۲۵ درصد از کل وب را وردپرس تشکیل می‌دهد

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
وردپرس

با توجه به جدیدترین آماری که توسط W3Techs منتشر شده، در ۲۵ درصد از کل وب‌سایت‌ها از وردپرس (WordPress) استفاده می‌شود.

درصد سهم وردپرس از وب سال به سال افزایش پیدا کرده تا این که امسال به ۲۵ درصد رسیده است.

این روزها وب‌سایت‌های بسیاری برای انتشار محتوا از سیستم‌های رایگان مدیریت محتوا (CMS) استفاده می‌کند. به این روش، وب‌سایت‌ها را به راحتی می‌توان به‌روزرسانی کرد. تاکنون شاهد پیدایش و از دور خارج شدن بسیاری از این پلت‌فرم‌ها بوده‌ایم، اما یکی از این سیستم‌ها که جایگاه تثبیت‌شده‌ای دارد، وردپرس است.

به همین دلیل، تعجبی ندارد وقتی که در جدیدترین آمار منتشر شده از W3Techs می‌بینیم که وردپرس ۲۵ درصد از سهم کل وب را به خود اختصاص داده است. براساس گزارش W3Techs، “در ۵۸.۷ درصد وب‌سایت‌های که از سیستم مدیریت محتوای‌شان اطلاع داریم، از WordPress استفاده می‌شود؛ این یعنی ۲۵ درصد تمام وب‌سایت‌ها.”

این آمار همچنین میزان رشد وردپرس را در طول سال‌ها نشان می‌دهد. در سال ۲۰۱۱ سهم این پلت‌فرم از ۱۳.۱ درصد به ۱۵.۸ درصد در سال بعد رسید. از آن به بعد، درصد سهم WordPress از وب سال به سال افزایش پیدا کرده تا این که امسال به ۲۵ درصد رسیده است. دومین CMS محبوب «جوملا» (Joomla) است، اما فاصله‌ی زیادی با وردپرس دارد.

البته در وب‌سایت‌های بسیاری استفاده از یک سیستم مدیریت محتوای شخصی ترجیح داده می‌شود، زیرا شاید وردپرس نتواند به تمام نیازهای آنها پاسخ دهد. در هر صورت، اگر به راه‌اندازی وب‌سایت یا بلاگ خودتان فکر می‌کنید و به یک CMS رایگان با کاربری آسان احتیاج دارید، می‌توانید از وردپرس استفاده کنید، زیرا ظاهرا، اکثریت وردپرس را برای این کار مناسب می‌دانند.

منبع: Web Technology Surveys

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. Avatar حسین فرنیا

    سلام خانم غلامی
    خسته نباشید
    میشه بگید اسم افزونه‌ای که برای ستاره دار کردن مطالب در سایت استفاده میکنید چی هست؟
    من همه افزونه‌ها رو نصب کردم هیچ کدوم ستاره ها رو توی نتایج گوگل نشون نمیدن ولی این افزونه ای که توی سایت شما هست نشون میده.
    ممنون

  2. Avatar Reza

    تا الان نشده که ورد پرس نتونه نیازهای مورد نظرمو برطرف کنه، اونایی که میگن ورد پرس بدرد نمیخوره باید بدونن که سایت سونی، سی ان ان و … ورد پرس هستن

  3. Avatar محسن

    همین دیجی مگ وردپرسه ، قالبشم goodnews هستش ، واقعا خوب روی قالب کارکردین . تبریک میگم.

    1. Avatar علی

      این یکی قالب اختصاصیه

  4. Avatar علی

    وردپرس بهترین پلیتفرم وبی هست که دیدم . اگه پی اچ پی و جاوا اسکریبت خوب یاد بگیرین بعد وردپرس هم حفه ای یاد بگیرین دیگه هر سایتی به ذهنتون بیاد میشه باهاش پیاده کرد . سیستم اختصاصی خوبه ولی باید یه گروه روش خیلی وقت بزارن و کار کنن ولی وردپرس ۱ نفر با تخصص کافیه براش تا هر سایتی باهاش راه اندازی شه .

  5. Avatar reza

    همین دیجی کالا مگ خودمون هم وردپرسه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه