معرفی برترین برنامه‌های علمی برای موبایل – بخش دوم

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

در بخش اول این مقاله، با ۵ برنامه‌ی کاربردی در زمینه‌ی علوم یعنی «The Elements»، «BrainPOP»، «TED»، «Star Walk» و «SkyView» آشنا شدیم.

معرفی برترین برنامه‌های علمی برای موبایل – بخش اول

با دیجی‌کالا مگ در بخش دوم این مقاله و معرفی ۵ برنامه‌ی دیگر همراه شوید.

Moon

Moon

اگر به ماه علاقه دارید، قطعا «مون» (Moon) بهترین اپلیکیشن برای شما خواهد بود. مون که برای سیستم‌عامل iOS عرضه‌شده است، در کنار بهره‌گیری از رابط کاربری ساده، بیشترین اطلاعات در مورد ماه و مختصات آن را در اختیار شما قرار می‌دهد. قابلیت شبیه‌سازی سه‌بعدی، امکان مشاهده‌ی سطح ماه و مجموعه‌ای از تصاویر متعدد، همگی جزیی از قابلیت‌های اپلیکیشن هستند. به‌علاوه، مون سیر تحول ماه در طول زمان را هم برای شما درخودجای داده است.

دانلود

NASA App

NASA App

اپلیکیشن «ناسا اپ» (NASA App) که توسط خود ناسا طراحی و ارائه‌شده است، بیش از ۱۴ هزار تصویر و ۱۰ هزار ویدیو از سیاره‌ها، ستاره‌ها و ماهواره‌های موجود کهکشان را در خود جای‌داده است. به‌علاوه که گزارش‌هایی از فعالیت‌های خود ناسا، مأموریت‌های آن و جدیدترین اخبار این سازمان هم در این اپ وجود دارد. امکان دنبال کردن ایستگاه‌های فضایی و سایر ماهواره‌های مدار زمین هم برای کاربر وجود دارد. ناسا اپ به‌صورت رایگان برای سیستم‌های عامل iOS واندروید قابل دانلود است.

دانلود iOS

دانلود اندروید

EarthViewer

Earthviewer

اگر جزو افرادی هستید که به کسب دانش درباره‌ی کره‌ی زمین علاقه دارید، حتما نگاهی به اپلیکیشن «ارث‌ویورر‌» (Earthviewer) بیندازید. این اپلیکیشن به‌صورت رایگان برای سیستم‌عامل iOS قابل دانلود است. ارث‌ویورر چیزی بیش از یک نقشه‌ی کلی از کره‌ی زمین است و اطلاعاتی را از تاریخچه‌ی شکل‌گیری آن، حرکت قاره‌ها در طی میلیون‌ها سال و دمای نقاط مختلف کره‌ی زمین در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید محل شهرهای امروزی و سیر تحول آن‌ها را در طول تاریخ مشاهده و حتی محل احتمالی آن‌ها در آینده را هم ببینید. ازآنجاکه ارث‌ویورر برای تبلت هم قابل دانلود است، می‌تواند به‌عنوان یک ابزار آموزشی در کلاس علوم هم مورداستفاده قرار گیرد.

دانلود

QuakeFeed

QuakeFeed

اپلیکیشن «کویک فید‌» (QuakeFeed) تمامی زلزله‌های اتفاق افتاده در تمامی نقاط جهان را به کاربر نشان می‌دهد. اپلیکیشن، اطلاعات خود را از مرکز زمین‌شناسی آمریکا تهیه‌کرده و نقشه‌های به‌روزرسانی شده از زلزله‌های دنیا را به تصویر می‌کشد. شدت هر یک از زلزله‌ها با کدهای رنگی متمایز شده است. با انتخاب هر یک از زلزله‌ها امکان مطالعه‌ی بیشتر در مورد محل دقیق، شدت و میزان فاصله‌ی ضربه از مرکز زمین برای کاربر فراهم است. این اپلیکیشن به‌صورت رایگان برای سیستم‌عامل iOS قابل دانلود است، اما اگر کاربر بخواهد در مورد زلزله‌های اتفاقی در محیط اطراف خود نوتیفیکیشن دریافت کند باید مبلغی به‌عنوان خرید درون اپ بپردازد.

دانلود iOS

Molecules

Molecules

آیا همیشه به دنبال اپلیکیشنی می‌گشتید که کوچک‌ترین ذرات سازنده‌ی مواد را به شما آموزش دهد، «مولکول‌ها» (Molecules) با همین هدف طراحی‌شده است. شما می‌توانید ساختار مولکول‌ها را به‌صورت سه‌بعدی ببینید و با حرکت انگشتانتان روی صفحه آن‌ها را بچرخانید. امکان زوم کردن با دو انگشت هم وجود دارد. مولکول‌ها بهترین اپلیکیشن برای شناخت ساختار مولکولی و مطالعه عمیق در مورد آن‌هاست که با قیمت ۱۳٫۹۹ دلار برای سیستم‌عامل iOS قابل دانلود است.

دانلود iOS

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Alireza

    سلام خسته نباشید دو موضوع
    اول اینکهearthwiver فقط برای ای پد هست نمیزاره برای ایفون دانلود بشه
    دوم اینکه برنامه مولکول ١٣دلار پولش
    با تشکر

  2. سید محمد

    عالی بود خیلی ممنون خانم هوشنگی

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه