با عینک هوشمند Carl Zeiss آشنا شوید

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
Carl Zeiss Smart Galass

شرکت Carl Zeiss که در زمینه‌ی ساخت لنز دوربین نام شناخته شده‌ای به شمار می‌رود، به‌تازگی از طرح خودش برای ساخت عینک هوشمند رونمایی کرده است.

عینک هوشمند Carl Zeiss ظاهری مانند عینک‌های کلاسیک دارد.

در حالی که عینک هوشمند شرکت گوگل با استقبال مواجه نشد و نتوانست به موفقیت دست پیدا کند، شرکت Carl Zeiss فکر می‌کند با طرح جدید خودش در زمینه‌ی عینک‌های هوشمند می‌تواند این گجت‌ها را به شکلی طراحی کند که کاربران از آن‌ها استفاده کنند.

این شرکت قصد دارد عینک هوشمندی به وجود بیاورد که ظاهر آن به عینک‌های کلاسیک شبیه باشد تا از این نظر بتواند کاربران را به سمت خودش جلب کند. این شرکت شیشه‌های عینک را به شکلی طراحی کرده که بتوان از آن به عنوان یک نمایشگر هم استفاده کرد و به همین دلیل آن ظاهر عجیب عینک گوگل در این محصول دیده نمی‌شود.

در سیستم جدید شرکت Carl Zeiss قطعاتی مانند باتری، پردازنده و سایر موارد روی دسته‌ی عینک قرار می‌گیرند. تصاویر مختلف هم روی شیشه‌های عینک به نمایش در می‌آیند تا کاربران بتوانند اطلاعات بیشتری از محیط یا موضوعات دیگر به دست بیاورند.

لنزی که روی شیشه‌های عینک قرار گرفته و اطلاعات گوناگون را به نمایش در می‌آورد بسیار نازک طراحی شده و با نگاه اول مشخص نمی‌شود که چیزی روی شیشه‌های عینک قرار گرفته است. این لنز در سمت داخلی شیشه‌ی عینک قرار گرفته و به همین دلیل از بیرون مشخص نمی‌شود. شرکت Carl Zeiss توانسته کاری کند تا تصاویر در اندازه‌ی بسیار کوچک روی لنز خمیده‌ای که روی شیشه‌ی عینک قرار گرفته به نمایش در بیایند.

Carl Zeiss Smart Galass

عینک هوشمند Carl Zeiss

از نظر تکنولوژی این عینک هوشمند یک اتفاق هیجان‌ انگیز به شمار می‌رود؛ اما کاربرد آن در زندگی روزمره‌ی انسان‌ها هنوز مشخص نیست. این عینک هوشمند نشان داده که می‌توان از شیشه به عنوان یک وسیله‌ی پوشیندی استفاده کرد.

البته عینک هوشمند Carl Zeiss فعلا در مرحله‌ی آزمایشی قرار دارد و هنوز نمی‌توان در حالت معمولی از آن استفاده کرد. حتی مشخص نیست که عملکرد باتری این محصول چقدر خواهد بود. البته به نظر می‌رسد که شرکت Carl Zeiss درباره‌ی میزان باتری این عینک نگران نیست و گفته باتری طراحی شده برای آن به‌خوبی در دسته‌ی عینک قرار می‌گیرد و ظاهر این محصول را خراب نمی‌کند. این شرکت حتی به این موضوع اشاره کرد که در آینده لنزهای خمیده‌ی بیشتری برای استفاده در گجت‌های مختلف تولید خواهد کرد. با استفاده از لنزهای خمیده‌ی Carl Zeiss می‌توان وسایل پوشیدنی مختلفی تولید کرد که می‌توانند کارهای پردازشی مختلفی انجام دهند.

به احتمال زیاد از این عینک در CES سال ۲۰۱۷ اطلاعات بیشتری منتشر خواهد شد. در ادامه می‌توانید تصاویر منتشر شده از این محصول را مشاهده کنید.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه