مدیر ارشد فیس‌بوک: پایان راه Adobe Flash فرا رسیده

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در سال ۲۰۱۰ استیو جابز در بیانیه‌‌ی به‌یاد ماندنی و بلندبالایی به طور کامل توضیح داد که چرا به Adobe Flash اجازه‌ی اجرا شدن در دستگاه‌های موبایل اپل را نمی‌دهد. در متن این بیانیه آمده بود که “ما به هیچ وجه نمی‌خواهیم اعتبار و امنیت آیفون‌، آیپاد و آیپدهای‌مان را با افزودن فلش پایین بیاوریم.”

«الکس استاموس» (Alex Stamos)، مدیر ارشد بخش امنیتی فیس‌بوک در صفحه‌ی توییتراش اعلام کرده است که زمان مرگ «ادوبی فلش» Adobe Flash فرا رسیده است.

اکنون پنج سال از آن زمان می‌گذرد و مدیر ارشد امنیت فیس‌بوک مهر تاییدی بر هشدارهای جابز زده است. «الکس استاموس» (Alex Stamos) مدیر ارشد جدید فیس‌بوک در بخش امنیت به‌طور عمومی اعلام کرده است که می‌خواهد پایان فلش را برای همیشه ببیند. استاموس در توییتر این جمله را توییت کرد: “زمان آن فرا رسیده که Adobe تاریخ پایان زندگی را برای فلش اعلام کند و از مرورگرها بخواهد که در همان روز killbits را نصب کنند.”

این بیانیه‌ی استاموس به دلیل امنیت بسیار پایین فلش است که آن را در مقابل حمله‌ی هکرها بسیار آسیب‌پذیر می‌سازد. شرکت ادوبی همواره سعی داشته است که این مشکل‌ را با به‌روزسانی‌های جدید رفع کند، اما هیچ‌وقت موفق نشده که به طور کامل این نقص‌ها و آسیب‌پذیری‌ها را از بین ببرد، از این رو «گراهام کلولی»، یک بلاگر فعال در زمینه‌ی امنیت شبکه با استاموس هم‌عقیده‌ است و می‌گوید این شرکت اگر راه حالی نهایی برای مشکل فلش (کنار گذاشتن آن) ارایه دهد، احترام بیشتری از جامعه‌ی اینترنتی کسب خواهد کرد تا این که باور داشته باشد بالاخره روزی عیب و کاستی‌های فلش حل خواهد شد.

گرچه هنوز بسیاری از مرورگرها از این پخش‌کننده پشتیبانی می‌کنند، اما اگر تاریخ پایان حیات آن اعلام شود، همه می‌توانند به سمت گزینه‌های بهتر و امن‌تری مثل HTML5 پیش بروند. به عنوان مثال فیس‌بوک بسته به تنظیمات مرورگر از HTML5 و فلش استفاده می‌کند.

در هر صورت شاید اگر با هشدار و پیش‌زمینه‌ی کافی ذهنی جدایی با ادوبی فلش صورت گیرد برای همه بهتر باشد و اینترنت امن‌تری فراهم شود.

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه