معرفی Zuk Z2 Pro؛ لنوو گوی سبقت را از پرچم‌داران چینی می‌دزدد

۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

زوک (Zuk) را به‌خاطر دارید؟ همان شرکت زیرمجموعه‌ی لنوو که سال گذشته گوشی هوشمندی را با نام Z1 معرفی کرد. حالا این برند چینی با گوشی جدیدی با نام Zuk Z2 Pro آمده است.

مشخصات برجسته‌ی این گوشی هوشمند در همان نگاه اول خودنمایی می‌کنند. داشتن تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۲۰ و رم ۶ گیگابایتی این قدرت را به Pro Z2 می‌دهد که یکی از بازیگران اصلی صنعت موبایل در سال ۲۰۱۶ باشد.

تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۲۰ و رم ۶ گیگابایتی این قدرت را به Pro Z2 می‌دهد که یکی از بازیگران اصلی صنعت موبایل در سال ۲۰۱۶ باشد.

مهم‌ترین گوشی‌های پرچم‌دار سال ۲۰۱۶ میلادی، سامسونگ گلکسی S7، ال‌جی G5 و شیائومی MI 5 Pro هستند که همگی از تراشه‌ی اسپ‌دراگون ۸۲۰ استفاده می‌کنند اما هیچ‌کدام بیشتر از ۴ گیگابایت رم ندارند. این یعنی پرچم‌دار جدید زوک با رم ۶ گیگابایتی‌اش از این جهت نه‌تنها بالاتر از این گوشی‌ها می‌ایستد، بلکه می‌تواند در آینده با دستگاه‌هایی مثل گلسی نوت ۶ (که طبق شایعات دارای رم ۶ گیگابایتی خواهد بود) رقابت کند. Z2 Pro حافظه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی دارد و البته قرار است مدلی از این گوشی با رم ۴ گیگابایت و حافظه‌ی ۶۴ گیگابایتی هم به فروش برسد.

1

به‌جز این‌ها زوک ده سنسور متفاوت به Z2 Pro افزوده که سلامت و تناسب اندام را هدف خود قرار داده‌اند. این سنسورها شامل گام‌شمار و سنسور ضربان قلب و حتی سنسوری برای اشعه‌ی فرابنفش خورشید است. همچنین ظاهرا اپلیکیشن جامعی هم برای مراقبت‌های تناسب اندام در این گوشی نصب می‌شود.

2

Z2 Pro هم مثل Z1 دارای حسگر اثر انگشت همه‌کاره‌ای است که در قسمتی که معمولا دکمه‌ی Home قرار می‌گیرد، جای گرفته. این سنسور هوشمندتر از نسخه‌ی پیشین است و با استفاده‌ی بیش‌تر، به‌مرور دقیق‌تر و سریع‌تر عمل می‌کند.

اندازه‌ی صفحه‌نمایش پرچم‌دار جدید زوک ۵.۲ اینچ و وضوح تصویر آن ۱۰۸۰p است. این صفحه‌نمایش روی زمینه‌ای که زوک آن را شیشه‌ سه‌بعدی می‌نامد، پیاده شده و خمیدگی موجود در طراحی آن، دسترسی به نمایش‌گر ۲.۵ بعدی را برای این دستگاه امکان‌پذیر کرده.

بدنه‌ی Z2 Pro فلزی است و طراحی آن در عکس‌های اولیه جذاب به نظر می‌رسد. دوربین پشت این گوشی هم ۱۳ مگاپیکسلی با قابلیت اتوفوکوس لیزری است.

gsmarena_003

اما یکی از ویژگی‌های جالب این گوشی که در Z1 هم وجود داشت، کار کردن با سیستم‌عامل سایانوجن (Cyanogen) است. (درباره‌ی سایانوجن بیشتر بدانید) البته در این‌باره حتما جزییاتی هم وجود خواهد داشت که در آینده خواهیم فهمید.

بعضی منابع قیمت نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی Z2 Pro را حدود ۴۱۵ دلار معرفی کرده‌اند که در مقایسه با پرچم‌دارانی با همین میزان قدرت، ارزان‌تر است.

منابع: Digital Trends , Engadget , Phone Arena

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Hasan

    سلام زک زد پرو کی انشااللہ در دیجی کالا می بینیم خیل مشتاقش ام

  2. Ali

    من یه سوال دارم
    شیش گیگ رم به چه درد میخوره؟؟؟؟

    1. Majesty O DoVaH

      Multi tasking
      که قطعاً به درد شما نمیخوره.

  3. امیر

    یک copy cat دیگه از چین…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه