شایعه: آیفون ۷ پلاس دو دوربین دارد

۸ بهمن ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در خبرها پیچیده که مدل جدید گوشی اپل، آیفون ۷ پلاس که گفته می‌شود شهریور ماه رونمایی خواهد شد، دو دوربین با ساختار متفاوت خواهد داشت.

هنوز چند ماه تا رونمایی و عرضه‌ی گوشی آیفون جدید مانده اما حرف و شایعه‌ها درباره‌اش تمامی ندارد. از بین منابعی که اخبار را منتشر می‌کنند، KGI Securities و تحلیل‌گران آن تا کنون معمولا درست‌ترین تخمین‌ها را زده‌اند و پیش‌بینی‌های‌شان به واقعیت‌تر نزدیک بوده است. حالا از همین منبع شنیده می‌شود که حداقل یکی از مدل‌های آیفون ۷ با دو دوربین متفاوت طراحی خواهد شد.

گفته می‌شود که آیفون ۷ در دو مدل وارد بازار می‌شود: یکی ۴٫۷ اینچی و دومی ۵٫۵ اینچ پلاس (Plus). همچنین تصور می‌شود که تنها نسخه‌ی بزرگ‌تر یعنی ۵٫۵ اینچ پلاس، دو دوربین iSight داشته باشد.

به احتمال زیاد سیستم این دوربین توسط لینکس (Linx) طراحی خواهد شد. لینکس شرکتی با تخصص در زمینه‌ی ساخت حسگر برای دوربین‌های کامپکت خیلی کوچک (Ultra Compact) است که در سال ۲۰۱۵ به تملک اپل درآمد.

iphone-camera

گفته می‌شود که این دوربین‌ها، دو حسگر ۱۲ مگاپیکسلی دارند که یکی‌شان لرزه‌گیر تصویری اپتیکال (OIS) با زاویه‌ی دید گسترده‌تر دارد و دومی دارای لنز تله-فوتوی ۲-۳x است. OIS تکنولوژی جدیدی نیست ولی زوم اپتیکی برای دوربین گوشی‌ها (گه به لطف این لنز حاصل می‌شود) یک نوآوری محسوب می‌شود.

گفته می‌شود که آیفون ۷ پلاس در دو مدل وارد بازار می‌شود

اگر دوربین گوشی قابلیت این دو تنظیم مختلف را داشته باشد، کاربر می‌تواند فوکوس‌های مختلف ایجاد کند و با افکت بوکه عکاسی کند. افکت بوکه حالتی ایجاد می‌کند که فوکوس روی یک موضوع هست و سایر المان‎‌های پس‌زمینه تار و محو دیده می‌شوند.

این منبع خبری خاطر نشان کرده که قرار نیست تمام مدل‌های آیفون ۷ پلاس تنظیم دو دوربین داشته باشند و تنها ۲۳ تا ۳۵ درصد مدل نام‌برده در مرحله‌ی اول ورود به بازار جهانی، این ویژگی را خواهند داشت. این به دلیل سیاست اپل در ارزیابی بازار و بازخورد کاربران است.

منبع: GSM Arena

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar AMIR_121

    اپل چیه بابا. گوشی فقط ۷۶۱۰ 😀

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه