کانال ویدیویی جدید اینستاگرام در رقابت با توییتر و اسنپ چت

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در چند روز گذشته اینستاگرام ویژگی جدیدی در این برنامه برای کاربران‌اش فراهم کرده است. این اپلیکیشن از زمان راه‌اندازی تا حالا تغییرات زیادی به خودش دیده و حالا دیگر از یک برنامه‌ی اشتراک‌گذاری اتفاق‌ها و سرگرمی‌ها در قالب تصویر به یک ابزار تبلیغاتی و خبررسانی قدرتمند تبدیل شده است. در حال حاضر برنامه‌های اسنپ چت و توییتر اصلی‌ترین رقیب‌های اینستاگرام هستند.

کاربران اینستاگرام در آمریکا از یکی دو روز پیش لیست ویدیوهای با موضوع هالووین را دیدند که سایر کاربرها آپلود کرده‌ بودند. این یکی از چند ایده‌ی اینستاگرام برای نشان دادن بهترین کلیپ‌های ویدیویی اینترنت در محیط این برنامه است. ویدیوها در صفحه‌ی Explore به‌راحتی برای کاربران نمایش داده می‌شوند.

اینستاگرام هنوز رسما ورود این کانال ویدیویی جدید را اعلام نکرده؛ اما سایت معتبر «وایرد» (Wired) این خبر را منتشر کرده است.

گرچه اینستاگرام با ۴۰۰ میلیون کاربر از توییتر با ۳۲۰ میلیون کاربر جلو زده، اما همچنان تعداد زیادی از کاربران خبرهای داغ را در توییتر دنبال می‌کنند.

نحوه‌ی دسته‌بندی ویدیوها شبیه به ویژگی بخش «استوری» (Story) در سایت «اسنپ چت» (Snapchat) است. به این شکل که کاربر می‌تواند ویدیوها را بر اساس محتوا و موضوع‌های مناسبتی پیدا کند. مناسبت این هفته هالووین بود، ولی در آینده جشنواره‌های موسیقی یا خبرهای داغ روز هم می‌توانند عنوان دسته‌بندی این ویدیوها باشند.

در اسنپ چت، هر کانال‌ تا ۲۴ ساعت برای کاربرها قابل تماشا است.

اطلاعاتی که سایت «وایرد» (Wired) درباره‌ی ویدیوهای اینستاگرام اعلام کرده به این قرار هست:

ویدیوها توسط سایت مادر، یعنی همان فیسبوک انتخاب می‌شوند؛ کاربرها می‌توانند هشتگ‌های خودشان را به آن‌ها اضافه کنند؛ اطلاعات افزوده‌ای مثل سازندگان ویدیو کلیپ و غیره، با تپ کردن قابل دسترسی هستند. در کل این‌که این کار می‌تواند مسیر تبلیغاتی فوق‌العاده‌ای را برای اینستاگرام مهیا کند.

اسنپ چت و توییتر، اصلی‌ترین رقیب‌های اینستاگرام هستند.

این ویژگی جدید اینستاگرام در رقابت با اسنپ چت و همچنین خبررسانی داغ توییتر طراحی شده است. گرچه اینستاگرام با ۴۰۰ میلیون کاربر از توییتر با ۳۲۰ میلیون کاربر جلو زده، اما همچنان تعداد زیادی از کاربران خبرهای داغ را در توییتر دنبال می‌کنند. کانال ویدیویی جدید می‌تواند این یکی را هم تغییر بدهد.

منبع: Digitaltrends

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه