی معرفی لوگوی جدید اشاره می‌کند، این کلمه از سال ۱۹۹۸ در حال تکامل بوده است. اما این تغییر جدید از زمان سال ۱۹۹۹ بزرگ‌ترین جهش گوگل در انتخاب حروف لوگویش محسوب می‌شود. طراحی جدید ظاهر تخت‌تر و نرم‌تری دارد.

 گوگل علاوه بر تغییر فونت لوگو، آن “g” کوچک را هم که در تب‌های مرورگر دیده می‌شود تغییر داده است. از این به بعد در تب‌ها “G” بزرگ نشان داده می‌شود. گوگل می‌گوید طراحی جدید به‌زودی به همه‌ی محصولاتش راه می‌یابد. در صفحه‌ی اصلی گوگل یک انیمیشن کوچک می‌بینیم که در آن لوگوی قدیمی پاک می‌شود و لوگوی جدید کشیده می‌شود.
شاید با خود بپرسید چرا گوگل تصمیم گرفت لوگویش را عوض کند. گوگل دلیل مشخصی در این باره ارایه نمی‌دهد، اما می‌گوید لوگو باید ماهیت و هویت گوگل را بهتر بازتاب کند. گوگل دیگر  صرفا یک وب‌سایت برای سرزدن نیست، بلکه مجموعه‌ای از سایت‌ها، برنامه‌ها و سرویس‌هایی است که در کامپیوترهای شخصی، گوشی‌های هوشمند و هر جایی که یک مرورگر پیدا شود، به خدمت کاربران در می‌آیند.
در بلاگ گوگل این مطلب درج شده است: “ما فکر می‌کنیم که گزیده‌ای از بهترین‌های گوگل را (ساده، مرتب، رنگارنگ، دوستانه) انتخاب کرده‌ایم و به آنها قالب تازه‌ای داده‌ایم تا نه تنها معرف گوگل امروز، بلکه نمایانگر گوگل آینده باشد.”

منبع: Google

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar میثم

    گوگل=اطلاعات

  2. Avatar Nazarbedeh.ir

    خیلی خیلی زیباست …

  3. Avatar طراحی سایت

    لوگو جدید گوگل بسیار ساده و در عین حال زیبا هست
    ممنون از دیجی کالا بابت به اشتراک گزاری این خبر !

    1. Avatar طراحی سایت

      واقعا در هوش مصنوعی گوگل بی همتا عمل میکنه

  4. Avatar امير اكبرزاده

    خیلی قشنگ شد
    به موقع و خاص… مثل همیشه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه