از آیفون ۴ اینچی تا ماشین پول‌سازی گوگل؛ خواندنی‌ترین مقاله‌های دنیای دیجیتال

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

طبق قرار چهارشنبه‌هایمان، امروز هم گزیده‌ای از بهترین مقاله‌های دیجیتالی هفته‌ی گذشته را باهم مرور می‌کنیم. اگر روزهای قبل سرتان شلوغ بوده و نتوانستید مطالب بلند ما را دنبال کنید، این نوشته را از دست ندهید. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

‌‌‌

تاریخچه‌ی حسگر اثرانگشت

هنگامی که اپل آیفون ۵s را معرفی کرد، از حسگر تشخیص اثرانگشت این گوشی به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای تبلیغاتی‌اش استفاده کرد. مدتی بعد هم شرکت HTC با مدل One Max پای این حسگر را به گوشی‌هایش باز کرد. باور اشتباه عموم براین است که اپل اولین شرکتی بود که از حسگر تشخیص اثرانگشت در گوشی‌های هوشمندش استفاده کرد، ولی استفاده از این فناوری در گوشی‌های موبایل، تاریخچه‌ی قدیمی‌تری دارد. مطلب این هفته‌ی ما را از دست ندهید.

حسگر اثرانگشت برای اولین‌بار در چه گوشی‌ای استفاده شد؟

‌‌‌   ‌‌‌‌‌‌

گوگل

نگاهی به ماشین پول‌سازی گوگل

همان‌طور که می‌دانید سیستم عامل اندروید متن‌باز و رایگان است. شرکت‌های مختلف با ارایه‌ی نرم‌افزارهای متن‌باز خود به مشتریان به شیوه‌های متعددی مانند دریافت هزینه‌ی بابت پشتیبانی و به‌روزرسانی، درآمد کسب می‌کنند. اما ماجرا برای اندروید گوگل کمی فرق می‌کند. اگر می‌خواهید به روش درآمدزایی گوگل پی ببرید، حتما مقاله‌ی زیر را بخوانید.

گوگل چگونه از اندروید پول در می‌آورد؟

‌‌‌‌    ‌‌‌   ‌‌

آیفون ۴ اینچی

اگر شایعات این روزها درست باشد، اپل می‌خواهد تا حدود یک ماه دیگر، یک آیفون ۴ اینچی معرفی کند. دو حالت بیشتر وجود ندارد: یا کلا اپل چیزی از ترندهای بازار تلفن‌های هوشمند نمی‌داند – که البته دور از ذهن است – یا این‌که می‌خواهد مشتریان از دست‌رفته‌ی خود را دوباره به‌دست بیاورد. یادداشت زیر را بخوانید…

چه کسی آیفون ۴ اینچی می‌خرد؟

‌‌‌

تست مقاومت گوشی ال‌جی V10 در دیجی‌کالا

ال‌جی سری جدیدی از گوشی‌های رده‌بالایش را با نام V10 عرضه کرد تا این شرکت هم بتواند ادعا کند که گوشی‌ای ضدضربه، ضد‌آب و به قول معروف، «همه‌فن‌حریف» دارد. برای‌مان جالب بود که بدانیم این گوشی چقدر در برابر ضربه، شوک حرارتی، گرما، آب، بخار، خاک و ارتفاع مقاومت دارد. تصمیم گرفتیم در دیجی‌کالا آزمون‌هایی را روی این گوشی انجام دهیم. اگر از عاشقان ال‌جی V10 هستید، پیشنهاد می‌کنیم که این ویدیو را نبینید یا اگر می‌بینید زیاد دقت نکنید که چه بلاهایی سر این گوشی خوش‌ساخت و مقاوم ال‌جی می‌آید!

‌‌‌‌   ‌‌‌‌

بازاریابی به کمک جوسازی

فیل نایت (Phil Knight)، از بنیان‌گذاران شرکت نایکی (Nike) یک جمله‌ی خیلی معروف دارد که می‌گوید: «من هیچ اعتقادی به تبلیغات ندارم!» آیا واقعا امکان دارد محصولی را بدون انجام هیچ‌گونه تبلیغات‌ فروخت؟ آیا سخن بنیان‌گذار اینستاگرام که می‌گوید «محصولات عالی، خودشان را می‌فروشند» صحیح است؟

جو بازاریابی یا بازاریابی از طریق جوسازی!

‌‌‌   ‌‌   ‌‌

لپتاپ های ارزان

سرنوشت محتوم لپ‌تاپ‌های ارزان

در سال ۲۰۰۸، نِت‌بوک‌های ارزان‌قیمت، سهم بزرگی از بازار کامپیوترهای شخصی را در دست داشتند. بازار پُر بود از لپ‌تاپ‌های کم‌توان و ارزان. اما آن دوران به‌سر رسیده. کامپیوترهای ارزان‌قیمت ویندوزی کم‌کم می‌روند که به تاریخ بپیوندند. اما چه چیزی جای آن‌ها را تنگ کرده بود؟ مطلب زیر را بخوانید.

قاتل کامپیوترهای ارزان‌قیمت کیست؟

‌‌‌   ‌‌‌‌‌‌

تقلای اپل و سامسونگ

اپل چهارشنبه‌ی گذشته از نظر مالی روز خوبی را پشت سر گذاشت. شمای کلی: گزارش ۷۵٫۹ میلیارد دلار درآمد و سود خالص قابل توجه ۱۸٫۴ میلیارد دلار؛ بالاترین رقم تاکنون در میان تمام شرکت‌های سهامی عام. ولی همچنان برخی سهام‌داران و سرمایه‌گذاران شرکت حال خوشی نداشتند. سامسونگ هم گزارش مالی سه‌ماهه‌ی خود را منتشر کرده. گزارشی که نشان می‌دهد بازوی موبایل و IT شرکت، ۲٫۲۳ تریلیون یوان (۱٫۸۴ میلیارد دلار) از مجموع ۲۵ تریلیون یوان (۲۰٫۶۷ میلیارد دلار) فروش را به خود اختصاص داده است.

اپل و سامسونگ در تنگنای فروش موبایل

‌‌        ‌‌

کنگره جهانی موبایل

کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۶

هنوز گردوخاک نمایشگاه CES 2016 به زمین ننشسته که شمارش معکوس برای یک نمایشگاه بزرگ دیگر، شروع شده. در حالی‌که CES 2016 در لاس‌وگاس آمریکا، جشنواره‌ای از گجت‌های هوشمند عجیب‌وغریب بود، قرار است MWC 2016 در بارسلون اسپانیا، آوردگاه سازندگان گوشی و تبلت باشد. کنگره‌ی جهانی موبایل یا همان MWC، از سوم اسفند ۹۴ به‌طور رسمی آغاز به کار می‌کند. این رویداد تا سه روز ادامه خواهد داشت. در مورد MWC 2016 بیشتر بخوانید…

رویداد بزرگ MWC 2016؛ خلاصه‌ای از آنچه تا این لحظه می‌دانیم

‌‌‌

این چند مطلب را از دست ندهید

نقد و بررسی تبلت Asus ZenPad 10 Z300CL

در سال ۲۰۱۶ منتظر کدام فناوری‌ها باشیم؟

آنچه باید در مورد کانال، گروه و سوپر گروه در تلگرام بدانید

چه‌طور تمام کلیدهای میان‌بر در برنامه‌ی Word 2016 را ببینیم

معرفی اپلیکیشن Archisketch

معرفی ۴ اپلیکیشن آرامش‌بخش

معرفی و بررسی اپلیکیشن SwiftKey؛ کیبوردی برای تمام فصول

‌‌‌    ‌‌‌

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه