اولین سری قانونی آیفون ۷ وارد کشور شد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

مبارزه با کالاها قاچاق به‌‌خصوص در بخش تلفن‌های همراه هوشمند و راه‌اندازی طرح رجیستری تلفن‌های همراه هوشمند در چند وقت گذشته سر و صدای زیادی به راه انداختند. طرح رجیستری تلفن‌های همراه هوشمند باعث می‌شود که دیگر نتوان از گوشی‌های جدیدی که به شکل قاچاق وارد کشور می‌شوند، استفاده کرد. موضوعی که بیش از پیش مورد توجه آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس بود. در واقع محصولات شرکت اپل به دلیل اینکه هیچ نمایندگی رسمی در کشور نداشتند، به صورت کاملا غیر قانونی وارد می‌شدند. با جدی‌تر شدن طرح رجیستری تلفن‌های همراه هوشمند، موضوع خرید آیفون ۷ به بحث داغی تبدیل شد. اینکه چه شرکت‌هایی پرچم‌دار جدید اپل را به شکل قانونی وارد کشور می‌کنند برای بسیاری از کاربران سوال ایجاد کرده بود.

امروز اتحادیه‌ی دستگاه‌های مخابراتی اعلام کرد که گوشی‌های آیفون به شکل رسمی وارد بازار کشور می‌شوند. غلامحسین کریمی رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی و لوازم جانبی در گفتگو با خبرگزاری فارس به این موضوع اشاره کرد که:” علیرغم گذشت حدود یک ماه از مجوزهای صادر شده برای واردکنندگان رسمی گوشی‌های آیفون اما تاکنون هیچ یک از واردکنندگان رسمی نتوانسته‌اند به صورت رسمی آیفون را وارد بازار کنند و مدل‌هایی که تاکنون از این برند وارد شده‌اند قاچاق هستند که همین باعث کاهش موجودی آیفون در بازار شده است.”

وی در ادامه گفت:” ۹ شرکت از قبل و ۷ شرکت در مرحله بعد مجوز واردات آیفون را گرفته‌اند و هم‌اکنون ۱۶ شرکت رسما مجاز به واردات آیفون هستند.”

کریمی در جواب این سوال که چرا آیفون‌ پس از دریافت مجوز وارد کشور نشد هم گفت:” به دلیل قوانین دست و پاگیر و سیستم‌ اداری واردات با کندی انجام شده که البته اگر روند سابق قرار بود اجرا شود از ثبت و سفارش تا واردات چندین ماه طول می‌کشید که اکنون با مساعدت‌هایی این زمان تسریع شده است.”

رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی و لوازم جانبی به این موضوع اشاره کرد که آیفون‌های جدید شرکت اپل به همراه مدل‌های قدیمی‌تر از این هفته وارد بازار می‌شوند و تا آخر هفته شاهد فروش این محصولات خواهیم بود. حتی مشخص شده که سه مدل آیفون به تایید رگولاتوری رسیده و روی سایت وزارت صنعت نیز اعلام شده است. مدل‌های دیگر هم به‌زودی از سوی واردگنندگان به رگولاتوری اعلام می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

‌‌‌‌

telegram_ad2_1

 

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳۴ دیدگاه
  1. Avatar محمدر...

    سلام من میخوام کار واردات اپل رو با سرمایه کم شروع کنم، ایا باید مجوز بگیرم، از کجا باید مجوز بگیرم، میخوام واسه بار اول ۲ یا ۳ عدد ایفون۷ وارد کنم، باید چیکار کنم توروخدا راهنماییم کنید ، ایا واسم سود داره، چطوری و از چه طریقی باید سفارش بدم؟ از چه کشوری سفارش بدم؟ توروخدا کمکم کنید، ممنونم

  2. Avatar نرگس

    سلام.
    کسایی که خریدن چی؟

  3. Avatar امیر محمد

    الان من میخوام ایفون۷بخر
    اگه الان بخرم دیگه رجیستر نمیشه؟؟
    لطفا سریع جواب بدید

  4. Avatar peyman

    از کجا بفهمیم گوشی هایی که ازین به بعد فروشنده می فروشه قانونی یا قاچاقی های قبلیش هست?:|

  5. Avatar علیرضا

    با سلام
    من دیروز از بازار اراک قیمت گرفتم
    ایفون ۷ ۳۲ گیگ بلک ۲۷۹۰۰۰۰
    ۱۲۸ بلک ۳۱۰۰
    جت بلک ۳۳۰۰ بود
    ینی این محصولات حاضر در بازار بعدا با طرح رجیستری غیر فعال میشن ؟
    دیجی جان لطفا خودت موجود کن که با اطمینان خاطر خرید کنیم

  6. Avatar علی

    اون موقع انحصار نبود ,قیمت فضایی بود الان که دیگه …
    یه حسی بهم میگه قاچاقش بهتر بود.لاقل قیمت رقابتی تر بود.

  7. Avatar Abed

    امیدوارم با چیپ کوالکام وارد کنند اکثر آیفون ها رو

  8. Avatar رضا

    هر چیزی قانونیش بهتره

  9. Avatar عباس

    بعد جریان نمایندگی چی شد اگر مشکلی برای ایفون خریداری شده ایجاد شد باید بابت گارانتی کجا ببریمش؟
    خب اینکه توهینه که اپل حاظر نشده نمایندگی بزنه

    1. Avatar رضا

      میدی به اون وارد کننده مشکلی نداره من ایپدم سوخت اول فرستادن مالزی جواب ندادن حدود ۲۰ دوز بعد یه نو بهم دادن درسه ۲۰ روز شد ولی بازم خوبه

    2. Avatar علي

      بدون گارانتی هست.

    3. Avatar bijan

      چه توهینی هرشرکتی برای ورود به یک بازار شرایط و الزامات خاص خودشو داره شرایط دلخواه اپل اینجا فراهم نیست و نمیاد. هیچ ایرانی مجبور نیست اپل بخره… در نتیجه توهینی درکار نیست آقا چرا الکی شلوغ میکنی!؟

      1. Avatar امیر

        شما داری پول میدی و جنس رو میخری. شما ی خریدار نباشی شرکت سود نمیکنه . پس در واقع اونا هستن ک ب من و شما نیاز دارن . باید بیان نمایندگی بزنن و خدمات بدن. ما هم مثل خریداران آیفون تو کشورای دیگه حق داریم از خدمات استفاده کنیم و محرومیم. حرف شما درسته ک ایرانیا میتونن نخرن! ولی ما نشون دادیم هرچی ک باشه میخریم حتی گرانتر! همین کارا رو میکنیم ک تولید کنندگان داخلی هم خدمات نمیدن و جوابشون مثل جواب شماست میگن اگه دوست نداری نخر! نمونش همین خودرو

  10. Avatar امیر

    سری پلاس هم جزء این مدل ها هست؟

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه