سامسونگ گلکسی نوت ۷ رسما معرفی شد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۸ دقیقه

پس از ماه‌ها شایعه و انتظار، سامسونگ امروز در مراسم Unpacked خودش، عضو جدید خانواده‌ی گلکسی نوت را معرفی کرد. همان‌طور که انتظار داشتیم این گوشی با نام گلکسی نوت ۷ شناخته می‌شود. این گوشی در تاریخ ۲۹ مرداد ماه راهی بازار می‌شود و پیش فروش آن هم از فردا آغاز خواهد شد. قیمت آن هم ۷۷۰ دلار اعلام شده است.

پرچم‌دار جدید سامسونگ در کشورهای آمریکا و چین با تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۲۰ و در سایر کشورها با تراشه‌ی هشت هسته‌ای اگزینوس ۸۸۹۰ راهی بازار می‌شود. در حالی که احتمال می‌رفت این گوشی شش گیگابایت رم داشته باشد، ۴ گیگابایت رم برای آن در نظر گرفته شده و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارد. البته این تلفن همراه هوشمند از کارت حافظه هم پشتیبانی می‌کند و می‌توان میزان حافظه‌ی داخلی آن را افزایش داد. سامسونگ به این موضوع اشاره کرد که گوشی جدیدش در مقایسه با نوت ۵ نزدیک به ۲.۲ میلی‌متر باریک‌تر است.

در قسمت دوربین شرکت سامسونگ از ساختار دوربین گلکسی S7 روی این گوشی استفاده کرده است. یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 که با فناوری Dual Pixel ساخته شده و می‌تواند در نور کم تصاویر با کیفیتی ثبت کند. دوربین جلوی این گوشی هم ۵ مگاپیکسلی است.

از دیگر ویژگی‌های این تلفن همراه هوشمند می‌توان به قابلیت ضد آب بودن آن اشاره کرد. گلکسی نوت ۷ همانند گلکسی S7 و گلکسی S7 اج با داشتن استاندارد IP68 در برابر نفوذ آب و گرد و خاک مقاوم است.

از دیگر تفاوت‌های این گوشی در مقایسه با مدل‌های قبلی سری نوت می‌توان به صفحه نمایش خمیده‌ی آن اشاره کرد. گلکسی نوت ۷ تنها یک مدل با صفحه نمایش خمیده دارد. صفحه نمایش ۵.۷ اینچی آن همانند گلکسی S7 اج است و از کیفیت ۱۴۴۰p پشتیبانی می‌کند.

همان‌طور که از قبل مشخص شده بود، این گوشی از سنسور تشخیص عنبیه چشم هم بهره می‌برد. سنسوری که به وسیله‌ی آن می‌توان فیلترهای امنیتی بیشتری روی گوشی قرار داد. این سنسور با سرعت بالایی عنبیه‌ی چشم کاربران را اسکن می‌کند و اجازه‌ی ورود آن‌ها به گوشی را می‌دهد. سامسونگ می‌گوید که این سنسور دقیق تر از سنسور تشخیص اثر انگشت کار می‌کند و سرعت آن هم بیشتر است. البته این ویژگی قبلا در گوشی لومیا ۹۵۰ شرکت مایکروسافت هم وجود داشت. با این سنسور می‌توانید امکان دسترسی به عکس‌ها، ویدیوها و برخی از اپلیکیشن‌ها را محدود کنید تا فقط خودتان به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

یک باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی به همراه USB Type-C هم برای آن در نظر گرفته شده است.

البته گوشی‌های نوت به واسطه‌ی قلم مخصوصی که دارند معروف هستند. براساس اطلاعات منتشر شده، با قلم گلکسی نوت ۷ می‌توان در زیر آب هم کار کرد. پس با این حساب با گوشی ضد آب خودتان می‌توانید هر کاری که در خارج از آب انجام می‌دادید را در داخل آب هم انجام دهید. از دیگر قابلیت‌های این قلم می‌توان به احساسیت بیشتر آن نسبت به فشار اشاره کرد. همچنین نرم‌افزارهای بهتری برای آن طراحی شده که از بین آن‌ها می‌توان به اپلیکیشنی برای ترجمه‌ی متن‌‌های مختلف اشاره کرد. یک برنامه دیگر هم برای نوت طراحی شده که به وسیله‌ی آن می‌توانید از هر ویدیویی عکس‌های GIF‌ درست کنید.

 

خیلی دوست داشتیم که اندروید ۷.۰ را روی این گوشی می‌دیدم؛ اما سامسونگ آن را با اندروید ۶.۰۱ در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین مشخص شده که این گوشی از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند. محل قرار گرفتن سیم‌کارت دوم به شکل هیبریدی ساخته شده و کاربران می‌توانند در آن کارت حافظه قرار دهند.

این گوشی در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و آبی و طلایی عرضه می‌شود. سامسونگ به افرادی که گوشی گلکسی نوت ۷ خریداری می‌کنند یک کارت حافظه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی یا ساعت هوشمند Gear Fit 2 را رایگان می‌دهد.

در ادامه می‌توانید تصاویر مدل طلایی این گوشی را هم ببینید:

بد نیست که تیزر معرفی این گوشی را هم مشاهده کنید:

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۲۶ دیدگاه
  1. Avatar فرهاد

    یک سوال دارم اونایی که هی میگن اپل سامسونگ سونی htc چی بهشون می رسه

    1. Avatar مرتضی

      مگه وقتی پای المپیک میشینیم و میگیم ایران ایران چیزی بهمون میرسه؟ هر کس طرفدار برندی هست و از طرفداریش خوشحال میشه هیچکس هم استثنا نیست فقط طرفدار نما نباشه که همه برند ها رو دوست داره بجز یکی

    2. Avatar امین

      شاید یه روش تشکر باشه.

  2. Avatar Ali

    راستی این رو هم اظاف کنم که توی سرعت گوشی نوت ۷ یکی از سریع ترین فبلت های دنیاست طبق تست های انجام شده توسط برنامه معتبر Antutu سرعت نوت ۷به ۱۴۵هزار رسیده که حتی از ایفون ۶اس پلاس هم سریع تره این رو هم اظاف کنم سرعت نوت۷ به نوت ۵ تغریبا ۲برابر شده سرعت نوت۵ حدود۷۵هزار تا بود.
    این رو هم اظاف کنم که توی نوت ۵ من هیچ نوع هنگی ندیدم حالا که سرعت نوت ۷ نسبت به نوت۵ دو برابر شده توقع هیچ هنگی‌رو از این سری از گوشی های نوت نداریم

    روز خوش‌‌…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه