[MWC 2016] مقایسه‌ی امتیاز بنچمارک ال‌جی G5 و سامسونگ گلکسی S7

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سامسونگ، گوشی‌های گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge را با دو نوع تراشه عرضه می‌کند؛ مدل‌هایی که وارد بازار آمریکا می‌شوند، از تراشه‌ی Snapdragon 820 و سایر نقاط جهان از مدل‌هایی با تراشه‌ی Exynos 8890 استفاده خواهند کرد. مسلما مدل‌هایی هم که با گارانتی رسمی وارد بازار ایران خواهند شد، تراشه‌ی ساخت خود شرکت سامسونگ، یعنی اگزینوس ۸۸۹۰ را دارند. این تراشه با معماری ۱۴ نانومتری ساخته شده و دارای دو پردازنده‌ی مرکزی چهار هسته‌ای است که چهار هسته‌ی آن با فرکانس ۲٫۳ گیگاهرتز و چهارتای دیگر با فرکانس ۱٫۵ گیگاهرتز عمل می‌کنند.

اما در سمت دیگر، ال‌جی G5 در تمام نقاط جهان با تراشه‌ی Snapdragon 820 عرضه خواهد شد. بنابراین رقابت این دو گوشی در ایران، بین دو تراشه‌ی Snapdragon 820 و Exynos 8890 خواهد بود.

در حال حاضر، نتایج آزمون AnTuTu این دو گوشی منتشر شده و این طور که به نظر می‌رسد، ال‌جی G5، یا به عبارت دیگر، تراشه‌ی Snapdragon 820، کمی سریع‌تر از گلکسی S7 یا همان تراشه‌ی Exynos 8890 است.

نکته‌ی جالب اینکه در آزمون GFXBench که مربوط به عملکرد گرافیکی دستگاه یا قدرت اجرای بازی‌های سه‌بعدی است، آیفون ۶s، تا دو برابر سریع‌تر از گلکسی S7 است.

G5_VS_S7_Benchmark_01

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۲ دیدگاه
  1. Avatar اسماعیل

    من چندماهه که s7 دارم بارها بنچمارک و antutu رو ازمایش کردم.بنچمارک s7 بالای ۱۳۲۰۰۰ هست و بالاتر از g5 هست و بنچمارکش هم اینی نیست که شما گذاشتید در حالت تک هسته و چند هسته بالاترین امتیاز متعلق به s7 هست.G5 گوشی خوبیه ولی در حد S7 نیست HTC10 هم خیلی بهتر از G5 هستش

  2. Avatar امید

    سلام دوستان.من ویندوز فون دارم(لومیا ۹۵۰) ولی اگه قرار باشه برم سمت اندروید فقطLG G5رو می پسندم.فقط هم به خاطر CPU فوق العادش.اسنپدراگون ۸۲۰ باید فوق العاده باشه.صفحه نمایش و تراکم پیکسلی بدرد هیچی نمی خوره.با تشکر

  3. Avatar پویان

    دوستانی که پشت سر هم تاکید میکنن رزولوشن و تراکم پیکسل سامسونگ از آیفون بیشتره و سریع نتیجه گیری میکنن که پردازنده گرافیکی سامسونگ از آیفون قدرتمند تره دو نکته رو مد نظر قرار بدن…

    ۱: چشمِ غیر مسلح انسان، از تشخیص پیکسل ها در تراکم های بالاتر از ۳۳۰ پیکسل بر هر اینچ عاجز است. و تراکمِ ۳۲۶ در آیفون ۶S به هیچ عنوان آزار دهنده نیست… ۶S Plus که دیگه با تراکم ۴۰۱ جای نگرانی باقی نذاشته. درنتیجه چنین تراکم ها و رزولوشن های بالایی بیشتر جنبه ی تبلیغاتی و گول زدن مردم، جهت فروشِ بیشتر دارن.
    شما دوست عزیز که فکر میکنی میتونی پیکسل های آیفون رو تشخیص بدی. عرض شود که خداوند به شما یه موهبت داده… اینکه بجای چشم واست میکروسکوپ گذاشته!

    ۲: از نظر شما، نوشته های روی کاغذ(منظورِ این حقیر ، پردازنده ی قدرتمندترِ سامسونگ نسبت به آیفون هست.) اهمیت داره یا عملکرد؟!

    تشکر میشه که وقت گذاشتین.

    1. Avatar علی افشار

      کاملا موافقم ممنون از نطر مفید شما

    2. Avatar Ali S

      سلام دوست عزیز
      شما از جهاتی درست میفرمایید
      ولی منظور دوستان اینه که پردازنده اپل مجبور نیست سرشو با پیکسل های زیاد گرم کنه ولی سامسونگ و سایرین باید پردازندشون تمام پیکسل ها رو مدیریت کنه ولی با این حال بازم داغ نمیشن و هنگ ،باگ و لگ ندارند.
      کارایی حرف آخر رو میزنه .تقریبا تمام گوشی های بالا رده ای که از ۲۰۱۴ به بعد اومدن، از ۶۰ فریم ورودی هر ۶۰ تا رو بدون گرما پردازش کردند(البته به جز الجی که ۳۲ تا رو پردازش کرد!)
      تراکم پیکسلی بالا هم صرفا تبلیغاتی نیست بلکه برای پردازش آسان محتوا های QHD و FULLHD هم طراحی شده اند.خیلی ممنون

  4. Avatar مسعود

    البته درخواست میکنم دیجیکالا راجعبه پردازنده جدید سامسونگ یکم بیشتر مطلب بزاره
    از اونجایی که وبسایت آنند این پردازنده رو کالبد شکافی کرده راجعبه هسته کرتکس ۵۳ که هیچ ولی اون ۴هسته سفارسی سامسونگ اینطور عمل میکنه که وقتی ۱-۲ هسته کار کنند فرکانس کاری به ۲.۶ گیگاهرتز میرسه ولی اگر ۳-۴ یعنی ۳ یا ۴ پردازنده نیاز باشه ماکزیمم فرکانس به ۲.۲۶ گیگ تقلیل میکنه که دلیلشم مهار گرما که البته این پردانزده بر پایه معماری ارم ۸ و کرتکس۷۲ پایه ریزی شده مطمعنا با این ۲.۶ گیگ پردازش در عملیاتهایی که فرکانس حرف اول رو میزنه بسیار کار امد هستش….
    داجعبه بنچمارک ها هم خیلی درگیرش نشید تا ۸۰% فقط اعداد هستن همونطور که دیدیم با یه تغییر تو سیستم اندازه گیری انتوتو ورژن ۶ چقد امتیازها تغییر کرد گاها بعضی ۲ برابر شدن مثل ایفون ۶اس پس باید در عمل سنجید و دوم اینکه هردوی پردازنده های ۸۲۰ کوالکام و اگزینوس که ساختشون توسط سامسونگ بوده (کوالکام فقط ساخت و اگزینوس طراحی و ساخت)
    و همونطور که توی اخبار هم گفته شد تعامل بیشتری داشته شرکا کوالکام با سامسونگ واس جلوگیری از مشکلاتی مثل پردازنده پارسال اونها یعنی ۸۱۰ که این یعنی میشه نوید پردازش و قدرت تقریبا یکسانی رو داد و اگرم اعداد جایی کمتر و بیشتر بشن فقط بخاطر تفاوت تو سیستم اندازه گیری این نرم افزارهاس یا گاها تغییرهایی که سازنده ها روی گوشی واس تغییر سرعت کلاک پردانزده هنگام انجام بنچمارکهای خاص انجام میدن کاری که فولکس واگن انجام داد….
    هردوی این پردازنده ها لبه تکنولوژی هستن و خیلی بیشتر از حد نیاز یک گوشی….نوبتی هم باشه نوبت توسعه دهنده های نرم افزاری و سازنده ها گیم هست که این اختلاف سطح بین سخت افزار و نرم افزار جبران بشه و سخت افزار های قویتر و بازیهایی با کیفیتر ببینیم همونطور که در سیستم عالم اپل میشه برنامه هایی دید که جاشون توی اندروید کاملا خالی هست….
    در ضمن باید هردو پردازنده روی گلکسی اس۷ تست بشه نه یکی الجی یکی سامسونگ باید منتظر نتایج بنچمادک نسخه اسنپدراگونی اس۷ باشیم
    ممنون

    1. Avatar علی جوادی

      ممنون از اطلاعات به روز و تخصصی تون دوست عزیز

    2. Avatar پویان

      خیلی ممنون جناب که به مردم آگاهی میدین. با خوندن کامنت شما واقعا دلگرم شدم. منتظرِ دیگر نظراتِ تخصصی شما هستم.
      با تشکر از جنابعالی.

  5. Avatar Next is Now

    دلیل برتری آیفون در آزمون گرافیکی به رزولوشن پایین صحفه نمایش ۶S برمیگرده وگرنه حرفی در برابر پردازنده گرافیک فوق قوی سامسونگ نداره

  6. Avatar سجاد

    طرفدارای سامسونگ رو نمیبینم اینجا!!؟؟

    1. Avatar علی جوادی

      چشماتو باز کن دوست عزیز و دلایلشو بخون و خداحافظی کن
      با تشکر

    2. Avatar (Ali S(asobhani99@gmail.com

      همین که شما ها فکر میکنید امتیاز بالا در بنچمارک نشانه قدرت بیشتره
      یعنی نیازی نیست کسی به شما جواب بده

  7. Avatar Rahim

    عملکرد گرافیکی دستگاه یا قدرت اجرای بازی‌های سه‌بعدی است، آیفون ۶s، تا دو برابر سریع‌تر از گلکسی S7 است.
    اتفاقا نکته اینجاست که رزولوشن ۱۴۴۰×۲۵۶۰ گلکسی اس۷، ۳.۶۸ برابر رزولوشن ۷۵۰×۱۳۳۴ آیفون ۶اس هستش!!!
    تازه بنظرم این بنچمارک برا نسخه اگزینوس اس۷ هستش که پردازنه گرافیکیش ضعیفتر از Adreno 530 هستش.
    درنتیجه نکته اساسی اینه که قطعا Adreno 530 خیلی قوی‌تر از PowerVR GT7600 آیفون ۶اسه!

  8. Avatar ابراهیم

    قدرت دو برابری اجرای گیم؟٬ مگه همین گوشی های آندرویدی معرفی شده قابلیت اجرای فوق العاده ی اجرای گیم رو با بالاترین فریم ممکن ندارند که گرافیک دو برابر قویتر نیاز به همراهی داشته باشه؟

  9. Avatar هژیر

    خدایی هر دو گوشی عالین. این همه به ارقام و اعداد گیر ندین. تجربه ی کار کردن با هر گوشی متفاوته. من هم ایفون ۶، هم گلکسی اس۶، هم جی۴ رو تو بازه های مختلف داشتم. هر کدوم یه مزه خاص رو داره. رابط کاربری ایفون، صفحه نمایش جذاب اس۶ و دوربین بی نقص جی۴ هر کدوم یه تجربه عالی رو دارن. مطمئناً هر کدوم از این گوشیا طرفدارای متعصب خودشون رو دارن. ولی سلیقه ها متفاوته. شخصاً مجذوب قابلیت های اس۷ ام. اما جی۵ هم به عنوان رقیبش مطمئناً از بهترین های بازار امسال خواهد بود. پس لطفا تعصب الکی بخودتون ندین

  10. Avatar sami

    سامسونگ مرده هیچ حرفی برای گفتن نداره. الجی از هر نظر جلو زده. بحث اپل هم که جداس کلا

    1. Avatar علی جوادی

      شما همیشه در صفحات سامسونگ فاز منفی میدی دوست عزیز…
      اگه یک سرچی در گوگل بکنی و برترین گوشی سال ۲۰۱۵ در MWC رو بخونی متوجه میشی برترین گوشی جهان اس ۶ و اس ۶ اج شدن…این نتیجه هم که به دست اومده بخاطر رزولوشن بالای سامسونگ در برابر آیفون بوده…وگرنه اگه صفحه نمایش اپل رو سامسونگ استفاده میکرد;نتیجه این میشد که سامسونگ حداقل چهار برابر بهتر از اپل عمل میکرد…گرافیک به کار گرفته شده در اس ۷ برای اولین بار در جهان استفاده شده که انشاالله دی جی کالا مطالب اونو میزاره…اپل که سهله (خواهشا اول بره افتضاح دوربین آیفون ۶S رو با عکسی که گرفت و ارور ۵۳ و آجر شدم گوشی با تغییر تاریخ و هنگ کردن مک بوک زیر شارژ و انفجارهای پشت سر هم در نقاط مختلف دنیا و هزاران مورد دیگه رو رفع کنه)ال جی هم هیچ حرفی در برابر این غول زیبا نخواهد داشت…
      با تشکر از آقای حشمتی گل…نظرم ثبت بشه لطفا

      1. Avatar ناشناس

        دوست عزیز با این که s6. وs6edgeشاید بهترین شده باشند ولی کاربرانشان ازش بسیار شکایت دارند و نمیتواند گوشی خوبی باشد برای کاربران سامسونگ فقط توانسته صفحه نمایش خوبی رو بده ولی از سخت افزار بسیار ضعیف است

      2. Avatar علی جوادی

        دوست عزیز من خودم اس سیکس اج دارم…از کدوم قسمتش شکایت کردن که ما متوجه نمیشیم…
        قوی ترین سخت افزار از آن سامسونگ و بس…جک سال رو هم از دهن شما شنیدیم
        با تشکر

  11. Avatar حسن ر.

    علت بهتر شدن نتایج تست گرافیک iphone 6s بخاطر on-screen بودن تست‌هایی است که با رزولوشن صفحه نمایش دستگاه انجام می‌شود و از آنجا که تعداد پیکسل‌های صفحه نمایش S7 نزدیک به ۳.۷ برابر ۶s است، تنها دو برابر بودن نتیجه تست ۶s نسبت به S7 نشان از قویتر بودن گرافیک S7 دارد.

    1. Avatar پويان

      قوی تر بودن، به هیچ وجه نشان از عملکرد بهتر و روان تر نیست.

      1. Avatar آرمان احمدیان

        قوی تر بودن نشانه چی است استاد عزیز؟ میشه بفرمایید؟ یعنی پرس سینه بیشتر میزنه؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه