گوشی‌های هوشمند، قوی‌تر از کنسول‌های بازی

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت ARM ضمن بررسی سیر تحول گوشی‌های موبایل پیش‌بینی‌ می‌کند که احتمالا تا سال ۲۰۱۷ گوشی‌های هوشمند قوی‌تر از کنسول‌های بازی خواهند بود.

ضمن بررسی خلاصه‌ای از روند تحول گوشی‌های موبایل از ابتدا تا امروز، متوجه می‌شویم که این دستگاه‌ها در بازه‌ی زمانی نه چندان طولانی، تغییرات بسیار زیادی به خود دیده‌اند. به طوری که با یک گوشی رده‌بالای امروزی می‌توان به‌راحتی بازی‌هایی با کیفیت گرافیکی بالا را انجام داد؛ بازی‌هایی که قبلا فقط با کامپیوترها و کنسول‌های رده‌بالا قابل اجرا بودند.

بر اساس مطالعه‌ی این روند، شرکت انگلیسی ARM پیش‌بینی می‌کند که بعید نیست تا سال ۲۰۱۷ گوشی‌های موبایل قوی‌تر از کنسول‌ها باشند.

با یک گوشی رده‌بالای امروزی می‌توان به‌راحتی بازی‌هایی با کیفیت گرافیکی بالا را انجام داد؛ بازی‌هایی که قبلا فقط با کامپیوترها و کنسول‌های رده‌بالا قابل اجرا بودند.

ARM یک شرکت فعال در زمینه‌ی تکنولوژی است که از دستاوردهای آن تحت عنوان «معماری ARM» در تراشه‌های کوالکوم، سامسونگ و اپل استفاده می‌شود.

«نیزار رومدان» (Nizar Romdan)، مدیر بخش اکوسیستم این شرکت در مراسم Casual Connect Europe دراین‌باره گفت: “سخت‌افزار دستگاه‌های موبایل امروزی بسیار قدرتمند است. امروز یک گوشی هوشمند یا تبلت رده‌بالای امروزی را در نظر بگیرید، می‌بینید که کارایی‌اش حتی از ایکس باکس ۳۶۰ یا پلی‌استیشن ۳ هم بهتر است. و به زودی ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ را هم پشت سر خواهد گذاشت.

پیش از این هم گفته می‌شد که تکنولوژی و قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند با سرعت بسیار زیادی در حال پیشرفت است ولی هنوز زود است که بخواهیم با اطمینان ادعا کنیم که این دستگاه‌ها می‌توانند جایگزین سریع‌ترین و قوی‌ترین کنسول‌های بازی شوند.

mobile-game-smartphone

منبع: UberGizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۲ دیدگاه
  1. Avatar محمد

    منم با نظر دوستان موافقم.
    خوب که چی. بر فرض که از نظر گرافیکی از کنسول ها جلو بزنه. چه اتفاق خاصی برای بازی های موبایل می افته.
    همین الان هم بازی های موبایل چند برابر پلی استیشن ۲ گرافیک دارن.
    اما چند تا بازی مثل silent hill یا God of war و … که روی اون کنسول بود الان روی موبایل هست.
    هر چند سال یک بار، یک بازی خوب با داستان درست و حسابی روی موبایل میاد مثل Dead Space یا Deus Ex یا نسخه های بازسازی شده بازی های کنسولی مثل GTA .
    بازی های موبایل هر چی از نظر گرفیک پیشرفت کنن از نظر محتوی به کنسول یا PC نخواهند رسید. مگر این که این روند در آینده تغییر کنه.

  2. Avatar جلال

    خوب همون طوری که گوشی های موبایل پیشرفت میکنن شرکت های سونی و مایکروسافت / .. بیکار نمیشینن و مسلما خیلی ها گوشی رو برای بازی نمیخرن پس مسلما سیاست های تولید نیز اجازه این رو نمیده و اصلا نمیشه توقع داشت اون ها رو با کنسول های بازی در زمان خودشان مقایسه کرد

  3. Avatar عباس

    پیشرفت از نظر گرافیکی قابل انکار نیست و احتمال رقابت با کنسول ها در آینده وجود دارد اما صفحه ی لمسی هیچ گاه توان رقابت با یک کنترلر کنسول و یا موس و کیبورد رو نداشته بنابراین مناسب بازی های جدی تر نیست. (بحث داغ شدن و اتمام باتری پس از ۱-۲ ساعت بازی کردن جای خود داره) همین الان هم موفق ترین بازی های روی موبایل بازی های لمسی مانند fruit ninja و angry birds بوده است.

  4. Avatar سیامک

    حرفشو به عنوان جوک سال قبول دارم

  5. Avatar امیر اسدی

    *گوشی موبایل قوی تر از PS4
    *پرندگان خشمگین ۳
    “وگ ووووووگگگگ *بوم ” said the red bird as it crashed into the concrete wall

    تو بگو اصلا قوی تر از D Wave!! تا وقتی محتوا، و یک روش بهینه برای کنترل نداشته باشه، به چه دردی میخوره جز تلگرام؟!

    1. Avatar سهراب

      منم قبول دارم به کنسول ها نمیرسن . به پی سی که …. کنسول ها کلا مقولشون فرق میکنه معماریشون یه چیز دیگست برای بازی طراحی شدن شما فکر میکنی الان اسمارتفون ها میتونن با ps3 یا xbox 360 رقابت کنن؟ این فرض شما کاملا اشتباه

    2. Avatar پوریا

      احسنت
      وقتی کنترلری مث کنترلر کنسول ، نمایشگری مثل تلوزیون،داستان و محتوایی مثل بازی های رایانه و کنسول، و در آخر قابلیت آنلاین نداشته باشه،به چه دردی میخوره
      انحصاری های ps4 هم که بماند…

    3. Avatar ery

      اقا برادر من اولا فک کنم تو یه گوشی ضعیف داری دوم مطمینم ps4 داری که اینو گفنی سوما خودم قبول دارم گرافیک و پردازش گوشی در حد کنسول های نسل هشتمی نیست ولی این جوری که این ادعا داره میتونن این فناوری رو طراحی کنن

  6. Avatar Amirhossein

    به هیچ وجه این امکان وجود ندارد به هیچ وجه مگر گوشی های مایکروسافت

  7. Avatar پویا

    اونقدر هم تعجب بر انگیز نیست، این نسل کنسول ها خیلی ضعیف عمل کردن و نسبت به نسل قبل جهش خیلی کوچکی داشتن.
    البته گوشی های هوشمند ها واقعا با سرعت در حال پیشرفت هستن.

  8. Avatar Next is Now

    منم با نظر ایشون کاملا موافقم همین الانش من با گوشیم galaxy s6 بازی هایی با گرافیک های فوق العاده رو اجرا میکنم که شاید PC خودم هم قابل به اجراش با این حجم گرافیک نباشه

    1. Avatar AmiRSlaYeR

      سلام.
      بنده S6 Edge Plus دارم ولی کاملا با نظر شما مخالفم !
      هیچ وقت ! هیچ وقت یک گوشی هوشمند یا حتی یک کنسول بازی. نمیتونه به پای کامپیوتر برسه !
      از هر لحاظی نمیتونه.
      و گرافیکی که کامپیوتر عرضه میکنه اصلا و ابدا قابل قیاس با گوشی و حتی کنسول های بازی نیست.

      با تشکر

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه