اپل به پرداخت ۶۲۵ میلیون دلار غرامت به VirnetX محکوم شد

۱۵ بهمن ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت اپل به اتهام استفاده‌ی غیرقانونی از تکنولوژی امنیتی متعلق به شرکت ویرنت ایکس (VirnetX) در اپلیکیشن‌های FaceTime و iMessage خودش، به پرداخت ۶۲۵ میلیون دلار جریمه محکوم شد.

شرکت ویرنت ایکس مدتی پیش، از اپل به خاطر استفاده از تکنولوژی به ثبت رسیده‌ی این شرکت در ساختار دستگاه‌ها و برنامه‌‌هایش به دادگاه شکایت و درخواست غرامت ۵۳۲ میلیون دلاری کرده بود. جالب این‌جاست، جریمه‌ای که دادگاه برای اپل در نظر گرفت، افزون بر مبلغی بود که ویرنت ایکس مطالبه کرده بود.

اپل در پی صدور این حکم اعلام کرد از شنیدن این تصمیم دادگاه “متعجب و مایوس” شده است؛ و به‌خصوص اشاره کرد پتنت‌هایی که ویرنت ایکس به آن‌ها ارجاع داده، فاقد اعتبار هستند و شرکت اپل “به طور مستقل این تکنولوژی را طی سال‌ها طراحی کرده است.”

اپل در سه‌ماهه‌ی چهارم مالی، ۲۱۶ میلیارد دلار سرمایه در بانک دارد و پرداخت مبلغی که دادگاه حکم کرده، برای این شرکت مانند پول خرد است. ولی مساله این‌جاست که اپل می‌خواهد با سرسختی از پرداخت چنین جریمه‌هایی به ویرنت ایکس و شرکت‌های مشابهی که مسلما بعدا به بهانه‌های مختلف درخواست غرامت خواهند کرد، جلوگیری کند.

شرکت ویرنت ایکس در سال ۲۰۱۰ هم یک‌بار دیگر از اپل به اتهام استفاده از پتنت شبکه‌ی خصوصی مجازی (VPN) در چت‌های ویدیویی FaceTime شکایت کرده بود و آن زمان هم در دادگاه موفق شد و صدها میلیون دلار از این شرکت کوپرتینویی دریافت کرد.

منبع: Engadget

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۴ دیدگاه
  1. Avatar رامين

    این شرکت یک تیر تو تاریکی انداخته انتظار داره ببره که با گول زدن دادگاه تونسته ، مزخرفه این چیزا ، ببینید واقعیت اینه که n میلیون نفر در دنیا ممکنه از یک روش و یک نوع راه حل ،یک مساله و برنامه را حل کنند ، این دلیل نمیشه هر کی میبینه یکی به جایی رسید ازش شکایت کنه که ،
    با یک مثال ساده میگم ، تا اونجایی که من اطلاع دارم اولین گوشی با صفحه تاچ در دنیا توسط بلک بری ساخته شده ، ( حالا یا هر شرکت دیگه ای که شما میدونید ) الان باید بلک بری یا اون شرکت بیان از همه شرکتها غرامت بگیرند که چرا گوشی تاچ تولید کردند ؟

  2. Avatar حسین

    حالا این تکنولوژی چی بوده
    با توجه به کار شرکت احتمالا مربوط به امنیت بوده
    جا داره که مترجم محترم یکم راجع به این تکنولوژی هم توضیح می دادند و این که چطوری اون شرکت فهیده که اپل از این تکنولوژی استفاده کرده و این که چطور تونسته ثابت کنه

  3. Avatar Hamid

    بازم کپی،

  4. Avatar علی جوادی

    جالبه که زیر بار هم نمیره…جای تعجب داره که این دفعه نتونسته رای دادگاه رو بخره…انشاالله اینقد جریمه بشه که مجبور بشه بزارن اون طرف دیگه ی سیبشو هم به عاریه گاز بزنن…با تشکر از نویسنده ی عزیز

  5. Avatar SohylKia

    اینم از کپی کاری های اپل که چون از شرکت های کوچک انجام میشه کسی متوجه نمیشه

    1. Avatar iBabaee

      به گفته استیو جابز , اپل خدای دزد دریایی بازیه..خخخخخخخخخخخ

  6. Avatar رضا

    اپل در حدود ۲۰۰ میلیارد دلار بدهی به بانک ها دارد که که از مبلغ فوق کم کنیم حدود ۱۶ میلیارد بیشتر برای این شرکت باقی نمی ماند. پس حتی چنین جریمه ای هم برای اپل بسیار سنگین است.

    1. Avatar ali

      بدهکار نبوده
      دولت آمریکا شاکی بوده که چرا پولاشو وارد کشور نمیکنه
      جواب دادن که مگه مغز خر خوردن پول وارد کنن و اون همه مالیات بپردازن؟

      1. Avatar امید

        خیر از بانک ها قرض گرفته اون مبلغ را ……

  7. Avatar علیرضا

    بنظر منم این جیب به اون جیبه.اما اگه بخوایم بگیم اینو یه مسئله ای پیش میاد که شتید میخوان اسمه ویرنت ایکس رو معروف و سرزبون ها بیارن.
    ینی بشه سرخط اخبار جدیدترین محصولات
    کاری که huawei و samsung انجام دادن

  8. Avatar SMD

    احتمالا شرکت virnetX هم از خودشونه ، از این جیب به اون جیب!

    1. Avatar تالا

      هان؟!!!

    2. Avatar امیر

      این اپل یا واقعا کیند دیگه… اینهمه دزدی میکنند ولی همیشه از عالم و آدم طلبکارند که مظلوم واقع شدند و ازشون میدزند….به حق چیزهای ندیده… در ضمن شرکتVirnetX هیچ ربطی به اپل نداره که جیب به جیب بشه در حقیقت از این جیب به اون جوب داره میشه پولهای اپل…خودشون خودشون را که سرکار نگذاشتن!!!!! وقتی حقیقت را نخواهیم ببینیم مجبور میشیم به اینجور استدلالهای مسخره روی بیاریم…

      1. Avatar SMD

        شما منظور منو اشتباه متوجه شدید ، مننظور من این بوده که این حرکتشون جز عوام فریبی چیز دیگه ای نبوده!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه