BMW می‌خواهدکلاه ایمنی هوشمند بسازد

۲۰ دی ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تقریبا چهار سال پیش شرکت گوگل ویدیویی منتشر کرد که درباره‌ی یک کلاه ایمنی هوشمند بود. این کلاه اطلاعات مربوط به مسیرها و مقصدها را در قسمت راست و پایین صفحه نمایشی که جلوی چشم موتورسوار بود، نشان می‌داد. اما خبری از تولید یا حتی طراحی این گجت پوشیدنی منتشر نشد و تا امروز تنها عینک‌های گوگل (Google Glass)، به عنوان گجت‌های مشابه، از این شرکت وارد بازار شده‌اند.

این شرکت ایده‌های دیگری مانند اتصال بی‌سیم کلاه ایمنی هوشمند به موتور، دوچرخه و گوشی هوشمند کاربر را هم در دستور کار قرار دارد و امیدوار است که بتواند طی چند سال آینده این گجت پوشیدنی را وارد بازار کند.

حالا شرکت BMW ایده‌های خوب آن ویدیو را گلچین کرده و می‌خواهد یک گجت پوشیدنی برای موتورسواران تولید کند. این شرکت در نظر دارد تا کلاه‌های ایمنی هوشمند مجهز به نمایشگر بسازد که مواردی مانند سرعت مجاز، مسیرها و تماس‌های تلفنی را به اطلاع کاربر برسانند. در حال حاضر این گجت فقط یک طرح مفهومی است، اما BMW در نمایشگاه CES 2016 یک نمونه از این کلاه ایمنی هوشمند را به همراه ویدیویی برای تست در اختیار بازدیدکنندگان قرار داده بود. افراد، این کلاه ایمنی را روی سرشان می‌گذاشتند و روی موتور سیکلت مستقر در غرفه می‌نشستند. روبه‌روی موتور هم یک LCD قرار داشت که جاده‌ای را نمایش می‌داد تا موتورسواری را شبیه‌سازی کند.

طبق نظر کاربران و کسانی که کلاه را تست کردند، از نقص‌های این گجت، یکی تک‌رنگ بودن متن اطلاعات روی نمایشگر کلاه است و دیگری، محل نامناسب این متن‌ها نسبت به جاده‌ای که مقابل راننده قرار دارد؛ چون یا بخشی از دید به مسیر را مختل می‌کند یا اطلاعات خوانا نیستند. به علاوه چشمی‌های این گجت هم نسبتا کوچک هستند که این مساله برای کاربر آزاردهنده است.

در هر حال BMW در همین طرح مفهومی نشان داده که توانسته ایده‌های کلیدی گوگل را به شکل خیلی بهتری اجرا کند. این شرکت ایده‌های دیگری مانند اتصال بی‌سیم کلاه ایمنی هوشمند به موتور، دوچرخه و گوشی هوشمند کاربر را هم در دستور کار قرار دارد و امیدوار است که بتواند طی چند سال آینده این گجت پوشیدنی را وارد بازار کند.

BMW-helmet-gadget-ces-20162

BMW-helmet-gadget-ces-20163

منبع: Change.org

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه