شمارش معکوس برای بزرگ‌ترین رویداد عکاسی خیابانی سال

۱۰ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
پروژه 24 ساعت

هر ساعت یک عکس در طول ۲۴ ساعت عکاسی مداوم؛ «پروژه‌ی ۲۴ ساعت» (۲۴HourProject) نام یک رویداد عکاسی خیابانی جهانی است که از سال ۲۰۱۲ توسط دو عکاس امریکایی به نام‌های «رنزو گراند» (Renzo Grande) و «سم اسمادرمن» (Sam Smotherman) آغاز به کار کرد. هدف از این پروژه به تصویر کشیدن شرایط انسانی، جنبه‌های مثبت و منفی زندگی و احساساتی نظیر غم، شادی، عشق، نفرت، فقر و درد در کشورهای مختلف جهان است.

دوره‌ی پنجم پروژه‌ی ۲۴ ساعت روز شنبه ۱۹ مارس ۲۰۱۶ مصادف با ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ از ساعت ۱۲ شب به‌وقت محلی شروع خواهد شد.

دوره‌ی اول این رویداد با مشارکت ۶۵ عکاس در ۲۴ شهر جهان برگزار شد. ولی در دوره‌های بعدی هرسال به میزان قابل‌توجهی بر تعداد شرکت‌کنندگان افزوده شد تا در سال ۲۰۱۵ شاهد حضور ۲۰۳۰ عکاس در ۶۵۰ شهر مختلف از ۱۰۱ کشور باشیم. بدین ترتیب پروژه‌ی ۲۴ ساعت به یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای عکاسی سال تبدیل شده است. گفتنی است که طی سال‌های گذشته تعداد زیادی از عکاسان ایرانی هم در این پروژه حضور داشته‌اند.

عکس محمدعلی نجیب

طبق اعلام برگزارکنندگان، دوره‌ی پنجم پروژه‌ی ۲۴ ساعت در روز شنبه ۱۹ مارس ۲۰۱۶ مصادف با ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ از ساعت ۱۲ شب به‌وقت محلی شروع خواهد شد. هر عکاس از ساعت ۱۲ شب به‌وقت محلی شهر خود، بیست‌وچهار ساعت مداوم به عکاسی در خیابان‌ها خواهد پرداخت و هر ساعت یک عکس را روی اینستاگرام یا توییتر به اشتراک خواهد گذاشت.

در این رویداد هیچ محدودیتی برای ابزار عکاسی قرار داده نشده و امکان استفاده از هر نوع دوربین عکاسی کامپکت یا SLR وجود دارد. ولی در سال‌های گذشته حجم بسیار زیادی از شرکت‌کنندگان ازجمله اکثر شرکت‌کنندگان ایرانی از گوشی‌های موبایل و به‌ویژه آیفون برای عکاسی استفاده کرده‌اند.

اگر شما هم به این ماراتون عکاسی علاقه‌مند شدید می‌توانید با مراجعه به سایت پروژه‌ی ۲۴ ساعت اطلاعات بیشتری به‌دست آورید. ثبت‌نام و شرکت در این رویداد عکاسی رایگان است و با شرکت در آن عکس‌های شما شانس منتشر شدن در کانال‌های رسمی پروژه یا حضور در نمایشگاه‌های پس از آن را خواهند داشت.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه