گوشی اکسپریا Z5 کامپکت با مشکل گرمایی مواجه شد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مشکل گرم شدن بیش از اندازه در گوشی‌های اکسپریا +Z3 و Z4 وجود داشت. دلیل این گرم شدن هم استفاده از تراشه‌های اسنپ‌دراگون ۸۱۰ روی این گوشی‌ها اعلام شده بود. گرم شدن این گوشی‌ها باعث می‌شد تا کاربران با پیام اخطار روی صفحه نمایش مواجه شوند و دیگر نتوانند با گوشی کار کنند. سونی در گوشی‌های اکسپریا Z5 بار دیگر از تراشه اسنپ‌دراگون ۸۱۰ استفاده کرد و تغییراتی را در آن به وجود آورد که دیگر مشکل گرمایی نداشته باشند.

تراشه اسنپ‌دراگون ۸۱۰ که روی گوشی اکسپریا Z5 به‌کار رفته، مشکل گرمایی برای این محصول به‌وجود آورده است.

به‌تازگی اخباری منتشر شده که به گرم شدن بیش از اندازه گوشی اکسپریا Z5 کامپکت اشاره می‌کنند. این اخبار که از کشور چین منتشر شده‌اند گفته‌اند که دمای گوشی اکسپریا Z5 در زمان کار کردن بیشتر می‌شود و گوشی را کند و صفحه نمایش را گرم می‌کند. در برخی مواقع حتی سنسور تشخیص اثر انگشت هم به دلیل گرما از کار می‌افتد. برخی از کاربران گفته‌اند که خاموش و روشن کردن گوشی در برخی مواقع مشکلی را حل نمی‌کند.

xperiaz5compactoverheat-1

احتمال دارد که سونی برای برطرف کردن این مشکل به‌روزرسانی را عرضه کند. البته عرضه به‌روزرسان می‌تواند مشکل را موقتی حل کند. به‌نظر می‌رسد تراشه‌ اسنپ‌دراگون ۸۰۸ که یک پردازنده‌ی شش هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Adreno 418 را در خودش قرار داده، انتخاب بهتری برای شرکت‌های سازنده موبایل باشد. ال‌جی از جمله شرکت‌هایی به‌حساب می‌آید که از این تراشه در گوشی‌های جدیدش استفاده کرده که از بین آن‌ها می‌توان V10 اشاره کرد که مدتی پیش رونمایی شد. به‌نظر می‌رسد که شرکت بلک‌بری هم قصد دارد در گوشی جدیدش از این تراشه استفاده کند تا مشکل گرمایی برای محصولاتش به وجود نیاید.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه