در آینده می‌توانید با پلک‌زدن عکاسی کنید

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

با توجه به تعداد زیاد تحقیقات و اختراعات ثبت شده در حوزه گجت‌های پوشیدنی هوشمند مربوط به چشم در چند سال گذشته، به نظر می‌رسد هر روز به شرایطی که در آن جهان را از پشت لنزهای هوشمند ببینیم نزدیک‌تر می‌شویم. طبق آخرین اخبار شرکت سونی یک اختراع ثبت کرده که به این حوزه مرتبط است و با این اختراع در زمینه تکنولوژی گجت‌های پوشیدنی مربوط به چشم به جمع شرکت‌های گوگل و سامسونگ پیوسته است.

ظاهرا این اختراع لنزهایی هستند که می‌توانند با پلک‌زدن عکس بگیرند. سپس این عکس‌ها را ذخیره می‌کنند و آن را به دستگاه‌هایی چون گوشی هوشمند، تبلت یا کامپیوتر می‌فرستند. این لنزها قابلیت‌های زوم، فوکوس و تغییر دیافراگم دارند و به این شکل می‌توان بوسیله آنها عکس‌های مناسبی گرفت.

2

 این لنزها یک نمایشگر هم دارند که می‌توانید بوسیله آن عکس‌هایی که گرفتید را تماشا کنید. این موضوع که بتوان بر روی لنزهای تماسی که در چشم‌تان می‌گذارید نمایشگر تعبیه کرد موضوعی است که مدتی است دانشمندان بر روی آن مشغول به کار هستند. از طریق گوشی هوشمندتان می‌توانید با این لنزها تعامل کنید. آنها را خاموش و روشن کنید یا اگر نمی‌خواهید با هر بار پلک‌زدن یک عکس ثبت شود این امکان را از طریق گوشی‌تان موقتا غیرفعال کنید. اینکه چنین دستگاه هیجان‌انگیز و غریبی دقیقا چطور از نظر تکنیکی ساخته خواهد شد هنوز تا حد زیادی گنگ است. باید صبر کرد تا یک نمونه اولیه قابل بررسی از این دستگاه معرفی شود تا بتوان به این سوالات پاسخ روشن‌تری داد.

حتی اگر نتوانیم در چندسال آینده با این لنزها عکاسی کنیم اما با وجود این گجت‌ها دست کم تصویری از آینده خواهیم داشت.

‌‌

منبع: Mashable

 ‌‌  کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar میثم اسماعیل پور

    شاید این ایده اولین بار در فیلم ماموریت غیر ممکن ۵ مطرح شد، که با انقباض عضلات دور چشم عکس گرفته می شد

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه