همه آنچه از نمایشگاه IFA 2016 انتظار داریم

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه

نمایشگاه بین‌المللی ایفا (IFA) یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های لوازم الکترونیکی هر سال در شهر برلین کشور آلمان حوالی ماه سپتامبر (اواسط شهریور) برگزار می‌شود. تاریخ برگزاری این نمایشگاه به سال ۱۹۲۴ باز می‌گردد.

ایفا سال ۲۰۱۶ امسال بین ۲ تا ۷ سپتامبر (۱۲ تا ۱۷ شهریور) برگزار می‌شود. البته در یکی دو روز باقی مانده به آغاز به کار نمایشگاه هم رویدادهای خبری تولیدکنندگان مختلف برگزار می‌شود بنابراین در روزهای ۱۰ ام و ۱۱ ام شهریور هم باید منتظر این رویدادها بمانیم.

اگر برایتان جالب است باید بدانید که شرکت در این نمایشگاه برای عموم مردم آزاد است. بلیت‌های یک روزه IFA با قیمتی در حدود ۳۹ دلار و بلیت‌های دو روزه هم به قیمت ۵۶ دلار قابل خریداری هستند. البته اگر بلیت را پیش‌خرید نکرده باشید و بخواهید در همان زمان برگزاری بلیت را بخرید قیمت‌های بلیت یک روزه و دو روزه به ترتیب به ۴۹ و ۷۲ دلار افزایش می‌یابند.

حال برویم سراغ اصل مطلب؛ در این نمایشگاه از برندهای مختلف چه انتظاراتی داریم؟

سامسونگ در IFA 2016

شرکت سامسونگ با معرفی و عرضه گلکسی نوت ۷ پیش از برگزاری این نمایشگاه سنت معمول خود را در معرفی سری نوت در نمایشگاه ایفا به هم زد. اما معرفی نوت ۷ به این معنا نیست که سامسونگ کاملا دست خالی به این نمایشگاه می‌آید.

تقریبا اغلب تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند این شرکت جانشین ساعت هوشمند Gear S2 که احتمالا Gear S3 نام دارد را در این نمایشگاه معرفی بکند. ساعتی که تا به امروز درباره مشخصات آن هم اطلاعاتی به بیرون درز کرده و گفته می‌شود مانند مدل سال گذشته یک مدل کلاسیک هم دارد. در کنار ساعت جدید هوشمند ممکن است تبلت‌های جدید و گوشی‌های میان‌رده جدیدی هم از این شرکت ببینیم. احتمالا یکی از این تبلت‌های جدید گلکسی تب S3 باشد. همچنین یک مدل بروزرسانی شده از هدست Gear VR که از USB Type-C استفاده می‌کند و با نوت ۷ هماهنگ خواهد بود هم در ماه آگوست پیش از آغاز نمایشگاه معرفی شده و احتمالا در این نمایشگاه هم بیشتر درباره‌اش خواهیم شنید.

ال‌جی در IFA 2016

سال گذشته شرکت ال‌جی ساعت LG Watch Urbane Luxe یک مدل ۲۳ قیراطی از مدل استاندارد همین ساعت که در آن طلا به کار رفته بود را معرفی کرد. ممکن است که ال‌جی امسال هم برای نمایشگاه یک گجت پوشیدنی عرضه کند. احتمال عرضه لوازم جانبی بیشتر برای گوشی ال‌جی ‌G5 مثل اسپیکر یا کنترلر بازی هم چندان بعید نیست. در عین حال پیشتر گفته شده بود که ال‌جی گوشی ال‌جی V20 را در روز ۱۶ شهریور عرضه خواهد کرد بنابراین احتمال رونمایی غیررسمی این گوشی در نمایشگاه ایفا هم وجود دارد. در عین حال احتمال عرضه جانشین گوشی ال‌جی G Flex 2 یعنی ال‌جی G Flex 3 در این نمایشگاه وجود دارد. گوشی‌ای که احتمال دارد با صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی و تراشه اسنپ‌دراگون ۸۲۰، ۴ گیگابایت RAM و دوربین پشتی ۱۶ مگاپیکسلی عرضه شود. برخی از تحلیل‌گران معتقدند معرفی مدل‌های جدیدی از تلویزیون‌های شرکت ال‌جی در این نمایشگاه هم دور از ذهن نیست.

سونی در IFA 2016

گوشی‌های هوشمند از جمله محصولاتی است که بسیاری را به وجد خواهند آورد. بعضی‌ها حدس می‌زنند که سونی در این نمایشگاه گوشی اکسپریا XR را معرفی خواهد کرد. گوشی‌ای که مدتی است سوژه بسیاری از حرف و حدیث‌ها و شایعات بوده.

درباره هدست واقعیت مجازی هم احتمال دارد محصولات مرتبط با PlayStation VR در این مراسم نمایش داده شوند. این احتمال هم وجود دارد که سونی از فرصت به دست آمده در این نمایشگاه استفاده کند و آخرین مدل از نمایشگرهای تخت و سیستم‌های سینمای خانگی خود را در معرض دید عموم بگذارد. براساس آخرین اخباری که در دست داریم در بین محصولات جدید سونی به یک گوشی هوشمند،  محصولات مرتبط با هدست واقعیت مجازی، لامپ هوشمند، دوربین، پخش‌کننده موسیقی و همچنین یک گجت عجیب و غریب شبیه به آرواره کروکودیل بر خواهیم خورد.

Untitled-1

هوآوی در IFA 2016

هوآوی سال گذشته ساعت هوشمند Huawei Watch را در این نمایشگاه عرضه کرد. بنابراین احتمال عرضه Huawei Watch 2 در نمایشگاه امسال کم نیست.

یکی از گزینه‌های محتمل دیگر که در IFA 2016 خواهیم دید هوآوی Mate 9 جانشین گوشی Mate 8 خواهد بود. این گوشی هوشمند احتمالا در روز ۱۱ شهریور در رویداد خبری شرکت هوآوی رونمایی خواهد شد.

در عین حال هوآوی سال گذشته گوشی Mate S را هم معرفی کرد که در مجموع مورد استقبال کاربران قرار گرفت بنابراین برخی حدس می‌زنند احتمال معرفی Mate S2 هم وجود داشته باشد.

شیائومی در IFA 2016

شرکت شیائومی گوشی Mi Note 2 را آماده کرده که احتمال دارد در نمایشگاه ایفا یا چند روز پیش از آغاز نمایشگاه یعنی ۴ شهریورماه معرفی شود. از طرفی گفته شده که شیائومی امسال یک گوشی ۶۰۰ دلاری معرفی خواهد کرد که خیلی‌ها حدس می‌زنند نسخه رده‌بالای Mi Note 2 باشد. در کنار این موارد منتظر گوشی Redmi 4 هم هستیم که در نمایشگاه ایفا یا چند روز پیش از آن معرفی شود.

HTC در IFA 2016

شرکت HTC را با مشکلات مالی سال‌های گذشته‌اش و بهبود وضعیت نسبی این شرکت با توجه به تولید هدست‌های واقعیت مجازی به خاطر می‌آوریم. در این نمایشگاه انتظار محصولات قابل توجهی از این تولیدکننده نداریم اما با توجه به آنچه پیشتر اعلام شده HTC قرار است گوشی‌های Desire 10 Pro و Desire 10 Lifestyle را به زودی معرفی کند و شاید این گوشی‌ها در ایفا هم نمایش داده شوند.

لنوو در IFA 2016

شرکت لنوو پیش از این اعلام کرده که در روز ۱۰ شهریور یک کنفرانس خبری خواهد داشت که در آن از کیبوردهای لمسی جدیدش پرده‌برداری می‌کند. همچنین توقع دیدن گجت‌های‌ هوشمند تاشو، لپ‌تاپ و دستگاه‌های هیبریدی را هم داشته باشید. همچنین انتظار داریم ساعت هوشمند (Moto 360 (2016 را هم در این نمایشگاه ببینیم.

ایسوس در IFA 2016

درباره ایسوس باید گفت که از این شرکت انتظار نداریم در این مقطع زمانی محصولات قابل توجهی ارائه کند. بنابراین احتمال دارد نسخه‌های متفاوتی از Zenfone 3 یا یک مدل بروز شده از ZenWatch 3 را ببینیم. کنفرانس مطبوعاتی این شرکت هم در روز ۱۰ شهریور برگزار خواهد شد.

فیت‌بیت در IFA 2016

گفته می‌شود که فیت‌بیت برای IFA 2016 دو محصول جدید تدارک دیده است. این محصولات که فعلا با نام‌های Laryon و Fermion شناخته می‌شوند احتمالا Fitbit Flex 2 و Fitbit Charge 2 باشند که هر دو گجت‌های پوشیدنی در حوزه سلامت هستند و جایگزین مدل‌های قبلی خود می‌شوند.

انویدیا در IFA 2016

انویدیا مشغول کار بر روی تبلت‌های SHIELD خود بود بنابراین انتظار داشتیم در نمایشگاه امسال آن‌ها را ببینیم اما ظاهرا به دلیل شرایط بازار تبلت‌ها، شرکت انویدیا اساسا از عرضه این تبلت منصرف شده است. یکی از محصولاتی که ایفا جای کاملا مناسبی برای معرفی آن است و ما هم منتظر معرفی‌اش هستیم Shield Portable است که یک کنسول بازی دستی انویدیا است البته هنوز نمی‌توانیم درباره معرفی این محصول مطمئن باشیم. در عین حال انویدیا تراشه‌های جدیدی هم برای معرفی دارد که احتمالا در نمایشگاه ایفا درباره‌اش خواهیم شنید.

منابع: Pocket-lint ،Techradar ،AndroidAuthority

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar سعید قاری راثی

    از سامسونگ گلکسی ای ۸ (۲۰۱۶)یادشون رفته

  2. Avatar SohylKia

    در انتظار Gear S3

  3. Avatar علي

    اپل نیست؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه