ناتی‌داگ: عرضه‌ی آنچارتد ۴ را به عقب انداختیم تا پایانی درست و حسابی بسازیم

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

اصولا انتظار نداشتیم سونی عرضه‌ی یکی از مهم‌ترین بازی‌های‌اش را به تاخیر بیاندازد. سونی با آب و تاب بسیاری از آنچارتد ۴ رونمایی کرده و گفته بود که بازی تا پایان سال ۲۰۱۵ میلادی عرضه خواهد شد.

با این حال، ظاهرا تاخیر چند ماهه‌ی بازی، دلیل مهمی دارد. «نیل دراکمن» (Neil Druckmann)، که کارگردانی «آنچارتد ۴» را در غیاب «ایمی هنیگ» (Amy Hennig) بر عهده گرفته است، در جدیدترین شماره از نشریه‌ی اختصاصی پلی‌استیشن (OPM) درباره‌ی تاخیر بازی صحبت کرده است.

نیل دراکمن، کارگردان و نویسنده‌ی آنچارتد ۴ می‌گوید که شماره‌ی بعدی برای این مجموعه در کار نیست.

دراکمن در این باره گفته است: “تصمیم خیلی سختی بود. «آخرین ما» اولین بازی‌ای بود که عرضه‌اش را به عقب انداختیم. آن هم فقط برای یک ماه. از این موضوع هم اصلا حس خوبی نداشتیم. اما اگر بازی‌ای که به دیدگاه‌مان نزدیک نبود را عرضه می‌کردیم، حالمان حتی بدتر هم می‌شد.”

UNCHARTED_2

کارگردان و نویسنده‌ی «آخرین ما» می‌گوید که قضیه‌ی آنچارتد ۴ هم به همین‌صورت است: “بیشترین ایده‌ها را در حین ساخت می‌گیریم. به جایی رسیدیم که گفتیم این بخش بازی خیلی بلندپروازانه است و باید قیدش را بزنیم.”

با این حال، هم نیل و هم مخاطبان انتظارات زیادی از آنچارتد ۴ دارند. مخصوصا که آنچارتد ۴ قرار است پایان آنچارتد باشد. نیل می‌گوید: “پایان بازی را برای‌تان نمی‌گویم تا خراب شود. اما اتفاقی می‌افتد که به تصویر کشیدن‌اش برای ما از نظر فنی نیازمند کار زیادی است. اگر می‌خواستیم ساخت بازی را تا تاریخ عرضه‌ی اولیه تمام می‌کردیم، باید ایده‌های بلندپروازانه‌مان را کوچک‌تر می‌کردیم.”

UNCHARTED_3

نیل ادامه می‌دهد: “انتظارات طرفداران و انتخاباتی که داشتیم را بررسی کردیم. می‌دانستیم که به عقب انداختن عرضه‌ی بازی ناراحت‌شان می‌کرد. با این حال این آخرین قسمت از داستان نیتن دریک است، پس گفتیم که وقت بیشتری صرف می کنیم و برای پایان این مجموعه سنگ تمام می‌گذاریم.”

نیل دراکمن نوشتن داستان آنچارتد ۴ را هم بر عهده دارد. او درباره‌ی پایان بازی می‌گوید: “پایانی خوب، از ملزومات یک داستان کلاسیک است. تمام داستان مجموعه برای گفتن یک پیغام پایانی بوده است. اگر در پایان، همه چیز هم تمام نشود، بدین معنا نسیت که قرار است دنباله‌ای بسازیم. قرار است پایان سوال‌هایی جالب درباره‌ی تجربه‌ای که داشته‌اید در ذهن‌تان برانگیزد.”

UNCHARTED

با این حال، دراکمن فراموش نکرده است که مشغول کار روی آنچارتد است، نه یک فیلم مستقل معناگرا: “پایان باید غافلگیرکننده، اما در عین حال موضوعی اجتناب‌ناپذیر باشد.”

آنچارتد ۴ در روز ۱۸ مارس ۲۰۱۶ به‌طور انحصاری برای پلی‌استیشن۴ عرضه می‌شود.

منبع: GamesRadar

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar بیتفا

    بازی باحالی به نظر میاد! فقط صد حیف که از شانس ما همه بازی ها تو پاییز و زمستون و تو فصل دانشگاه درمیاد!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه