مایکروسافت از کیبورد ویندوز فون، یک مدل هم ویژه‌ی گوشی‌های iOS طراحی می‌کند

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مایکروسافت (Microsoft) قصد دارد کیبوردی که برای سیستم عامل‌های ویندوزفون (Windows Phone) طراحی کرده بود را روی سیستم عامل‌های iOS هم اجرا کند. این شرکت فعلا در حال آزمایش نسخه‌ی اولیه‌ی این کیبورد روی گوشی‌های iOS است و به زودی آن‌ها را برای تست عمومی رونمایی خواهد کرد.

از طرف دیگر، منابعی که با سازوکار مایکروسافت آشنایی دارند، اعلام کرده‌اند که کیبوردهای iOS مجهز به حالت کار با یک دست هم هستند.

کیبورد گوشی‌های هوشمندی که به سیستم عامل ویندوز ۱۰ مجهز هستند، حالتی دارد که بتوان فقط با یک دست با آن کیبوردها کار کرد. کیبوردی که برای سیستم عامل‌های iOS طراحی شده، تفاوت‌های ظاهری ریزی با مدل ویندوزفونی دارد.

کیبوردی که مختص ویندوز ۱۰ موبایل طراحی شده، در حالت کار با یک دست، به شکل یک صفحه کلید فشرده و کوچک در حاشیه‌ی صفحه درمی‌آید که کاربر به راحتی بتواند فقط با یک دست متن‌هایش را تایپ کند. اما کیبورد iOS در حالت کار با یک دست، در قالب نیم‌دایره‌شکل در حاشیه‌ی نمایشگر قرار می‌گیرد؛ بدون این‌که اندازه‌ی کلیدها تغییر کند.

ioswordflow-microsoft-keyboard

به غیر از حالت کار با یک دست، سایر ویژگی‌های کیبوردهای ویندوزفون و iOS شبیه به هم طراحی شده است که از آن جمله می‌توان به پیشنهاد لغت، ایموجی‌ها و تایپ با حرکت انگشت روی لغات پیوسته‌ی یک حرف اشاره کرد.

Windows-Phone-Word-Flow-keyboard-microsoft

مایکروسافت در نظر دارد تا چند ماه آینده قطعا این سیستم کیبورد را در گوشی‌های iOS اجرا کند. ضمن این‌که می‌خواهد نسخه‌ی اندروید (Android) کیبوردش را هم تا آخر پاییز ۱۳۹۵ عرضه کند.

منبع: The Verge

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar ali

    پس کی میخاد نسخه سیمبین این کیبورد رو ارائه بده?????????

    Symbian OS

    🙂

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه