با ۲۰ خودروی برتر نمایشگاه فرانکفورت آشنا شوید

۲۱ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

نمایشگاه خودروی فرانکفورت، بزرگترین نمایشگاه خودروی جهان است. امسال نیز خودروسازان سراسر جهان، با بهترین محصولاتشان روانه‌ی آلمان شده‌اند تا توانایی‌هایشان را به رخ بکشند. بعضی از خودروها، مدل‌های واقعی هستند که یا اکنون در بازار وجود دارند و یا به زودی راهی بازار می‌شوند، بعضی دیگر هم صرفا مدل‌هایی مفهومی هستند. در نمایشگاه امسال، خودروهای مختلف، از مدل‌های سدان گرفته تا سوپراسپرت‌ها و خودروهای هیبریدی و برقی به نمایش در آمده‌اند. در ادامه، با ۲۰ خودروی برتر این نمایشگاه آشنا می‌شوید.

۱. تا به این‌جای کار، درخشان‌ترین ستاره‌ی نمایشگاه، خودروی الکتریکی بسیار پیشرفته‌ی پورشه، به نام «میشن ای» (Mission E) بوده است. این خودروی مفهومی، رقیب مستقیم تسلا S است.

autosho2

۲. آئودی، نیز برای اینکه از پورشه و تسلا عقب نیفند، مدل مفهومی الکتریکی خود، به نام «ای-ترون کواترو» (E-Tron Quattro) را معرفی کرده است. این یک خودروی SUV مفهومی است و رقیب مستقیم «تسلا ایکس» به حساب می‌آید.

autosho3

۳. فولکس‌واگن،‌در این نمایشگاه یک SUV جدید به نام Tiguan GTE معرفی کرده است.

autosho4

۴. فولکس‌واگن، یک خودروی مفهومی سوپراسپرت به نام «گولف GTE» را نیز به نمایش گذاشته است.

autosho5

۵. بنتلی نیز که از زیرمجموعه‌های فولکس‌واگن به حساب می‌آید، نخستین SUV خود به نام «بنتایگا» (Bentayga) را معرفی کرده است.

autosho6

۶. فولکس‌واگن که در آلمانی به معنی «ماشین مردم» است،‌ در برند زیرمجموعه‌ی دیگر خود یعنی لامبورگینی، مدل «آونتادور سوپرولوسه» (Aventador Superveloce) را به نمایش گذاشته است.

autosho7

۷. از لامبورگینی، مدل «هوراکان اسپایدر» (Huracan Spyder) هم به نمایش گذاشته شد.

autosho8

۸. بوگاتی برای اینکه از رقبایش عقب نماند، علی‌الحساب، مدل مفهومی «ویژن گرن‌توریسمو» (Vision Gran Turismo) را معرفی کرده است. این مدل که در اصل برای یک بازی ویدیویی طراحی شده، می‌تواند به مخاطبان، تا حدی از شکل ظاهری خودروی آینده‌ی بوگاتی خبر دهد.

autosho9

۹. کره‌ای‌ها هم برای اینکه از رقبای اروپایی خود عقب نیفتند، از یک مدل مفهومی سوپراسپرت به نام N2050 ویژن گرن توریسمو رونمایی کرده‌اند.

autosho10

۱۰. مرسدس هم با مدل مفهومی فوق‌العاده فضایی خود، توجه همگان را به خود جلب کرد. این خودرو، IAA نام دارد که مخفف عبارت «Intelligent Aerodynamic Automobile» است. ظاهرا که در سرعت‌های زیاد، با فشردن یک دکمه یا به صورت خودکار، شکل بدنه‌ی خودرو تغییر می‌کند تا به ایروداینامیک بهینه برسد.

autosho11

۱۱. سیتروئن هم مدلی مفهومی به نام «کاکتوس M» را معرفی کرده که خیلی شبیه به خودروهای مهربان مناسب برای استفاده در مناطق استوایی و ساحلی به نظر می‌رسد.

autosho13

۱۲. نیسان از مدلی مفهومی به نام «گریپز» (Gripz) رونمایی کرده که به نظر می‌رسد مدل بعدی خودروی اسپرت سری Z این شرکت باشد.

autosho14

۱۳. هرچند از اولین باری که پژو «کوارتز» (Quartz) را دیده بودیم حدود یک سال می‌گذرد، ولی ظاهر عجیبش باعث شده که هنوز تماشای آن برایمان عادی نشود.

autosho15

۱۴. مدل مفهومی تویوتا C-HR می‌تواند SUV بعدی این شرکت باشد.

autosho16

۱۵. یک خودروی مفهومی جالب از مزدا به نام «کوئرو» (Koeru) معرفی شده که به نظر می‌رسد همان SUV بعدی این شرکت، یعنی CX-9 باشد.

autosho17

۱۶. فراری از همه جالب‌تر است، سقف مدل ۴۸۸ GTB را برداشته تا تبدیل به اسپایدر ۴۸۸ شود.

autosho18

۱۷. بی‌ام‌ و هم از خودروی سدان لوکس جدید سری ۷ رونمایی کرد. ویدیوی آن را می‌توانید از  این لینک در دیجی‌کالا‌مگ ببینید.

autosho19

۱۸. جگوار هم مثل بنتلی،‌ نخستین SUV خود را معرفی کرد و نام آن را F-Pace گذاشت.

autosho20

۱۹. اینفینیتی مدل مفهومی کراس‌آور خود به نام Q30 را معرفی کرد.

autosho21

۲۰. آلفا رومئو، مدلی سدان به نام «گیولیا» (Giulia) را به نمایش گذاشت. این خودرو از موتور شش سیلندر ۵۱۰ اسب‌بخاری بهره می‌برد.

autosho22

  1. منبع: Business Insider
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. Avatar farzad

    بسیار زیبا خالیه جای تیبا

  2. Avatar مهرداد

    البته ائودی هم زیر مجموعه ولکس هست

  3. Avatar مهرداد

    لامبورگینی برای شرکت ائودی هست بوگاتی برای ولکس واگن

  4. Avatar علیرضا

    سلام بنظرم ماشین اخری رو اشتباه نویشتین اون الفا رومئو هس نه فیات

    1. فرهنگ حشمتی فرهنگ حشمتی

      اصلاح شد. ممنون از توجه‌تون.

  5. Avatar آیدین

    مطلب جالبی بود ولی از عبارت “برای اینکه از بقیه عقب نماند” زیاد استفاده شده بود.

  6. Avatar mosam

    عالی مثل همیشه?

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه