آیفون ۷ به شکل قانونی وارد کشور می‌شود

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

طرح رجیستری تلفن‌‌های همراه هوشمند در کشور چند وقتی است که سر و صدای زیادی به راه انداخته است. اینکه چه برسر گوشی‌های غیرقانونی می‌آید هنوز مشخص نشده و این در حالی است که بسیاری از مسئولان به این موضوع اشاره کرده‌اند که مردم می‌توانند از گوشی‌هایی که تا قبل از اجرایی شدن طرح رجیستری خریده‌اند استفاده کنند. حالا این موضوع بیش از پیش متوجه گوشی جدید شرکت اپل یعنی آیفون ۷ می‌شود. محصولات شرکت اپل از آنجایی که نمایندگی فروش رسمی ندارند، به شکل غیر قانونی راهی بازار می‌شوند و این اتفاق برای آیفون ۷ هم تکرار شد. با وجود حرف و حدیث‌های فراوان پیرامون طرح رجیستری آیفون ۷ وارد کشور شد و با قیمت‌های عجیب و قریب هم به فروش رفت.

همین اتفاق باعث شده که رییس اتحادیه‌ی دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی در گفتگو با خبرگزاری «کسب و کار» گفت: «رونمایی از جدیدترین مدل گوشی‌های آیفون انجام شده و تا به امروز حتی یک گوشی آیفون ۷ به‌صورت رسمی وارد کشور نشده است اما می‌توانیم این نوید را بدهیم که با تلاش شبانه‌روزی اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و واردکنندگان رسمی، تا دو هفته آینده شاهد ورود رسمی آیفون ۷ به بازار کشور باشیم.»

غلامحسین کریمی خراسانی در ادامه گفت: «گوشی‌های اپل به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شود و با اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، قیمت گوشی‌های اپل ۳۰ تا ۴۰ درصد گران شد که می‌توانیم از آن به عنوان حباب قیمت نام ببریم. تلفن همراه کالایی است که به راحتی می‌توان قاچاقش را مانیتور کرد چون یک شناسنامه بین‌المللی ۱۵ رقمی دارد که با ثبت آن در سامانه می‌توان قاچاق بودن کالا را تشخیص داد.»

او در ادامه‌ی صحبت‌هایش گفت: «متاسفانه باید اضافه کنم از دو هفته آینده و با ورود رسمی محصولات، گوشی‌های آیفونی که تا قبل از این تاریخ خریداری شده باشد، مشمول طرح رجیستری شده و خاموش خواهند شد. به گفته این مقام مسئول عده‌ای در کشور همچنان به قاچاق موبایل دامن می‌زنند و عدم هماهنگی و ناهنجاری در واردات این کالا طی سالیان متمادی اتفاق  افتاده است.»

منبع: kasbokarnews

‌‌‌‌

telegram_ad2_1

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳۰ دیدگاه
  1. Avatar رامتین

    سلام دوستان یکی از دوستام میخواد از دوبی آیفون بیاره شنبه هفته بعد میره و ۴ شنبه بر میگرده…..به نظرتون مشکلی برای رجیستری پیش نمیاد؟ حالا اگر هم بیاره آیا تو فرودگاه بهش گمرک میخوره آیا؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. Avatar mohammad

      چرا پیش میاد خاموش میشه ایفون های ۷ بخاطر این که بعد طرح مبارزه با قاچاق کالا رونمایی شد اگه به صورت رسمی وارد نشده باشه خاموش میشه

  2. Avatar فردين

    اگر از راه قانونی وارد بشه قیمتش ارزون تر میشه پس چطور الان گوشی که قانونی و گارانتی داره از قاچاق گرون تره ؟ !!

    1. Avatar mohammad

      دوست عزیز وقتی یه کالایی فقط به صورت قاچاق در کشور موجود باشه و نمونه وارد شده رسمیش وجود نداشته باشه
      قیمت اون کالا توسط قاچاقچی تعیین میشه چون رقیبی نداره هر قیمتی تعیین کنه ملت اگه بخوان مجبورن بخرن
      ولی وقتی نمونه وارداتی قانونی وجود داشته باشه قاچاقچی مجبور میشه با نمونه قانونی رقابت کنه و قیمتو پایین بیاره.
      حالا میگی چرا قانونی گرونتره خب این واضحه چون شرکت وارد کننده قانونی باید گمرک بده باید یه هزینه هایی رو متحمل بشه برای خدمات رسانی و گارانتی و تبلیغات ولی قاچاقچی این هزینه هارو نداره و به راحتی قیمتشو پایین تر از شرکتای قانونی قرار میده.
      و ما هم چیکار میکنیم میریم از قاچاقچی خرید میکنیم چون ۱۰۰ تومن ارزون تره و این چه پیامد هایی داره؟!
      باعث میشه شرکتای قانونی احساس نا امنی کنن و دیگه اقدام به واردات قانونی کالا نکنن و تشویق شن به قاچاق کالا و دیگه از خدمات رسانی خوب خبری نیست از گارانتی خوب خبری نیست
      اگه دوست دارید به خودتون خدمت کنید و از وارد کنندگان قانونی حمایت کنید و موجب پیشرفت و تغییر این اوضاع نابسامان بشید از خرید کالای قاچاق خود داری کنید از وارد کننده قانونی حمایت کنید لطفا

  3. Avatar بهنام

    مزخرفه شاید یکی گوشیشو از خارج خریده و قاچاق نیس؟امکان نداره این طرح

  4. Avatar مجید

    با عرض سلام. آیا اگه گوشیمون رو از خارج (مثلاً دبی) تهیه کنیم و همونجا با سیمکارت ایرانی فعالش کنیم؛ باز هم با مشکل رجیستری مواجه می شیم؟ لطفاً جواب بدین.

  5. Avatar فریدون

    تکلیف آیفون SE و ۶S چی میشه؟ خود دیجی کالا زده ناموجود! امکان داره دوباره موجود بشه؟ لطفا پاسخ بدید، ممنون

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه