چگونه فایل‌های بزرگ را از طریق ایمیل بفرستیم

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
فایل‌های پیوست بزرگ

همان‌طور که می‌دانید نمی‌توان به‌راحتی فایل‌های بزرگ را از طریق ایمیل ارسال کرد. بسیاری از سرویس‌های ایمیل فایل‌های بزرگ‌تر از ۱۰ مگابایت را به عنوان پیوست قبول نمی‌کنند. گرچه در سرویس‌های ایمیل اندازه‌ی در نظر گرفته شده برای فایل‌های پیوست متناسب با نیازهای زمانه تغییر نکرده است، اما راه‌های آسان دیگری برای ارسال فایل‌های بزرگ از طریق ایمیل وجود دارد.

اگر شما از «جی‌میل» یا نسخه‌ی تحت وب «اوت‌لوک» استفاده می‌کنید، سرویس ایمیل‌تان به‌طور خودکار به کمک‌تان می‌شتابد و گزینه‌های دیگری برای انجام این کار پیشنهاد می‌دهد. اگر هم از نرم‌افزارهای مدیریت ایمیل روی کامپیوتر یا دیگر سرویس‌ها استفاده می‌کنید، راه‌هایی وجود دارند که مشکل شما را حل می‌کنند. ما در ادامه ترفند‌هایی را ارایه می‌دهیم که می‌توانند برای‌تان مفید باشد. این ترفندها به درد کسانی می‌خورد که می‌خواهند فایل‌هایی با حجم بالا را برای دوستان یا آشنایان خود بفرستند.

 

حداکثر اندازه‌ی فایل پیوست در ایمیل چقدر است؟

به‌طور نظری، هیچ محدودیتی برای میزان داده‌هایی که شما می‌توانید به ایمیل پیوست کنید وجود ندارد. استانداردهای ایمیل هیچ محدودیتی برای اندازه‌ مشخص نمی‌کنند. اما در عمل، اکثر سرورهای ایمیل محدودیت اندازه‌ی خود را اعمال می‌کنند.

به‌طور کلی، هنگام پیوست کردن فایل به یک ایمیل می‌توانید مطمئن باشید که فایل‌های کمتر از ۱۰ مگابایت بدون هیچ‌گونه مشکلی پیوست می‌شوند. بعضی از سرورهای ایمیل محدودیت بیشتری برای اندازه‌ی فایل می‌گذارند؛ اما ۱۰ مگابایت برای پیوست‌ها رقم استانداردی است.

جی‌میل به شما اجازه می‌دهد که تا ۲۵ مگابایت را به یک ایمیل پیوست کنید، البته مشروط به این‌که مخاطب شما هم یک کاربر جی‌میل باشد. چراکه اگر این ایمیل از سرورهای گوگل خارج شود، ممکن است سرورهای دیگر، آن ایمیل را نپذیرند. همان‌طور که گفتیم، بسیاری از سرورها به گونه‌ای تنظیم شده‌اند که پیوست‌های بیشتر از ۱۰ مگابایت را نمی‌پذیرند. البته به این راحتی نیست که شما حداکثر اندازه‌ی فایل پیوست سرویس خود و سرویسی را که به آن ایمیل می‌فرستید در نظر بگیرید و متناسب با آن اندازه‌ی فایل خود را انتخاب کنید؛ زیرا اغلب اوقات ایمیل‌ها از طریق درگاه‌های انتقالی مختلفی سفر می‌کنند؛ بنابراین ممکن است اگر فایل پیوست‌ شما حجمش زیاد باشد، طی راه از سوی سرورهای دیگر رد شود.

باید این نکته را هم پس ذهن‌تان داشته باشید که پیوست‌ ایمیل‌ها معمولا به گونه‌ای کدگذاری می‌شود که اندازه‌‌‌شان را ۳۳ درصد افزایش می‌دهد. پس اگر حجم فایل شما ۱۰ مگابایت باشد، هنگام پیوست به ایمیل اندازه‌ی آن ۱۳ مگابایت می‌شود.

‌‌

بهترین روش، استفاده از ذخیره‌سازهای ابری است

با اختلاف بسیار زیادی بهترین روش برای به اشتراک‌گذاری یک فایل بزرگ، ذخیره کردن آن در سرویس‌های ذخیره‌‌سازی ابری (Cloud) مثل «دراپ‌باکس»، «گوگل درایو» یا «وان‌درایو» است. پس از این‌که فایل خود را در یکی از این سرویس‌ها ذخیره کردید، آن‌ را با مخاطب خود به اشتراک بگذارید؛ آن‌موقع می‌توانید از طریق ایمیل به دوست خود اطلاع دهید و لینک اشتراک را برای او بفرستید. او می‌تواند با کلیک روی لینک، به آدرس فایل برود و مستقیما آن را دانلود کند.

اگر از جی‌میل یا اوت‌لوک استفاده می‌کنید، می‌دانید که گوگل و مایکروسافت سرویس‌های گوگل درایو و ‌وان‌درایو را با سرویس‌های ایمیل خود ادغام کرده‌اند. کافی است که هنگام ارسال ایمیل روی دکمه‌های گوگل درایو یا وان‌درایو کلیک کنید تا یک فایل را به واسطه‌ی ایمیل به اشتراک بگذارید. جی‌میل و اوت‌لوک خودشان شما را راهنمایی می‌کنند تا فایلی را که در سرویس ابری شما وجود دارد انتخاب کنید یا این‌که کلا فایل جدیدی را به این سرویس آپلود کنید.

اوت لوک

اگر از دراپ‌باکس استفاده می گنید، می‌توانید آن فایل را از طریق وب‌سایت این سرویس به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال، روی فایلی در وب‌سایت دراپ‌باکس کلیک راست کنید و سپس گزینه‌ی Share link را انتخاب کنید.

گوگل درایو

تصویری که در بالا می‌بینید گزینه‌ای است که اکثر ارایه‌ دهندگان سرویس ایمیل، کاربران را به سمت آن سوق می‌دهند. اگر بخواهید فایل بزرگی را در جی‌میل پیوست کنید، پنجره‌ای باز می‌شود که به شما می‌گوید اندازه‌ی فایل از ۲۵ مگابایت تجاوز کرده و باید با استفاده از گوگل درایو آن را بفرستید.

‌‌‌

فایل‌های‌تان را به چند قسمت تقسیم کنید

این روش گرچه قدیمی شده، اما هنوز یک ترفند حرفه‌ای محسوب می‌شود. در این روش شما می‌توانید فایل را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید یک فایل ۵۰ مگابایتی را ایمیل کنید، می‌توانید از یک برنامه‌ی فشرده‌سازی مثل ۷-Zip استفاده کنید تا آن فایل را به پنج قطعه‌ی ۱۰ مگابایتی تقسیم کنید. البته شما این امکان را دارید که حجم هر قطعه را خود انتخاب کنید.

جند تکه کردن فایل

به‌این‌ترتیب می‌توانید این قسمت‌های ۱۰ مگابایتی را از طریق ایمیل‌های مجزا بفرستید. مخاطب شما باید پیوست‌ها را جداگانه دانلود کرده و از یک برنامه‌ی استخراج فایل استفاده کند تا فایل بزرگ‌تر و کامل‌تر را استخراج کند.

این روش قدیمی هنوز هم به‌خوبی همیشه کار می‌کند. اما مشکلی که دارد این است که می‌تواند برای افراد عادی پیچیده باشد. اکثر افراد در میان این پیوست‌های جدا از هم، سردرگم می‌شوند. شاید برای‌تان بهتر باشد که از روش آسان‌تری استفاده کنید.

‌‌‌    ‌‌

از یک سرویس ارسال فایل‌های بزرگ استفاده کنید

‌سرویس‌های آنلاین ارسال فایل‌های بزرگ این امکان را به شما می‌دهند که فایلی را آپلود کنید و سپس لینک مربوط به آن را به اشتراک بگذارید. این سرویس‌ها باید به طریقی درامدزایی کنند؛ از این رو با نمایش تبلیغات، محدود کردن اندازه‌ی فایل برای کاربران رایگان یا درخواست مبلغی برای عضویت پریمیوم به درآمدزایی می‌رسند.

سرویس‌های ارسال فایل‌های بزرگ ممکن است نیاز شما را جواب دهند، اما شاید بهتر باشد که از سرویس‌های ذخیره‌ی ابری استفاده کنید. وقتی شما از یکی از سرویس‌های ارسال فایل بزرگ استفاده می‌کنید درواقع فایل‌های خود را در اختیار آن‌ها می‌گذارید. این موضوع هیچ مشکلی ندارد مشروط به این‌که فایل‌های شما به‌طور خاصی حساس و امنیتی نباشند. شاید شما نخواهید داده‌های حساسی را به سرویس رایگانی که تا به حال حتی نامش را نشنیده‌اید آپلود کنید. البته شما گزینه‌ی رمزگذاری برای فایل را هم دارید، اما این کار دردسر اضافی برای گیرنده‌ی فایل ایجاد می‌کند.

سرویس‌های دیگر

بسیاری از سرویس‌های ایمیل مانع از ارسال فایل‌های احتمالا خطرناک مثل EXE. می‌شوند، زیرا این فایل‌ها ممکن است بدافزار به همراه داشته باشند. اگر شما از سرویس‌های ذکر شده در بالا استفاده کنید، می‌توانید لینک چنین فایل‌هایی را بدون هیچ مانعی بفرستید.

‌‌‌‌

منبع: How To Geek

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه