فولکس واگن ۸٫۵ میلیون دستگاه خودرو را جمع‌آوری می‌کند

۲۱ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
فولکس واگن

فولکس واگن تعداد ۸٫۵ میلیون دستگاه از خودروهای دیزلی‌اش را از سراسر اروپا جمع‌آوری می‌کند.

فولکس واگن با جرایم بسیار سنگین و شکایت‌هایی از نقاط مختلف جهان رو به رو است.

شرکت خودروسازی فولکس واگن به دنبال رسوایی انتشار گازهای آلوده‌کننده‌ی خودروهای دیزلی‌اش، تعداد ۸٫۵ میلیون دستگاه خودرو را در سراسر اروپا پس می‌گیرد. این سازنده‌ی خودرو هنوز جزییات کامل را اعلام نکرده، اما فولکس واگن در بیانیه‌ای عنوان کرد که “جبران خسارات از ژانویه‌ی سال ۲۰۱۶ آغاز خواهد شد و هیچ هزینه‌ای هم برای مشتریان نخواهد داشت.” این خودروهای پس گرفته شده، که شامل ۲٫۴ میلیون دستگاه در آلمان هم می‌شود، دستگاه‌های خاصی داشتند که فقط هنگام تست‌های میزان انتشار گاز، عملکرد موتور خودرو را بهینه می‌کرد. اما خودروهای دیزلی فولکس واگن در شرایط عادی و در جاده بسیار بیشتر از میزان استاندارد، گاز و دود آلوده‌کننده تولید می‌کنند و قوانین آمریکا برای هوای پاک را نقض می‌کنند. تعداد ۱۱ میلیون خودرو در سراسر جهان تحت تاثیر این رسوایی قرار گرفتند و از طرف دیگر فولکس واگن با جرایم بسیار سنگین و شکایت‌هایی از نقاط مختلف جهان رو به رو است.

فولکس واگن در ابتدا پیشنهاد داده بود که خودروهایش به طور داوطلبانه برگردانده شوند، اما سازمان وسایل نقلیه‌ی موتوری آلمان این پیشنهاد را رد کرد. سپس فولکس واگن این فراخوانی اجباری را بسط داد تا شامل همه‌ی خودروهای دیزلی‌اش در سراسر اروپا شود. این شرکت خودروسازی تا پایان ماه نوامبر میلادی وقت دارد که برنامه‌ا‌ی برای حل این مشکلاتی که به بار آورده به قانون‌گذاران آلمان ارایه دهد. سازمان محافظت از محیط زیست انتظار دارد که در هفته‌های آینده یک راه حل از سوی این سازنده‌ی خودرو دریافت کند و می‌خواهد قبل از دستور جمع‌آوری خودروها مستقیما آن راه حل را تست کند.

منبع: Reuters

دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. مهدی قهرمان

    خیلی برام جالب فولکس واگن به خاطر یک مقدار الودگی و کلاهبرداری از سهام اش کلی کاسته شده ولی کلی دردسر دیگه حالا خودروسازی های با کلاهبرداری های انبوه و ماشین های با الایندگی بالا همچنین غیر ایتاندار هنوز فعالیت داره افسوس

  2. حمید

    کارخانه فولکس تولید یکسال خودش را از بازار جمع میکنه.و این شامل هزینه های بازیافت این خودروها هم شامل میشه.تازه باید پول این خودروها را هم بده به مشتری ها.پس میشه دو سال ضرر.و جریمه های متفرقه هم بذاریم کنارش میشه سه سال .یعنی فولکس سه سال خودرو ساخته و مجانی داده مشتری.

    1. a

      بحث از رده خارج شدن نیست فقط یه ایراد نرم افزاری در ای سی یو و در موارد حاد تعویض قطعاتی از سیستم سوخت رسانی میشه و دلیل هم برنامه محاسبه کننده میزان گازهای خروجی موتور از جمله ان او ایکس بوده که اون رو بسیار کمتر از حد مجاز و به شکل یه موتور کاملا سبز محاسبه میکرده

  3. داود

    چه جالب به خاطر یه دود کردن ماشیناشون رو مفتی تازه جم میکنن جبران خسارتم میکنن

    بعد ما هم پرایدامون جوون ادم ایزاد میگیره یه نفر ککش نمیگزه تازه هر سال قیمتش بیشتر و کشتارش هم بهتر

    هه هه هه و:ی

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه