چرا سنسور تشخیص اثر انگشت گلکسی S8 تغییر نکرد؟

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
گلکسی اس ۹

از نظر طراحی یکی از نقاط ضعف گلکسی S8 مکان قرار گرفتن سنسور تشخیص اثر انگشت. این سنسور درست پشت گوشی و کنار دوربین قرار گرفته است.  مکانی که باعث شده کمی دسترسی به این سنسور سخت باشد، اما چرا سامسونگ چنین تصمیمی گرفت؟

در گزارش جدید گفته شده که سامسونگ هزینه زیادی کرده بود تا بتواند سنسور تشخیص اثر انگشت را به پشت صفحه نمایش منتقل کند. این شرکت پول زیادی به شرکت «سینپتیکز» (Synaptics) داده بود تا بتواند سنسور تشخیص اثر انگشت را به زیر صفحه نمایش منتقل کند تا کاربران بتوانند به خوبی با صفحه نمایش بزرگ گوشی کار کنند. البته که شرکت سینپتیکز نتوانست تکنولوژی مورد نظر را برای تولید انبوه آماده  کند و به همین دلیل این سنسور به پشت گوشی منتقل شد.

در اطلاعات جدید گفته شده که این تصمیم در دقایق آخر گرفته شد و سامسونگ مجبور شد چنین کاری انجام دهد. چند روز پیش هم تصاویری از مدل‌های آزمایشی S8 به بیرون درز کرد که نشان می‌داد در پشت این تلفن همراه هوشمند دوربین دوتایی قرار دارد و سنسور تشخیص اثر انگشت پشت آن قرار نگرفته است.

شایعات زیادی وجود دارد که آیفون ۸ هم دکمه‌ی خانه ندارد و سنسور تشخیص اثر انگشت این گوشی به زیر صفحه نمایش منتقل شده است. حالا باید منتظر باشیم و ببینیم که در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد. به احتمال زیاد سامسونگ روی نوت ۸ دوربین دوتایی و سنسور تشخیص اثر انگشتی که به زیر صفحه نمایش منتقل شده را قرار می‌دهد.

منبع: Sam Mobile

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. حسن

    سلام
    آیا “اسکنر عنبیه چشم و تشخیص چهره” که در این گوشی قرار داده شده نمی تواند وظیفه ی حسگر اثر انگشت را برای یک ورود امن به گوشی به طور کامل ایفا کند؟
    ممنون

  2. محمدعلی

    این تصاویر و اخبار مربوط ب اون نشون میده ک نسل بعدی سری اس سامسونگ،دوربین دوگانه و سنسور تشخیص اثرانگشت مجازی دارد
    در واقع همون چیزی بود ک ما بعد از فاجعه نوت۷از سامسونگ انتظار داشتیم.

  3. احسان عمرانی

    کاش سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایشگر بود.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه