سازندگان متال گیر جدید در جهنم بازی می‌سازند

۱ خرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

کمتر از شش ماه پیش بود که خبرهایی مبنی بر اخراج «هیدئو کوجیما»، کارگردان و خالق مجموعه بازی‌های متال گیر از شرکت کونامی شنیده شد؛ شرکتی که کوجیما سی سال در آن فعالیت کرده است.

کار تا جایی پیش رفت که شرکت کونامی، استودیوی بازی‌سازی «کوجیما پروداکشنز» را نه‌تنها منحل، بلکه لوگو و اسم این استودیو را هم از روی تمام بازی‌های‌شان پاک کرد. طوری که اسم کوجیما و استودیوی‌اش از تمام وب‌سایت‌های کونامی حذف شده بودند.

روزنامه‌ی ژاپنی Nikkei گزارش‌های جدیدی درباره‌ی شرکت کونامی منتشر کرده است که وضعیت استودیوهای بازی‌سازی این شرکت را بسیار بد عنوان می‌کنند

کونامی حتی اسم کوجیما را از روی جلد جدیدترین ساخته‌اش یعنی «متال‌گیرسالید۵» پاک کرد. مدت کوتاهی نگذشته بود که یکی از خبرگزاری‌های بازی‌های ویدیویی، توانست با یکی از کارمندان کونامی تماس بگیرد و اطلاعاتی درباره‌ی وضعیت این شرکت کسب کند.

اطلاعات گزارش شده حاکی از این موضوع بودند که کونامی قصد دارد استودیوهای ساخت بازی‌های ویدیویی‌اش را ببندد. این شرکت هم‌چنین برای اینکه کارمندان‌اش شخصا استعفا دهند، شروع به اذیت کردن آن‌ها کرده است.

Kojima+1

روزنامه‌ی اقتصادی Nikkei گزارشی بلند از وضعیت فعلی کونامی منتشر و تمام شایعات درباره‌ی وضعیت بد استودیوهای بازی‌سازی این شرکت را تایید کرده است. اطلاعات روزنامه‌ی Nikkei زیاد هستند و ما بخشی از آن را در ادامه برای‌تان انتخاب کرده‌ایم.

– سیاست‌های شرکت کونامی از سال ۲۰۱۰ به بعد تغییر کرد. این شرکت که فقط هم بازی ویدیویی نمی‌سازد، تصمیم گرفت تا ساخت بازی‌های بزرگ را به کنار بگذارد، چون بازی Dragon Collection با بودجه‌ای بسیار کم روی موبایل درآمدی زیاد برای آن‌ها داشت.

– از سوی دیگر، بودجه‌ی ساخت بازی «متال گیر سالید ۵: درد فانتوم» از ۱۰ میلیارد ین یا ۸۰ میلیون دلار گذشته است.

– اسم استودیوی «کوجیما پروداکشنز» به «ساختمان تولید شماره ۸» تغییر پیدا کرده است. اینترنت تمام کامپیوترهای این استودیو قطع شده و است کامپیوترها فقط می‌توانند برای یکدیگر پیغام بفرستند.

– کارمندهایی که در ساعت نهار دفتر را ترک می‌کنند، نام‌شان ثبت می‌شود و پس از بازگشت، به عنوان افرادی که دیر کرده‌اند نام‌شان در بلندگوی شرکت اعلام می‌شود.

– در استودیوهای بازی‌سازی دوربین‌های زیادی قرار گرفته تا تمام حرکات بازی‌سازها را بررسی کنند.

– آدرس ایمیل بیشتر کارمندان غیرفعال شده است. با این حال کسانی که نیاز به برقراری رابطه با دیگر شرکت‌ها دارند، ایمیلی دارند. اما آدرس این ایمیل‌ها هم هر چند وقت یک بار به‌صورت اتفاقی عوض می‌شود.

– بازی‌سازهایی که به‌نظر شرکت مناسب شغل‌شان نبودند، به نیروی خدماتی تبدیل شده‌اند و در باشگاه‌های شرکت کار می‌کنند یا به کارخانه‌های کونامی فرستاده شده‌اند.

– روزنامه‌ی Asahi گزارش داده است که یکی از کارمندان کونامی سر همین موضوع به افسردگی شدید دچار شده است. او سپس در فیس‌بوک‌اش نوشته است که می‌خواهد کونامی را ترک کند. شرکت هم تمام کسانی که این پست را «لایک» کرده بودند جابجا کرده است.

چند وقت پیش یکی از کارمندان کونامی گفته بود که هر از گاهی برق تمام استودیوی بازی‌سازی را قطع هم می‌کنند. او هم‌چنین گفت که هیدئو کوجیما، پس از تغییرات کونامی، تمام استودیوی بازی‌سازی را در جلسه‌ای جمع کرد و از آن‌ها خواست که برای طرفداران مجموعه‌ی متال گیر هم که شده است وضعیت فعلی کونامی را تا پایان ساخت بازی تحمل کنند.

Metal-Gear

هیدئو کوجیما شخصا گفته است که پس از پایان ساخت «متال گیر سالید ۵»، شرکت کونامی را ترک خواهد کرد.

اگر از طرفداران مجموعه بازی‌های متال گیر هستید، مطمئن شوید که حاصل هشت سال تلاش هیدئو کوجیما را که همان متال گیر سالید ۵ است بازی می‌کنید.

منبع: Gematsu

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه