از آیفون ۷ در دیجی‌کالا مگ تا هک یاهو؛ خواندنی‌ترین‌های دیجیتال

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
خواندنی دیجیتال

در این نوشته می‌خواهیم خواندنی‌ترین خبرها و مقاله‌های هفته‌ی اخیر را با هم مرور کنیم. اگر در ۷ روز گذشته فرصت پیگیری اتفاقات دنیای دیجیتال را نداشتید، این مطلب را از دست ندهید؛ ما گلچینی از خبرها و مقاله‌های دیجیتالی را برای‌تان یک‌جا آورده‌ایم. در ادامه با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

آیفون ۷ در دیجی‌کالا مگ

پای آیفون ۷ در هفته‌ی گذشته به تحریریه‌ی دیجی‌کالا مگ باز شد. ما هم فرصت را غنیمت شمردیم تا ویدیوهای مطالب مختلفی را درباره‌ی آن تولید و برای شما منتشر کنیم: از ویدیوی جعبه‌گشایی و مقایسه‌ی آیفون ۷ با آیفون ۶s تا نقد و بررسی تخصصی آخرین آیفون اپل.

wir_12

آیفون ۷ به دیجی‌کالا مگ آمد

[ویدیو] جعبه‌گشایی آیفون ۷ در دیجی‌کالا مگ

[ویدیو] نگاه نزدیک به آیفون ۷ در دیجی‌کالا مگ

[ویدیو] مقایسه‌ی آیفون ۷ با آیفون ۶s در دیجی‌کالا مگ

نقد و بررسی آیفون ۷؛ لباس جدید پادشاه!

LG V20 در دیجی‌کالا مگ

V20 جدیدترین پرچم‌دار شرکت ال‌جی در بازار تلفن‌های هوشمند است. ال‌جی مثل سال گذشته، امسال هم دو گوشی رده‌بالا را معرفی کرد. اول با ال‌جی G5 ملاقات کردیم؛ محصولی با دو دوربین اصلی که فصل جدیدی را در عکاسی با موبایل باز کرد. حالا هم با ال‌جی V20 روبرو هستیم. محصولی که چند هفته پیش معرفی شد و ما این فرصت را داشتیم تا از نزدیک با آن کار کنیم.

wir_11

[ویدیو] نگاه نزدیک به ال‌جی V20 در دیجی‌کالا مگ

نقد و بررسی LG V20؛ دو دوتا بیست تا!

عکاسی موبایل یا DSLR؟

موضوع بحث مطلب «شما بگویید» این هفته‌ی ما چیزی است که از همان ابتدای راه‌اندازی مدرسه‌ی عکاسی موبایل قصد طرح کردن آن را داشتیم، ولی ترجیح دادیم بیشتر صبر کنیم تا در فرصتی مناسب‌تر به آن بپردازیم: عکاسی موبایل یا عکاسی DSLR؟

wir_08

شما بگویید؛ عکاسی موبایل یا DSLR؟

مسابقه «کدام عکس، کدام گوشی؟»

مسابقه‌ی «کدام عکس، کدام گوشی؟» به مراحل آخر و اعلام برندگان نهایی نزدیک می‌شود. مسابقه‌ای که برای قدردانی از یک سال همراهی شما دوستان عزیز به مناسبت تولد یک‌سالگی دیجی‌کالا مگ برگزار شد. تیم دیجی‌کالا مگ تمام تلاش‌اش را به‌کار گرفت تا این مسابقه علی‌رغم مشکلات مختلف و محدودیت زمانی به بهترین شکل و با کم‌ترین خطای ممکن برگزار بشود. در این دو مطلب می‌توانید پاسخ‌های صحیح و برنامه‌ری انجام شده برای تعیین برندگان مسابقه را بخوانید.

wir_10

پاسخ‌های صحیح مسابقه کدام عکس، کدام گوشی؟

تعیین برندگان مسابقه «کدام عکس، کدام گوشی؟»

راه حل مهم‌ترین مشکلات iOS 10

چند وقتی از انتشار نسخه‌ی نهایی iOS 10 می‌گذرد و تا کنون بخش زیادی از افراد آیفون خود را به آخرین نسخه از سیستم‌عامل موبایل اپل آپدیت کرده‌اند. iOS 10‌ نسبت به نسخه‌ی قبل تغییرات مهم نسبتا زیادی داشته است که البته برخی از آن‌ها با سلیقه‌ی همه‌ی کاربران جور در نمی‌آید. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم برخی از مهم‌ترین مشکلات iOS 10 را که برخی از کاربران از آن‌ها شکایت دارند پیدا کرده و راه‌حل آن‌ها را در ویدیوهایی کوتاه برای شما منتشر کنیم.

wir_05

۳ مشکل آزاردهنده در iOS 10 و راه‌حل آن‌ها

بیوگرافی مؤسسان WhatsApp

برنامه‌نویسان خوبی بودند اما نه آن‌قدر که همه مشتاق جذب‌شان باشند؛ از یاهو که بیرون آمدند به شرکت‌های فیسبوک و توییتر درخواست کار دادند ولی ردشان کردند. این شد که آستین‌ها را بالا زدند و کاری کردند که خود آن شرکت‌ها برای جذب آن‌ها پا پیش بگذارند. با دیجی‌کالا مگ و زندگی‌نامه‌ی «یان کوم» (Jan Koum) و «برایان اکتون» (Brian Acton) خالقان «واتس‌اپ» (WhatsApp) همراه باشید.

wir_07

«یان» و «برایان»؛ موسسان WhatsApp، از یاهو تا فیسبوک

گرفتن مچ کاربران ناخوانده‌ی کامپیوتر

یکی از اتفاقاتی که ممکن است برای ما بیفتد این است که هم‌خانه، والدین، خواهر یا برادر کوچک‌تر، دوستان یا همکاران‌مان از کامپیوترمان استفاده کنند. در این مطلب با روش‌های کشف این استفاده‌های غیرمجاز آشنا خواهید شد.

wir_06

از کجا بفهمیم کسی یواشکی سراغ کامپیوترمان رفته؟

هدست HoloLens

اگر بازی Heavy Rain را تجربه کرده باشید، قطعا با شخصیت نورمن جیدن آشنایی دارید. همان کارآگاهی که با گجت عینک مانند مخصوصی که داشت، محیط را برای پیدا کردن سرنخ بررسی می‌کرد و حتی در مواقع بی‌کاری از آن برای سرگرم کردن خودش استفاده می‌کرد. همین ایده را در نظر داشته باشید و به هدست واقعیت مجازی و واقعیت افزوده‌ی HoloLens شرکت مایکروسافت فکر کنید.

wir_04

معرفی هدست HoloLens؛‌ ترکیب واقعیت با خیال

هک شدن یاهو

یاهو بالاخره دیروز ماجرای رخنه‌ی اطلاعاتی بزرگ را تایید کرد و این تایید را در قالب ایمیلی به اطلاع دارندگان حساب ایمیل یاهو رسانده است. گفته می‌شد این رخنه‌ی عظیم، اطلاعات ۵۰۰ میلیون حساب کاربری را تحت‌تاثیر قرار داده اما تعداد حساب‌های کاربری هک شده در خبرهای مختلف تفاوت زیادی داشتند و در بعضی اخبار به رقم ۲۰۰ میلیون هم اشاره شده است. این اطلاعات شامل نام، آدرس ایمیل، شماره تلفن، تاریخ تولد و در بعضی موارد سوال امنیتی رمز عبور است. خبر خوب این است که رمزهای عبور ایمیل‌ها با الگوریتم خاصی رمزگذاری شده و فعلا محفوظند. اما خبر بدی هم در این میان وجود دارد و آن این‌که این رخنه‌ی اطلاعاتی در اواخر سال ۲۰۱۴ صورت گرفته (و این چیزی است که خود یاهو هم در ایمیلی که برای کاربران فرستاده به آن اشاره کرده) به‌این‌ترتیب اطلاعات از چیزی حدود دو سال پیش تا امروز در اختیار هکرهاست. هنوز خیلی زود است که بگوییم چه اتفاقی برای چه کسانی می‌افتد اما به‌هرحال اگر شما یک کاربر یاهو هستید، خطر تهدیدتان می‌کند. سوال این است که حالا چه باید کرد؟

wir_09

یاهو هک شد؛ برای حفظ امنیت‌تان حتما این کارها را انجام دهید

ترانزیستور چگونه کار می‌کند؟

تمام دنیای کامپیوتری ما از قطعات خیلی کوچکی تشکیل شده که هرچند هرکدام کار خیلی ساده‌ای انجام می‌دهند، ولی وقتی صدها، هزاران و میلیون‌ها عدد از آن‌ها تحت یک سیستم با هم کار می‌کنند، می‌توانند محاسبات بسیار پیچیده‌ای انجام دهند. گوشی‌های همراه ما، ساعت هوشمند ما، تبلت، لپ‌تاپ، کامپیوترها و تقریبا همه‌ی دیگر وسایل الکترونیکی که در اطراف خود می‌بینیم از ترانزیستورها تشکیل شده‌اند. ترانزیستورها انقلاب الکترونیک را بوجود آوردند و باعث کوچک و کوچک‌تر شدن کامپیوترها شدند. ولی ترانزیستورها چگونه کار می‌کنند؟

wir_03

ترانزیستورها چگونه کار می‌کنند؟ [ویدیوهای آموزشی TED]

داده باز

کنفرانس (IODC) یا همان کنفرانس جهانی داده باز (International Open Data Conference) روزهای ۱۵ و ۱۶ مهرماه سال جاری در مادرید اسپانیا با شعار «اهداف جهانی، تأثیرات محلی» برگزار می‌شود. اهمیت این کنفرانس چیست و اصلا از مفهوم «داده باز» و کاربردهایش چه می دانید؟

wir_02

داده‌ باز چیست و چه تاثیری بر زندگی ما دارد؟

چند نقد و بررسی

این هفته هم چندین نقد و بررسی کالای دیجیتال در دیجی‌کالا مگ منتشر شد؛ از دوربین سونی آلفا a5000 تا لپتاپ ذن بوک ۳ ایسوس. پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به بعضی از نقد و بررسی‌های ما در این هفته بیندازید.

wir_01

نقد و بررسی دوربین سونی آلفا a5000؛ کوچک اما قدرتمند

نقد و بررسی لپتاپ ایسوس ROG G752؛ روز استقلال!

نقد و بررسی ذن بوک ۳؛ جذاب، سبک، قدرتمند

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar kamrani

    سلام.LG V29 کی موجود میشه؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه