تاثیر خواب عمیق و با کیفیت بر کاهش عوارض MS

۲ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

پژوهشگران پیش‌تر گفته بودند که کمبود ویتامین D در افراد، امکان دچار شدن به بیماری MS را بیشتر می‌کند. تحقیقات جدیدی نشان داده است که ترشح هورمون «ملاتونین» (Melatonin)، که بدن آن را در تاریکی و به هنگام خواب تولید می‌کند، می‌تواند عوارض کسانی که MS دارند را کمتر کند.

محققان می‌گویند که ویتامین D که زیر نور روز تولید می‌شود می‌تواند از MS جلوگیری کند، در حالی که هورمون ملاتونین که در شب تولید می‌شود از عوارض آن جلوگیری می‌کند.

این تحقیقات جدید، می‌تواند به درمان بهتر MS کمک کند. این بیماری که سیستم عصبی بدن را هدف می‌گیرد، باعث ضعیف شدن عضلات، درد و کم شدن بینایی می‌شود. حدود ۲ میلیون نفر در دنیا از این بیماری رنج می‌برند.

بر اساس تحقیقاتی که اخیرا در نشریه‌ی PLOS Medicine منتشر شده است، محققان با بررسی هزاران فرد اروپایی، تاثیرات منفی کمبود ویتامین D روی بیماری MS را تایید کرده‌اند.

«برنت ریچاردز»، محقق اپیدمولوژی ژنتیکی دانشگاه «مک‌گیل»، این تحقیقات جدید را انجام داده است. او به کسانی که در خانواده‌شان سابقه‌ی بیماری MS دارند، توصیه کرده است تا به میزان کافی به بدن خود ویتامین D برسانند.

محققان هم‌چنین رابطه‌ای مخالف بین ویتامین D و MS پیدا کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند که در تابستان و بهار که میزان تابش آفتاب بیشتر است، بیمارانی که به MS مبتلا هستند، مشکلات بیشتری پیدا می‌کنند. از سوی دیگر، بیمارانی که سطح ملاتونین بدن آن‌ها بیشتر است، کمتر دچار عوارض بیماری MS می‌شوند.

Melatonin_1

«فرانسیسکو کوینتانا»، ایمنی‌شناس دانشگاه هاروارد درباره‌ی تجویز ملاتونین به بیماران مبتلا به MS هشدار داده است. او می‌گوید که استفاده از این هورمون به عنوان دارو ممکن است عوارضی داشته باشد.

منبع: ScienceNews

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه