پشتیبانی فایرفاکس از فلش محدود می‌شود

۳ مرداد ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت موزیلا اعلام کرد که از هفته‌ی آینده (اول ماه آگوست) پشتیبانی از فلش برای مضامین غیر ضروری را پایان می‌دهد و مرورگر فایرفاکس مضامین فلشی که چندان مهم نباشند را به صورت خودکار بلاک می‌کند. موزیلا با این کار شرایط را برای حذف کامل فلش از دنیای انترنت و مرورگر خودش آماده می‌کند و باعث می‌شود که سایت‌‌های مختلف از تکنولوژی‌های جدید HTML استفاده کنند. این شرکت از سال ۲۰۱۷ هم قابلیتی را به مرورگر فایر فاکس اضافه می‌کند که به وسیله‌ی آن کاربران به صورت دستی امکان نمایش مضامین فلش روی مرورگر خودشان را تایید می‌کنند.

پشتیبانی فایرفاکس از فلش در ماه آگوست کاهش پیدا می‌کند و بسیاری از مضامین فلش در این مرورگر بلاک می‌شوند.

موزیلا اعلام کرد که از ماه آگوست با کم کردن پشتیبانی خودش از فلش، میزان هنگ کردن مرورگر فایرفاکس هم کاهش پیدا می‌کند و پایداری این مرورگر ۱۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد. این ویژگی امنیت بالاتر، سرعت بیشتر و صرفه‌‌جویی در مصرف باتری را به همراه می‌آورد.

از زمانی که دو سایت یوتیوب و فیسبوک پشتیبانی از فلش را قطع کردند و مضامین تصویری خودشان را به وسیله‌ی HTML 5 به کاربران نشان می‌دهند، شرکت‌های صاحب مرورگرهای اینترنتی هم تصمیم گرفتند که پشتیبانی خودشان از فلش را کمتر کنند. این روند قطعا باعث بازنشستگی آرام فلش خواهد شد.

در گذشته شرکت‌های گوگل، مایکروسافت و اپل پشتیبانی از فلش را در مرورگرهای خودشان قطع کرده بودند. حتی شرکت Adobe هم به شرکت‌های مختلف پیشنهاد کرده بود که از نرم‌افزارهای مخصوص خودشان استفاده کنند؛ اما از آنجایی که بسیاری از مضامین اینترنت با فلش اجرا می‌شوند، جایگزین کردن این برنامه با HTML 5 کمی طول می‌کشد.

منبع:‌ The Verge

‌‌‌‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه