زد و بند در استارکرفت منجر به دستگیری و محرومیت گیمرها شد

۱ خرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اگر بگوییم ورزش ملی کره‌ی جنوبی، استارکرفت است، اغراق نکرده‌ایم. بازی‌های ویدیویی به‌طور حرفه‌ای در کره‌ی جنوبی بازی می‌شوند و گیمرهای حرفه‌ای بازی استارکرفت به‌قدری در این کشور معروف هستند که مردم عادی هم آن‌ها را در خیابان می‌شناسند و به یک‌دیگر نشان می‌دهند. در نتیجه دیدن اتفاقاتی مثل گاوبندی و تبانی هم نباید دور از ذهن به‌نظر برسد.

تعداد زیادی از مسابقاتی که بین ژانویه و ژوئن سال جاری انجام شده بودند، نتیجه‌ای از پیش تعیین شده داشتند

استارکرفت در کره‌ی جنوبی موضوعی بسیار جدی است. به همین دلیل هم اخیرا تعدادی بازیکن استارکرفت و مربی‌شان در کره‌ی جنوبی به جرم تبانی دستگیر شده‌اند.

دستگیری‌ها فقط هم به بازی‌کننده‌ها و گیمرها محدود نشده است. عده‌ای هم پشت پرده به شرط‌بندی روی این بازی‌ها مشغول بوده‌اند که آن‌ها هم دستگیر شده‌اند. بازی‌کننده‌های دستگیر شده و مربی‌شان، به‌طور مادام‌العمر از شرکت در هر گونه مسابقه‌ای محروم شده‌اند.

starcraft01

سازمان e-sports کره‌ی جنوبی به دلیل مشکلات پیش‌آمده معذرت خواهی کرده و گفته است که در حال پیگیری موضوع تبانی با مسوولان مرتبط است.

تعداد زیادی از مسابقاتی که بین ژانویه و ژوئن سال جاری انجام شده بودند، نتیجه‌ای از پیش تعیین شده داشتند. سازمان e-sports کره‌ی جنوبی گفته است: “ما همگام با صنعت بازی برای مبارزه با هرگونه شرط-بندی غیر مجاز حرکت کرده‌ایم. روی دادن چنین موضوعی، بسیار ناراحت‌کننده است. ما از تمام طرفداران بازی‌های e-sports معذرت خواهی می‌کنیم.”

Starcraft-2

تحقیقات درباره‌ی این مسابقات هنوز هم در سازمان قضایی شهر «چانگون» کره‌ی جنوبی ادامه دارد.

منبع: VG247

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه