کوالکام چیپ‌ست‌های میان‌رده و پایین‌رده‌ی جدیدی معرفی کرد

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت کوالکام دیروز از سه چیپ‌ست میان رده و پایین‌رده‌ی جدید در سری تراشه‌های اسنپ‌دراگون رونمایی کرد.

پایین‌ترین مدل این سه چیپ‌ست، اسنپ‌دراگون ۴۲۵ است که جایگزین چیپ‌ست‌های اسنپ‌دراگون ۴۱۰ و ۴۱۲ خواهد شد. اسنپ‌دراگون ۴۲۵ یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای Cortex A53 دارد. هر هسته‌ی این پردازنده هم فرکانسی برابر با ۱.۴ گیگاهرتز دارد. مودم این چیپ‌ست جدید هم ارتقا یافته و توانایی کدگذاری کردن ویدیویی‌های با کدک HEVC و وضوح ۱۰۸۰p هم به آن اضافه شده است.

مهم‌ترین تراشه‌ی جدید شرکت کوالکام، اسنپ‌دراگون ۶۲۵ است.

چیپ‌ست اسنپ‌دراگون ۴۳۵ هم قرار است جای اسنپ‌دراگون ۴۳۰ را بگیرد. مودم این چیپ‌ست جدید، از UE Category 4 به UE Category 7 ارتقا یافته است و سرعت‌های بیشتر سرویس LTE را پشتیبانی می‌کند. فرکانس پردازنده‌ی اسنپ‌دراگون ۴۳۵ هم نسبت به مدل ۴۳۰ که چند ماه پیش معرفی شده بود، ۲۰۰ مگاهرتز بیشتر است.

کوالکام حرفی از ارتقای پردازنده‌های گرافیکی این دو چیپ‌ست نزده، اما ممکن است سرعت آن‌ها هم کمی تغییر کرده باشند. این شرکت هم‌چنین گفته که چیپ‌ست‌های ۴۲۵ و ۴۳۵ از معماری ۲۸ نانومتری بهره می‌برند.

با این حال، مهم‌ترین تراشه‌ی جدید شرکت کوالکام، اسنپ‌دراگون ۶۲۵ است. این چیپ‌ست جدید، قرار است جایگزین تراشه‌های اسنپ‌دراگون ۶۱۵ و ۶۱۷ شود که محدوده‌ی استفاده‌ی بسیار زیادی در گوشی‌های هوشمند میان‌رده دارند. اسنپ‌دراگون ۶۲۵ هنوز هم دو پردازنده‌ی چهار هسته‌ای Cortex A53 دارد، اما فرکانس این پردازنده‌ها به ۲ گیگاهرتز افزایش یافته است. برای مقایسه، اسنپ‌دراگون ۶۱۷ پردازنده‌ای با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز داشت. پردازنده‌ی گرافیکی اسنپ‌دراگون ۶۲۵ هم به Adreno 506 ارتقا یافته است. این تراشه هم‌چنین با استفاده از معماری ۱۴ نانومتری ساخته می‌شود.

احتمالا تا اواسط سال جاری میلادی، گوشی‌هایی که از این تراشه‌های جدید کوالکام استفاده می‌کنند را خواهیم دید.

می‌توانید در ادامه، جدول مقایسه چیپ‌ست‌های جدید کوالکام را ببینید.

QualcommSnapDragon

‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Anand Tech

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه