توصیه‌های اپل برای استفاده از حالت پرتره آیفون ۷ پلاس

۱۱ اسفند ۱۴۰۰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
حالت پرتره آیفون 7 پلاس

آن‌هایی که تصور کرده بودند در اپلیکیشن Tips آیفون می‌توانند ترفندهایی را برای استفاده از دوربین دوتایی آیفون ۷ پلاس بیابند در اشتباه بودند. ولی سرانجام اپل این کمبود را با انتشار چند نکته تا حدی جبران کرد. چندی پیش اپل نکاتی کوتاه را از زبان عکاسانی حرفه‌ای برای عکاسی کردن با حالت پرتره دوربین آیفون ۷ پلاس در سایت خود منتشر کرد. هر چند استفاده از حالت پرتره نسبتا آسان است، ولی در هر حال این نکات می‌تواند به یک کاربر تازه‌کار کمک کند تا سیستم دوربین دوتایی آیفون ۷ پلاس را بهتر درک کند و بهترین نتیجه را هنگام عکاسی با آن به دست بیاورد. با مدرسه عکاسی موبایل دیجی‌کالا مگ همراه باشید تا با هم نگاهی به این نکات جالب بیندازیم. نکاتی از طرف عکاسانی که راه‌های خلاقانه‌‌ای را برای بهتر کردن عکس‌هایی که با حالت پرتره می‌گیرند یافته‌اند.

نکته‌ی اول

فاصله‌ی خود را به درستی تنظیم کنید. همان‌طور که روی صفحه‌نمایش آیفون ۷ پلاس هم تذکر داده می‌شود، تا حدود ۲.۵ متری از سوژه فاصله نداشته باشید، دوربین دوتایی نمی‌تواند عمق میدان کم را بازسازی کند. این فاصله برای عکاسی از سوژه‌های خجالتی یا ترسو مانند کودکان یا حیوانات مناسب است. به اعتقاد «جرسین گولات» (JerSean Golatt) که یک عکاس حرفه‌ای فشن و سبک زندگی است، حالت پرتره دوربین آیفون ۷ پلاس «برای افرادی که بودجه‌ی خریدن تجهیزات عکاسی تجاری را ندارند ارزشمند است.» گولات می‌گوید بهتر است «به سوژه نزدیک شوید تا جزئیات بیشتری را مشخص کنید.»

حالت پرتره آیفون 7 پلاس

عکس از «جرسین گولات» (JerSean Golatt)

نکته‌ی دوم

برای این که بهترین نتیجه را از حالت پرتره بگیرید، به دنبال نوری نرم و غیرمستقیم بگردید. با قرار دادن سوژه در نور غروب خورشید، سایه، یا نزدیکی پنجره‌ای با نور نرم می‌توانید به عکسی زیبا با ظاهری لطیف برسید. بدین ترتیب حتی عکاسان آماتور هم می‌توانند بدون تجهیزات حرفه‌ای نورپردازی عکس‌های زیبا و با کیفیت بگیرند. «جرمی کوارت» (Jeremy Cowart) می‌گوید «چیزهایی را که موجب حواس‌پرتی می‌شوند از اطراف سوژه دور کنید. تلاش کنید سوژه را در سایه قرار دهید و از خورشید برای ایجاد یک نور پس‌زمینه‌ی مناسب بهره بگیرید.»

حالت پرتره آیفون 7 پلاس

عکس از «جرمی کوارت» (Jeremy Cowart)

نکته‌ی سوم

واقعیت دنیای اطراف را نشان دهید. با استفاده از دوربین دوتایی می‌توانید نرمی غروب خورشید را بازسازی کنید و در عین حال جزئیات ظریف سوژه را هم به تصویر بکشید. «پی کترون» (Pei Ketron) یک جهان‌گرد است و هر گاه مشغول عکاسی از مناظر شگفت‌انگیز نباشد وقتش را با عکاسی از سگش می‌گذراند. او می‌گوید «حالت پرتره در آیفون ۷ پلاس با محو کردن پس‌زمینه‌ی عکس، بوکه‌هایی زیبا و واقعی می‌سازد که می‌توانند با دوربین‌های DSLR رقابت کنند. به سوژه‌ی خود فضا بدهید. حالت پرتره از لنز تله‌فتو استفاده می‌کند و به همین دلیل پیشنهاد می‌شود حدود ۲.۵ متر از سوژه فاصله بگیرید. توجه داشته باشید که برای رسیدن به بهترین نتیجه بهتر است سوژه حرکت نکند و ثابت باشد.»

حالت پرتره آیفون 7 پلاس

عکس از «پی کترون» (Pei Ketron)

منبع: Fstoppers

telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar امیرحسین شکوری

    مرسی آقای چینه کش واسه مطالب خوبتون

  2. Avatar محمد

    اسم این بخش رو بجای مدرسه عکاسی با موبایل مدرسه عکاسی با آیفون بزارید خودتون یه نگاه بندازید همش مطالبتون در خصوص عکاسی با آیفونه

  3. Avatar امیر

    واسه دایی من که آتیش گرفت پولتونو هدر ندین خریدن آیفون ۷ ریسکه حداقل بمونین آیفون اس یا ۸ بیاد که شاید خوب از آب درومدن

  4. Avatar سیامک

    من تقریبا با استفاده از همین نکاتی که اشاره شده، با استفاده از آیفون ۷ معمولی عکس های پرتره و با کیفیت میگیرم.
    برای این کار من دوربین رو تا آخر زوم میکنم و به سوژه نزدیک میکنم. فقط باید یکم عقب و جلو کنید تا دوربین بتونه سوژه رو تشخیص بده.
    شاید اگر عکاس حرفه ای باشه در حالت های دیگه هم (بدون زوم) بتونه عکس پرتره بگیره.

  5. Avatar علي

    ممنون از مقاله خوبتون به زودی این موبایل را خواهم خرید
    مطمئین هستم که پشیمون نمیشم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه